سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

خبر های آب دوغ خیاری از دانشگاه!

با توضیح در مورد ادعاهای کذب خبرنامه امیرکبیر لازم باشد در مورد پشت پرده این سایت و گردانندگان داخلی و خارجی آن (وایضا برخی به اصطلاح خبرنگاران آن که در خواجه نصیر هم کم نیستند!) توضیح بدهم، قطعا دانشجوی بیدار این کشور با این اخبار و تحلیل های آبدوغ خیاری به اشتباه نمی افتد!

محمدجواد اخوان نویسنده وبلاگ " رایگاه " در جدیدترین به روز رسانی وبلاگ‌شخصی خود مطلبی را با عنوان " تحلیل آبدوغ خیاری خبرنامه امیرکبیر، از تاکتیک های خواجه نصیر " منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش در این مطلب آمده است:

یکشنبه همین هفته اتفاقی در دانشکده عمران دانشگاه ما (خواجه نصیر) روی داد که بازخوردهای جالبی در برخی سایت های به اصطلاح اپوزیسیون داشت. البته بر دانشجویان دانشگاه خودمان ماجرا پوشیده نیست که عده ای به بهانه بازداشت دو نفر از دانشجوهای دانشگاه البته در بیرون دانشگاه چند هفته ای است که آرامش دانشگاه را بر هم زده اند. این عده مدعی هستند که به بازداشت این دو نفر توسط دستگاه های امنیتی ، آن هم در خونه هاشون معترض اند، اما هیچ وقت نمی گویند که چرا بایستی محیط دانشگاه را برهم می زنند؟؟!
خب اگر به عملکرد دستگاههای امنیتی بیرون دانشگاه اعتراض دارند، باید محیط بیرون دانشگاه را برای اعتراضشان انتخاب کنند.
به هرحال! یکشنبه این هفته (اول آذر) تعدای از افراد هوادار انجمن اسلامی منحل شده دانشگاه ما در محوطه دانشکده عمران جمع شدند و شروع کردند به شعارهای تند و شلوغ کردن.
البته جمعی از دانشجوهای انقلابی و باغیرت دانشگاه که بنده هم جزوشان بودم، دیدیم نمی شود نشست و نگاه کرد، بالاخره آبروی دانشگاه است و عده ای می خواهند جلوی مردمی که از خیابان ولی عصر رد می شوند، دانشجو و دانشگاه را ضد انقلاب جلوه بدهند.
این بود که آن جمع به اصطلاح معترض را به مناظره دعوت کردیم و گفتیم ما منطق داریم، اگر شما هم منطقی فکر می کنید، چرا شلوغ می کنید، بیاید مناظره کنیم!
اما گوششان به حرفما بدهکار نبود و حتی به سمت جایی که ما بویم، آمدند و با ما درگیر شدند. (البته این را هم بگویم که جرأت بیرون رفتن را هم نداشتند!!)
به هر تقدیر یه تعدادی در حدود 15 نفر هم بیرون دانشکده، در خیابان ولی عصر بودند،هم خواستند تجمع کنند که وقتی دیدند مردم باهاشان همراه نمی شوند راهشان را گرفتند و رفتند.
بعد از یکی دو ساعت شعار دادن هم جماعت به اصطلاح سبز خسته شدند و رفتند پی بازیشان!!
این کل ماجرای اتفاقات دانشکده عمران خواجه نصیر بود.(البته از پیاز داغش صرف نظرشد!)
اما بازتاب این ماجرا در پایگاه های خبری ضدانقلاب خیلی عجیب بود. من که داشتم شاخ در می آوردم و قتی خبر سایت خبرنامه امیرکبیر را دیدم!
لید خبر با این عبارت شروع می شد: در پی برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت علی پرویز و سهیل محمدی در دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر، نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج دانشگاه به دانشجویان معترض حمله ور شده و فضای دانشگاه را به تشنج کشاندند.
البته نیروهای لباس شخصی را که ما آنجا ندیدیم، اگه هم منظورشان خود ما بودیم اولا خب معلوم است که ما لباس شخصی هستیم، پس توقع دارید که ما دانشجوها لباس فرم بپوشیم؟!! شما که خودتان با بحث پوشش اجباری و فروم و از این جور چیزها مخالف بودید!! ثانیا تا آنجا که من یادم است و البته فیلمش هم موجود، این سبزها بودن که به سمت در، جایی که ما بودیم حمله ور شدند!
خبرنامه امیرکبیر در ادامه نوشته: پس از اعلام برگزاری تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان خواجه نصیر در روز یکشنبه 1 آذر، از صبح امروز نیروهای لباس شخصی که با هماهنگی بسیج دانشگاه خواجه نصیر از بیرون دانشگاه به صورت سازماندهی شده آورده شده بودند، محوطه دانشکده را اشغال کردند.
خب این هم یک دروغ دیگر! برای این که خود اون دانشجوهای معترض سبز مخملین هم شاهدند که تمام دانشجوهای انقلابی که آن روز تو خواجه نصیر جمع شدند دانشجوی خواجه نصیر بودند. مطمئنا اگر این ها مصداقی داشتند از افرادی که سازماندهی شده از بیرون آورده شدند، عکسشان را منتشر می کردند.
خبر نامه امیرکبیر در ادامه دروغ هاش نوشته:«هنگامی که تعداد دانشجویان پشت درهای دانشکده به بیش از 500 نفر رسید، نیروهای یگان ویژه و انتظامی در محل حضور یافته و دانشجویان را از جلوی دانشکده متفرق کردند. سپس نیروهای یگان ویژه و گارد ضدشورش کنترل در ورودی را به دست گرفته و مانع ورود دانشجویان به دانشگاه شدند.»
خوب است که گردانندگان خبرنامه امیرکبیر عکس آن 500 نفر را منتشر کنند تا ما هم بیشتر باهاشان آشنا شویم!! (لازم به ذکر است که عدد افرادی که بیرون جمع شده بودند به 15 نفر هم نمی رسید!)
ثانیا متولیان این سایت خوب است که عکس نیروهای یگان ویژه ای بیرون بودند و مانع ورود دانشجویان شدند را به چاپ برسانند تا ما زیارت کنیم! (واقعیت این است که بیرون دانشکده تعداد نیروهای انتظامی که آن هم از نوع پلیش پیشگیری بودندبه تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید.)
خبرنامه امیرکبیر در ادمه آورده: از سوی دیگر دانشجویان دانشکده عمران با وجود فشارهای بسیج دانشگاه و نیروهای لباس شخصی تجمع خود را آغاز کردند. در این زمان نیروهای لباس شخصی و اعضای بسیج به دانشجویان حمله ور شده و با درگیری با دانشجویان مانع ادامه تجمع آنان شدند.
خوب بود که حداقل دانشجویان مثلا سبز به بزرگترهاشان آمار درست می دادند و می گفتند که اول آن ها شروع به تجمع کرده اند و بعد دانشجوهای انقلابی آن ها را به مناظره دعوت!
در خصوص ادعای حمله ور شدن هم که قبلا توضیح داده شد.
اما شگفت آور ترین قسمت خبر این سایته که باعث تعجب دو چندان شد، این بود: «یکی از اعضای بسیج دانشگاه ورودی 86 به نام "اخوان " که به عنوان مسئول تحلیل و تاکتیک بسیج دانشجویی شناخته می شود، هدایت نیروهای سرکوبگر را بر عهده داشته و دانشجویان معترض را تهدید به بازداشتهای گسترده و سرکوب فضای دانشگاه نموده است.»
از آنجایی که احتمالا منظور تهیه کنندگان این خبر بنده بوده ام باید توضیح بدم اولا که بنده، محمدجواد اخوان، ورودی 86 نیستم، ثانیا تا آنجایی که می دانم مسئولیت تحت عنوان «تحلیل و تاکتیک» نه در بسیج دانشگاه ما و نه در هیچ بسیج دانشجویی دانشگاهی در کشور وجود ندارد که بنده بخواهم متولی آن باشم، ثالثا یادم نمی آید که هدایت همان جمع دانشجوهای انقلابی را برعهده داشته باشم چه رسد به هدایت نیروهای سرکوبگر(!) فرضی خبرنامه امیرکبیر! و رابعا در هیچ جایی در عمرم هیچ فردی یا افرادی را به بازداشتهای گسترده و سرکوب تهدید نکرده ام! اگر مدعیان مستندی در این خصوص دارند خوب است عرضه کنند!
البته فکر می کنم با توضیح در مورد این همه ادعای کذب لازم باشد در مورد پشت پرده این سایت و گردانندگان داخلی و خارجی آن (وایضا برخی به اصطلاح خبرنگاران آن که در خواجه نصیر هم کم نیستند!) توضیح بدهم، قطعا دانشجوی بیدار این کشور با این اخبار و تحلیل های آبدوغ خیاری به اشتباه نمی افتد!


