سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

کلینتون: آمریکا در کنار مخالفان در ایران ایستاده است

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای بر حمایت واشنگتن از اغتشاشگران در ایران تأکید کرد.

به گزارش فارس، از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در ایران تا کنون مقامات آمریکایی و همچنین رسانه‌های این کشور بشدت بر حمایت از اغتشاشگران در ایران و دامن زدن به ناآرامی‌ها در این کشور تأکید داشته و به این مسئله نیز صراحتا اذعان داشته‌اند.
در همین راستا نیز "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته ضمن انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی "وزارت امورخارجه آمریکا " منتشر شد، اعلام کرد: تمام آن دسته از ایرانیانی که می‌خواهند عقاید خود را آزادنه بیان کنند و برای حقوق بشر و آزادی‌های اصلی خود می‌جنگند، بدانند که تنها نیستند. آمریکا و جامعه بین‌المللی در کنار شما ایستاده است.
کلینتون در ادامه این بیانیه که بدنبال انتشار قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر شد، گفت: آمریکا از قطعنامه مجمع عمومی سامان ملل که از دولت ایران خواسته است تا به تعهدات خود در خصوص حقوق بشر در این کشور به طور کامل پایبند باشد، استقبال می‌کند. این قطعنامه همچنین بر ضرورت اجازه ایران به انجام تحقیقاتی مستقل و معتبر در خصوص اتهامات مربوط به نقایض حقوق بشر در این کشور تأکید می‌کند.
این‌ها همه در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش با استناد به گزارش نهایی کارگروه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، از توصیه‌های سازمان ملل به مقامات آمریکا در رابطه با رعایت حقوق‌بشر و رفع مشکلات داخلی این کشور خبر داده بود و خود واشنگتن نیز در گزارشی به سازمان ملل اعتراف کرد که سوابق آمریکا از لحاظ حقوق بشر پایین‌تر از حد ایده‌آل بین‌المللی است.
هیلاری کلینتون در ادامه بیانیه خود ضمن تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران مدعی شد: جامعه بین‌المللی درباره سوء استفاده‌های مربوط به حقوق بشر در ایران و وضعیت اسفناک شهروندان ایرانی که با شکنجه به دست دولت این کشور مواجه هستند، بشدت نگران است. قطعنامه روز گذشته سازمان ملل شدت این وضعیت را به ویژه آزار، شکنجه و سرکوب مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و طیف وسیعی از نمایندگان جامعه مدنی با تکیه به خشونت مورد تأیید قرار داد. این قطعنامه منعکس کننده نگرانی ما در رابطه با شمار رو به افزایش زندانیان سیاسی در ایران است که برای کسب حداقل حقوق خود به اعتصاب غذایی روی می‌آورند که زندگی آنها را تهدید می‌کند. این حقوق در قانون اساسی خود ایران نیز عنوان شده است و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را می‌طلبد.