نتیجه گیری بدون دانستن تمامیه حقایق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

مرد مسنی به همراه پسر 25 ساله اش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلیهای خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد.

به محض شروع حرکت قطار پسر 25 ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس می کرد فریاد زد: "پدر نگاه کن درختها حرکت می کنند"  مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد. کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که حرفهای پدر و پسر را می شنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک بچه 5 ساله رفتار می کرد، متعجب شده بودند.

ناگهان پسر دوباره فریاد زد: " پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت می کنند." زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه می کردند. باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید. او با لذت آن را لمس کرد و چشمهایش را بست و دوباره فریاد زد:" پدر نگاه کن باران می بارد،‌ آب روی من چکید.

زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: "‌چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمی کنید؟!"

مرد مسن گفت: " ما همین الان از بیمارستان بر می گردیم. امروز پسر من برای اولین بار در زندگی می تواند ببیند!"


کروبی دبیر کل نهضت آزادی شد!

دانشجوی رند
جای دوستان خالی تو مهمونی یه هفته ی پیش؛ میرحسین و شیخ مهدی آنچنان دل و قلوه ای به هم دادن و گرفتن که نگو!البته از اونجایی که سطح این دو بزرگوار خیلی از ماها بالاتره و به قول معروف فقط از ما بهترون حرفاشونو می فهمن،‌ من برا اینکه شما ـ یعنی از اینا بدترون ـ‌ هم بفهمید،‌ بخشهای جالبشو ترجمه می کنم؛ به هر حال از هر چه بگذریم سخن کروبی خوشتر است:‌ پسر شجاع جنبش سبز که همیشه قربونی میرحسین و خاتمی و باقی دوستان میشه،‌ داره از خاطراتش از زمان شاه می گه: حدود سال ?? بود که نهضت آزادی اوج گرفته‌بود. آن‌زمان هم چنین تظاهراتی در تهران و جلوی دانشگاه انجام می‌شد.

دانشجویان شعار می‌دادند، پلیس هم می‌آمد و متفرق می‌کرد. چنین برخوردهایی نبود.(دوستان توجه کنید که بین اینهمه جریان ،‌اوج گرفتن نهضت آزادی به یاد شیخ مونده.خب البته حقم دارن.

از اونجایی که ایشون قراره در آینده ای نزدیک مسئولیت نهضت آزادی رو به عهده بگیره،‌بهتره از همین الآن یکم بیشتر سنگشو به سینه بزنه. از اعتماد ملی که خیری ندید.

و نکته ی دیگه اینکه منظور شیخ این بوده که زمان شاه خیلی بهتر با معترضین برخورد میشد، فقط پلیس میومده و از مردم خواهش می کرده که متفرق بشن، حالا اون سه تا دانشجویی رو که 16 آذر تو حمله ی گارد به دانشگاه تهران کشته شدن،‌ خیلی جدی نگیرید.

کشتار مردم ورامین تو قیام 15 خرداد 42 رو هم بی خیال! مهم اوج گرفتن نهضت آزادی و برخورد انسان دوستانه ی رژیم پهلوی با معترضینه!) البته پیر اصلاحات تو ادامه ی گپ و گفتش با میرحسین تأکید داره که " باید طوری رفتار کرد که به کل نظام برنخوره" ولی حتماً‌ باید یه کاری کرد که به یه کوچولو از نظام بربخوره.

همین که رهبری رو زیرسوال ببری و قانون اساسی رو بی خیال شی و دم به دم نامه ی سرگشاده و بیانیه بنویسی که نظام ایران دیکتاتوره و و جنایت می کنه و . . . کافیه! ولی به کل نظام نباید توهین کرد!!!

در ادامه شیخ متذکر میشه که صبح 13آبان بهش خبر دادن که گروه ریگی می خواد ترورش کنه ! من نمی دونم دیگه کسی نمونده که ریگی بیاد اینو ترور کنه؟ تازه مگه ریگی عقلش کمه که کروبی رو ترور کنه؟ کی بهتر از کروبی می تونه بدون عملیات انتحاری و خرج بمب و فشنگ به مملکت آسیب بزنه؟

بگذریم.برسیم به 13آبان، از لحن شیوا و زبان گویای شیخ بشنوید:« وقتی دیگر رفتن با ماشین امکان‌پذیر نبود، پیاده شدیم و درکنار مردم قرار گرفتیم. در همان‌جا شروع‌کردند به زدن مردم. (آخه یکی نیس بگه خب برا چی از ماشین پیاده می شی که مردم کتک بخورن؟مگه آزار داری؟)به‌سمت میدان ?تیر در حرکت بودیم که ناگهان من دیدم که سر محافظم شکاف برداشته و از آن خون جاری شده‌است.( چه فیلم اکشنی!!!)

اول فکر کردم که با باتوم به سرش کوبیده‌اند. اما بعد فهمیدم که در اثر شلیک مستقیم گاز اشک‌آور به سمت ما و برخورد آن به‌سر محافظم، این وضعیت پیش آمده‌است (احیاناً‌ این همون محافظی نبود که تو نمایشگاه مطبوعات هفتیرکشی کرده بود؟چه پایان غم انگیزی!)دیدم دارم خفه میشم.من در جریان انقلاب حداقل ?? بار گاز اشک‌آور خورده‌ام. اما این، گاز اشک‌آور نبود ( بابا کروبی !‌  گاز اشک آورتم مدل جدیده!... آقای کروبی ! اونکه داشتی ازش خفه می شدی گاز اشک آور نبوده ،‌شنیدن مرگ بر منافق بوده که داشته خفه ات می کرده!)  و حالا بخونید از افتخارات شیخ: « روزی که حضرت امام فوت کردند، ?تا حکم از ایشان داشتنم. ( چه افتخاری ! حکم رشوه گرفتن از شهرام جزایری رو هم امام داده بودن؟!!!) شما هم که نخست‌وزیر امام بودید.

این روزنامه‌های زنجیره‌ای تهمت و انگ‌ می‌زنند که من و شما از اسلام و انقلاب خارج شده‌ایم. اما با نوشته‌های آن‌ها که ما از اسلام و انقلاب خارج نمی‌شویم. ( البته شما بخاطر مصاحبه با بی بی سی و قبول نکردن حرف رهبری مبنی بر سلامت انتخابات ،‌عدم تمکین به اطلاعیه ی شورای نگهبان و زیر پاگذاشتن حرف امام و به هم زدن نماز جمعه و روز قدس و 13 آبان ،‌ اتوماتیک از اسلام و انقلاب خارج شدید)بلاخره نوبت می رسه به میرحسین.مهندس در مورد عدم حضورش در بین مردم اینجوری می گه : حدود ساعت ? صبح، تعدادی جلوی فرهنگستان جمع شدند و شروع‌کردند به شعاردادن و با بستن درب پارکینگ، کاری کردند که من سعادت نداشته‌باشم که به جمع مردم بپیوندم و در این اجرمعنوی شریک بشوم.» ( آخه تبعیض چقدر؟!!! چرا هیچ کس جلو کروبی رو نمی گیره و همیشه درب فرهنگستان میرحسین پلمپ میشه؟)جناب میر حسین ادامه می ده و از موضع دلسوزانه ی خودش منی گه : شرکت در این تظاهرات چه ایرادی داشت؟ مردم می آمدند و آرام شعارهایشان را می دادند(ظاهراً‌باید برای میرحسین روشن کرد که عدم حضور سبزها توی راهپیمایی ایراد خاصی نداشته و دوستای سبزش خودشون تشریف نیاوردن .

هرچند ممکنه درب خونه ی تک تک سبز ها پلمپ شده و نذاشتن از این اجر معنوی استفاده کنن! آقای میرحسین! در گوشِت می گم بقیه نشنون؛ به همون علتی که شما تشریف نیاوردید دوستاتون هم نیومدن!)بگذریم. رهبر جنبش سبز ادامه می دهد : همه ی مردم متوجه هستند که سلاح ما شعارهای مسالمت آمیز و عقلانی ماست( بله!همه ی مردم متوجه هستن که سلاح شما نارنجک های دست ساز و کوکتل مولوتف و چوب و چماقه.نشونه اش خسارت چند میلیاردی به رفیق شفیقتون قالیبافه!)

خب دیگه ظاهراً‌مهمونی خیلی کشدار شده !‌حوصلم داره از این . . . سر میره!‌

واما نکته ی اخلاقی : کروبی شجاع ترین فرد جنبش سبز است!!!


به یاد شهیده ی حجاب

معصومه حاجی محمدی- دانشجوی حقوق
جلسه رسیدگی به شکایت مروه شربینی:

1- الکساندر ویینس (همان قاتل مروه شربینی مظلوم و جنین سه ماهه اش)؛ در حالی که چاقویی را با خود حمل می کند وارد دادگاه تجدید نظر شهر درسدن آلمان می شود، بعد در حالیکه که خشم و کینه چهره اش را برافروخته ساخته است به سمت زنی حمله می کند که تنها جرم او این است: می خواهد با حجاب باشد.

-قاتل با 18 ضربه چاقو و با حوصله و اطمینان از اینکه هیچ کس جلوی او را نمی گیرد مروه و فرزندش را به قتل می رساند، مأموران دادگاه به جای اینکه جلوی قاتل را بگیرند ، به پای همسر مروه گلوله ای را روانه می کنند تا نقشه تا به انتها انجام پذیرد و مطمئن شوند که مروه دیگر نفس نمی کشد.

-مروه به شهادت می رسد، جنین او هم ناکام تر از هر جوان ناکامی جان می دهد، و مأموران دادگاه به جای مهار قاتل به سوی همسر مقتول شلیک می کنند، همسر مروه در اثر اصابت گلوله به پایش و سنگینی دیدن لحظه های فرو رفتن چاقو در پیکر شهید حجاب به کما فرو می رود بدون اینکه از شهادت مروه با خبر شود و کودک سه ساله مروه در اثر دیدن این صحنه های دردناک- آن هم در دادگاهی که باید مأمن و پناه هر مظلومی باشد- دچار سردرگمی روانی می شود و تحت نظر روانپزشکان است.

2.جلسه محاکمه الکساندر ویینس ( قاتل بانو مروه شربینی)

-همه حضار و مأمورین چند بار بازرسی می شوند تا مبادا کسی با خود چاقویی به همراه داشته باشد و حتی ورود تلفن همراه و  دسته کلید هم مجاز نیست.

- دراطراف جایگاه این قاتل که باید به اتهام های قتل، تلاش برای قتل و ضرب و جرح پاسخ دهد، شیشه های ضدگلوله نصب شده است.

-  الکساند ووینس در دادگاه با"ماسک"، "کلاه" و"عینک آفتابی" حضور پیدا می کند تا مبادا چهره اش شناسایی شود و کسی هم به این رفتار عجیب شکایتی نمی کند، چون اساساً این ها از مصادیق حقوق بشر هستند ( قاتل – بسته به اینکه از کدام نژاد باشد- حق دارد پس از این که با طرز فجیعی یک زن باردار و حمل او را کشت و افکار عمومی جهان را مشوّش کرد ، از بالاترین حمایت های امنیتی برخوردار باشد و حتی در صورت لزوم از کلاه و عینک آفتابی استفاده کند.)

- الکساند آزاد است سر خود را به میز دادگاه بزند و خود زنی کند، زیرا در این صورت راحت تر می توان وانمود نمود که او از لحاظ روانی تعادل ندارد.

- برای حفاظت از الکساند-قاتل مروه شربینی- 9 مأمور باید دائم در اطراف او باشند که حتی برای حفاظت از رئیس جمهور هم این تعداد محافظ کم سابقه است.

- برای برقراری امنیت، حدود 200 مامور در داخل و اطراف ساختمان این دادگاه مستقرند و محوطه آن نیز بطور کامل مسدود شده است.

- وزیر امور خارجه کشور آلمان آزاد است در مسائل داخلی کشورهای دیگر مداخله کند و نسخه آشوب برای آن ها بپیچد و اساساً فارغ باشد از اینکه در یکی از دادگاههای کشورش دو وجود معصوم به طرز وحشیانه و مرموزی به قتل رسیده اند.

حال به من جواب بدهید؟

آقایان جواب بدهند:

اگر در دادگاهی شاهد برخورد ضربات پی در پی چاقو به پیکر همسرتان باشید و وقتی برای کمک به سمت او شتافتید گلوله ای پای رفتن را از شما بگیرد ، انگیزه ای برای بیداری از کما خواهید داشت؟

بانوان جواب بدهند:
اگر روزی بشنوید عزیزترین دوستتان به خاطر حفظ حجاب در دادگاه یک کشور متمدّن! 18 بار دسته تیز چاقو را به جان خریده است چه حالی به شما دست می دهد؟

کودکان جواب بدهند:

فرزند سه ساله مروه شربینی چه کند تا یاد مادر کمی در ذهن او شیرین تر باشد و مدام صحنه آن روز دادگاه به ذهن او حمله ور نشود؟

قضات پاسخگو باشند:

اگر در دادگاهی که شما در آن حکم می کنید ، متهّمی با خیال آسوده ضربات پی درپی چاقو را به جان شاکی فرود آورد و شما هم بر صندلی خود تکیه بزنید و تکان نخورید، باز هم قضاوت می کنید برای تشخیص حق از باطل ؟
مأموران دادگاه پاسخ بدهند:

آیا حقوقی که برای حفظ امنیت در دادگاه می گیرید و برای حفظ نا امنی خرج می کنید حلال است( اگر اساساً به حلال و حرام معتقد باشید) و جدا از بحث حلال و  حرام، مگر نه این است که اخذ رشوه برای هرکاری در حقوق تمام کشورها جرم است؟

چقدر رشوه گرفتید که مانع قتل مروه نشوید؟

سازمان ملل جواب بدهد:

بخوانم حقوق بشر یا حقوق یک اقلیت بشری؟


طرح میرحسین موسوی برای سو استفاده از دانشجویان!!!!!!!!!!!!!!!

خبرنامه دانشجویان ایران: میر حسین موسوی  پس از شکست طرح هایی چون «القای تقلب» ، «کشته سازی» و «آدم ربایی» در ارائه طرحی جدید سعی دارد از فضای دانشگاه برای ایجاد آشوب و تنش در جامعه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» موسوی در بیانیه شماره 11خود نیز بر اساس اعتقادات چپ وسوسیالیست مآبانه اش بر تبدیل تجمعات صنفی به اعتراض های سیاسی و ایجاد بدنه اجتماعی به هر طریقی و به ویژه استفاده از قشر دانشجو برای این هدف، تأکید کرده بود.

بنابر سخنان یک منبع آگاه میرحسین موسوی در  یک محفل خصوصی بر ادامه جنبش سبز تا انتخابات شورا و  نهمین دوره انتخابات مجلس تأکید  و همراهی دانشجویان با جنبش سبز را امری مهم برای تحقق اهداف آتی اصلاح طلبان دانسته است.

در این دیدار خصوصی، موسوی از طرح دعوت چهره های شاخص اصلاحات و دیگر دوستانش در  دانشگاه حمایت و آن را در هر صورت و با هر سرانجامی بازی برد_برد توصیف کرده است.

موسوی در ادامه این جلسه خطاب به سران اصلاح طلب  حضور آنان در جمع های دانشجویی و گفتگو با دانشجویان و نیز پوشش رسانه ای این حضور توسط رسانه ها را برای بقای جنبش سبز لازم دانسته و اعمال فشار بر سران نظام  برای تعطیلی مراکز علمی به مدت یک ترم را نتیجه غایی این حضور تصور کرده است.

لازم به یادآوری است در جریان رقابت های انتخاباتی نیز طیف تندرو و غیر دانشجویی علامه از مهدی کروبی برای سخنرانی در دانشگاه امیر کبیر دعوت نمود و از آنجا که این سخنرانی بدون مجوز و غیر قانونی بود کروبی با کمک حامیانش باترصد به زور و درگیری وارد دانشگاه شد و به سخنرانی پرداخت.

خبرنامه دانشجویان ایران: میر حسین موسوی  پس از شکست طرح هایی چون «القای تقلب» ، «کشته سازی» و «آدم ربایی» در ارائه طرحی جدید سعی دارد از فضای دانشگاه برای ایجاد آشوب و تنش در جامعه استفاده کند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» موسوی در بیانیه شماره 11خود نیز بر اساس اعتقادات چپ وسوسیالیست مآبانه اش بر تبدیل تجمعات صنفی به اعتراض های سیاسی و ایجاد بدنه اجتماعی به هر طریقی و به ویژه استفاده از قشر دانشجو برای این هدف، تأکید کرده بود.

بنابر سخنان یک منبع آگاه میرحسین موسوی در  یک محفل خصوصی بر ادامه جنبش سبز تا انتخابات شورا و  نهمین دوره انتخابات مجلس تأکید  و همراهی دانشجویان با جنبش سبز را امری مهم برای تحقق اهداف آتی اصلاح طلبان دانسته است.

در این دیدار خصوصی، موسوی از طرح دعوت چهره های شاخص اصلاحات و دیگر دوستانش در  دانشگاه حمایت و آن را در هر صورت و با هر سرانجامی بازی برد_برد توصیف کرده است.

موسوی در ادامه این جلسه خطاب به سران اصلاح طلب  حضور آنان در جمع های دانشجویی و گفتگو با دانشجویان و نیز پوشش رسانه ای این حضور توسط رسانه ها را برای بقای جنبش سبز لازم دانسته و اعمال فشار بر سران نظام  برای تعطیلی مراکز علمی به مدت یک ترم را نتیجه غایی این حضور تصور کرده است.

لازم به یادآوری است در جریان رقابت های انتخاباتی نیز طیف تندرو و غیر دانشجویی علامه از مهدی کروبی برای سخنرانی در دانشگاه امیر کبیر دعوت نمود و از آنجا که این سخنرانی بدون مجوز و غیر قانونی بود کروبی با کمک حامیانش باترصد به زور و درگیری وارد دانشگاه شد و به سخنرانی پرداخت.


نامه ی فرزاد جمشیدی به رئیس جمهور:

فرزاد جمشیدی مجری تلویزیون نوشت:

آقای رییس جمهور، می شود باران باشید
جمعه ای که گذشت نه میرزاده عشقی زنده بود و نه شهریار!
اما آنها که زیر سقف بارانی آسمان جمعه نفس کشیدند ، عاشق تر از ایده آل عشقی (1)، در این اوایل گل سرخ و انتهای بهار ، حسرت حیدر بابای شهریار را روایت کردند تا دور از هیاهوی سیاست ، سینه آسمان از یالان دنیای غزل سرای آذربایجان سرریز شود و کتاب پر برگ ابرها، آیه های بارانی 22 خرداد را بر زمین نازل کند:
- حیدربابا ! دنیا دروغ است مگر اینکه مردمش به هم راست بگویند!
دست باران، صورت تهران را شست خیابان هایی که چندین شب از همهمه رنگ ها، بی خواب شده بودند مقدم باران - این مهمان بی رنگ - را گرامی داشنتد دیوارهایی که از تپش تبلیغات ، به لکنت آمده بودند، از شعر خیس باران زبان گرفتند. حرفهای درشتی که از دهان هواداران نامزدهای انتخاباتی درآمده و زمین گیر شده بودند، مثل یک حباب، کلاه از سر برداشتند و تا چهار نامزد پست ریاست جمهوری از خط پایان بگذرند، لشکر باران پایتخت ایران را فتح کرد. روز نبود، شب بود اما خبر آنها که دلشان را در دست گرفتند تا وطنشان زنده بماند آفتابی تر از آن بود که برای انتشار ، منتظر روزنامه ها بماند! آخر خبر مهمی است اینکه 40 میلیون نفر در جمعه 22 خرداد پیش شماره چهار سال مسئولیت رییس جمهور ایران را روی دکه دلها گذاشتند!
جمعه 22 خرداد سرزمین من با هزاران ریه روشن امیدواری نفس کشید، چیزی از جنس نشاط ، انگار برف بی تفاوتی را آب کرد و قصه زندگی ، دور از صدای سیاست ، در سینه این فلات گسترده تازه شد.
جمعه "سهراب" زنده نبود تا ببیند «قطار سیاست » چندان هم خالی نمی رود، وقتی مردم خوب می دانند آنچه از صندوق ها بیرون می آید فقط یک انتقال قدرت نیست، بلکه واگذاری «خلعت خدمت» است.
جمعه "اخوان" زنده نبود تا بداند برادرانه تر از این نمی شد ، «این کهن بوم و بر» را دوست داشت و پای این سند دوستی را با سبابه حق انتخاب مهر کرد.
جمعه " سیاوش کسرایی" زنده نبود اما آرش هایی که با هر رای «تیر توفیق» یک نامزد را به پرواز درآوردند، «زندگی زیباست» را از لب صندوق های رای پر آوازه کردند.
جمعه بارانی جای خود را به شنبه آفتاب داد ! «مجریان خبر » پر مشتری تر از همیشه با اعلام هر برگ رای ، شادی را به اردوگاه کاندیداها آوردند. نمی دانم چه کسی «پر پیامک ها» را چیده بود ولی هر رادیو و تلویزیون ، یک گنجه پر از کبوتر خبر شد تا بالاخره همای اقبال بر دوش یک نفر نشست:
محمود احمدی نژاد

***
آقای رییس جمهور! سلام
من امروز تصمیم گرفتم با جوهر جمعه ها برای تو نامه بنویسم. یادت هست چه جمعه هایی را از سر گذرانیده ایم؟
جمعه ها و شعر بلند نماز در خیابان های پر سجاده ، جمعه ها و تشییع « شمشاد قامتان» تا باغ شهادت؛ جمعه و گیسوی پریشان زنجیرهای عاشورا؛ جمعه و نغمه داودی زبان های روزه دار که در «روز قدس» ستاره صهیون را نگون می خواهند... جمعه ها و شهنامه یکدلی ایرانیان در بحر متقارب خیابان آزادی.

آقای رییس جمهور!
من برای شما نامه می نویسم . شما که درون قاب عکس تبلیغات به من لبخند زدی تا دل به وعده ها و برنامه هایت بسپارم و با قدرت برگ رای خود ، تو را زودتر به پایان ماراتن مبارزه انتخاباتی برسانم.
نمی دانم در این کیل کشیدن های اهل سیاست، صدای مرا می شنوی؟ منی که شتک خون بر پیرهن سیاه ژاله ام... منی که ادامه همان ستاره دنباله داری هستم که خنده کارون را به خرمشهر برگرداندند.
کلی خون دل خوردم تا در میان این غبار کدورت های جناحی، خودم را به تو برسانم تا مطلب مهمی را بگویم: غم تلخی است این که « مردم انقلاب ما» گوش خود را به صدای آمریکا بسپارند و از آدم های نیم وجبی تحلیل های یک وجبی تحویل بگیرند!

آقای احمدی نژاد!
«انتخابات» تمام شده اما « انتظارات» تازه شروع شده! شما مثل دیگران کابینه تعاونی ندارید! وام دار قارون ها نیستید. سپاه ابن نحصی را راه نیانداختید تا ملک ری ، وعده بدهید! خیمه ستادهایتان ، قلب مردم بوده اما بعضی با «توهم سبز» یا «توطئه سیاه» می خواهند میان این قلبها دیوار بکشند.

آقای رییس جمهور!
80 درصد از واجدین شرایط رای دادند ، روز جمعه در خانه نماندند . آمدند و رشته تئوریسین های غربی را پنبه کردند. این 80 درصد همانقدر در استفاده از آب و خاک ایران آزادند که آن بیست درصد...
ولی آیا یادمان می ماند دشمن سنگ خورده ای که از دست این این جمعیت نزدیک به چهل میلیون به کنا نشسته ، ناامید نشده و اگر از راه «تحریم انتخابات» سودی نبرد از تنور « اغتشاشات » نانی برای سیر کردن شکم گرسنه خود پیدا خواهد کرد؟!

آقای رییس جمهور!
ما ایرانی هستیم. تمدن هایی که در رگ های گیتی شناور شده اند از دل این خاک روییده اند! ما طعم اشک ها و لبخند های این سرزمین را چشیده ایم. تاریخ برای ما خواندن نبود، خواستن و زندگی کردن بود.
ما قطعه قطعه خشت های دموکراسی را وارسی کرده ایم تا در این سی سال انتقلاب برای خود پرچینی فراهم آورده ایم. بدون اشتباه هم نبودیم ولی به یکدیگر « فرصت شکست» و «مهلت آشتی» داده ایم... و این ها همه ، قشنگی های سایه روشن آزادی در کشور ماست.
درست است که همگی به خوش خطی رهبری نیستیم اما زنده باد ایران را قبل از نوشتن هزاران بار گریسته ایم.

آقای رییس جمهور !
رهبر ما دولت شما را « دولت عدالت و امید»2 نامید ، بیایید دشمن را ناامید کنید!
شما که کعبه دلها را فتح کرده اید بیایید با « نژاد احمدی» خود عطر انقلاب گل محمدی را هم به مشام برسانید. به شیوه پیغمبر محبوب خدا (ص) ببخشید ، عفو کنید همه آنها را که به شما توهین کردند.
به ما سلام کردن بیاموزید ؛ سلام کردن به همه آنها که در ورزشگاه آزادی ؛ با تندر حرفهای تند خود علیه محمود احمدی نژاد ، اتفاقاً اولین چیزی را که حبس کردند، همین آزادی بود!
به آن کارگردان سینما بیاموزید، کارگردان صحنه سبز سیاست چه کسی غیر از دشمن بود وقتی به تو یاد داد که رییس جمهور سربلند ایران را کوچک بخوانی!
به آن بازیگر پرده نقره ای بیاموزید یک سکانس از سخاوت بارانی رییس جمهوری که مثل علی(ع) در کوچه های بی سلام می گردد و میوه شیرین عفو و رحمت ، تعارف می کند؛

آقای رییس جمهور!
من دوباره به تو رای دادم چون دانستم اتومبیلت، شیشه دودی ندارد که بین من و تو فاصله بیندازد... چون شناختمت که وعده هایت سنجاقکی نیست روی «در باغ سبز» جا خوش کند. چون عکس تورا جای تصویر عاشق ترین زندگان وطن - یعنی شهیدان- گردن آویز خیابان ها دیده ام.
از تو می خواهم قدر قدرت عاطفه این ملت را بدانی که مثل یک رود خروشان پشت سد سکوت ایستاده اند تا تو قدرت پیدا کنی و بدانی که اگر مشکلات همه چیز را بترکاند. دانه های انار دل ما را از هم جدا نخواهد کرد.
شرم باد شرم باد از ما اگر در کنار تو کوه غم را از سینه هموطنان برنداریم!
دور باد دور باد از ما اگر بشقاب های ماهواره ای دشمن ، سر سفره آسمانی وحدت ملی ما جایی پیدا کنند.

آقای رییس جمهور !
اول این یادداشت را با قطره های باران آغاز کردم.
می شود شما هم مثل باران ، بی دریغ باشی نسبت به دوستان و دشمنانت؟
می شود به اطمینان این چند میلیون دل آبرومند، به همه نشان دهی در اردوگاه محمود احمدی نژاد برای همه، جا هست؛ همه آنها که ایران را دوست دارند و می دانند کابینه احمدی نژاد سینه همه ایرانیان است.
ما به روی هم هفت تیر نمی کشیم ! ما با دلهای خودمان «دوئل» نمی کنیم! نه قبله نمای رهبری را فراموش کرده ایم و نه پیشانی دشمن را از یاد گلوله هایمان برده ایم.

آقای رییس جمهور!
بارانی شوید... سلیمانی پیشه کنید. همه را به اردوگاه خود دعوت کنید . ولو از شما نپذیرند. برای ماندن در حافظه تاریخ از همه گروهها مدد بگیرید جبهه متحد اصولگر یعنی جغرافیای ایران و « پازل قدرت شما» وقتی تکمیل خواهد شد که بازهم این رگه های اصولگرایی را هرچند اندک در میان جناحها و سلیقه ها کشف کنید.
بگذارید همگان باور کنند این جمله شما را:
کسی که انتخاب شده رییس جمهور همه ملت است؛ چه آنهایی که به او رای دادند و چه آنها که انتخابش نکردند!
میرحسین موسوی را بادغدغه های فرهنگی و هنری اش، محسن رضایی را با دکترین عالمانه اقتصادیش، مهدی کروبی را با صداقت سیاسی اش به کار بگیرید.
باران جمعه 22 خرداد ، خط خاتمه همه عبرتها بود؛ شما هم مثل باران بشویید، ببخشایید و برویانید.

آقای رییس جمهور!
به همه نشان دهید اراده بارانی شما قحطی مناقشه های سیاسی و کویر کمبودها را پایان می دهد. بعد از این پیروزی شیرین ، مردم از شما عیدی می خواهند، چه عیدی بهتر از بخشش؟!
از حامیان خود بخواهید در خانه هواداران رقیب را بکوبند ؛ یک جلد کلام الله مجید و یک پرچم ایران ، هدیه بدهند. خودتان هم «پیش قدم» شوید.
حرف من سکه ای است که یک رویش ، سیاه شدن روی دشمن و روی دیگرش طلای تبسم رهبری است که درباره دولت شما فرمودند:
ممکن است شماها نتوانسته باشید - یا تا آخر هم نتوانید - همه آنچه را که در مورد «عدالت» می باید انجام داد، انجام دهید لکن نفس رویکرد شما به عدالت ، چیز باارزشی است. هر مقداری که می توانید بایستی حرکت کنید.
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نجویم به «قدر وسع» کوشم.3

زیاده ملالت است
پانوشت ها:
1- میرزاده عشقی(1312 ه.ق تا 1342 ه.ش) شاعر آزاد اندیش ایران و اشاره به سرود ایده آل و تابلوی مرگ مریم که از مشهورترین آثار اوست.
2- دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری 06/86/04
3- همان
 
پ ن ?:
مرگ جناب کردان واقعا" شوک بزرگی واسه همه بود
خیلی در حقش بدی کردن...خیلی اذیتش کردن...
چه جوری می خوان جواب خدا رو بدن!!!
 
خدا رحمتش کنه ان شاالله
 
 ای آنکه دلت ز دست مردم خون بود
این حادثه از توان تو بیرون بود
گفتند که کردان سرطان داشت؟ نداشت
مرگ تو فقط کار سیاسیون بود
 
برای شادی روحش صلوات بفرستین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

رهبر انقلاب :هدف اصلی اعتراف بیگانگان

رهبر انقلاب، با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران به اقتدار جمهوری اسلامی تاکید کردند: هدف اصلی بیگانگان از اعتراف به اقتدار ملت ایران، پیشبرد پروژه ایران هراسی در منطقه و جهان است.

به گزارش ایلنا فرمانده کل قوا، صبح امروز در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی، افسران جوان و جوانان پرشور و مؤمن بخشهای مختلف کشور را پیشگامان حرکت به سمت دنیایی سرشار صلح و عدالت و دوستی خواندند و تأکید کردند: زورگویان جهانی در اجرای «پروژه ایران هراسی» ناکام خواهند ماند چرا که اقتدار ملی جمهوری اسلامی، نه تنها تهدیدی برای ملتها نیست بلکه الگویی برای پیشرفت و عزت و افتخار ملتها به شمار می آید.
در ابتدای ورود فرمانده کل قوا به میدان صبحگاه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی در نوشهر، سرود ملی جمهوری اسلامی نواخته شد.
ایشان همچنین در مقابل یادمان شهدا، برای شهیدان سرافراز میهن اسلامی بویژه شهیدان دلاور نیروی دریایی علو درجات مسئلت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس از نیروهای مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.

فرمانده کل قوا در این مراسم، تأثیر تعیین کننده نیروهای مسلح در حفظ امنیت ایرانِ بزرگ و آمادگی این نیروها را برای ایثار جان خود در راه دفاع از نظام و کشور، عوامل اساسی اهمیت فراوان و احترام شایسته ای خواندند که ملت و نظام برای نیروهای مسلح قائلند.
ایشان، جوانان برومند دانشگاههای افسری ارتش را از پایه های مستحکم اقتدار جمهوری اسلامی ایران برشمردند و با اشاره به ضرورت افزایش روزافزون قدرت کشور در دنیای پرکشمکش کنونی افزودند: نیروهای مسلح خط مقدم و نشانه آشکار اقتدار ملت ایرانند. 

آیت الله خامنه ای، دستیابی به اقتدار حقیقی را حق و وظیفه هر ملت دانستند و افزودند: ایمان به خدا، عنصر اصلی اقتدار حقیقی است که در پرتو آن، «عزم و اراده و معنویت» و پیشرفت «علمی - سیاسی و اقتصادی» نیز بوجود می آید.
فرمانده کل قوا، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی را در مقابله با «جوانان مؤمن لبنان و مردم با ایمان غزه» و ناکامی امریکا در جنگ با مردم عراق و افغانستان را، دلایل محکمی برای اثبات ناکارآمدی اقتدار متکی بر «سلاح و زور و پول» خواندند و تأکید کردند: سقوط، سرنوشت اجتناب ناپذیر زورگویانی است که خواسته های خود را بر ملتها تحمیل می کنند. 

آیت الله خامنه ای، با اشاره به اذعان دشمنان ملت ایران به اقتدار جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: هدف اصلی بیگانگان از اعتراف به اقتدار ملت ایران، پیشبرد پروژه ایران هراسی در منطقه و جهان است.
ایشان، پیشرفتهای دفاعی ایران را غیرقابل مقایسه با 30 سال پیش خواندند و خطاب به افسران جوان نیروهای مسلح گفتند: عزیزان من! قله پرافتخاری که امروز شما در آن قرار دارید، سی سال پیش، حتی در خوشبینانه ترین نگرشها، قابل پیش بینی نبود.

آیت الله خامنه ای، پیشرفت علمی – پیشرفت تسلیحاتی – خودباوری – اعتماد به نفس ملی و انسجام و افتخار، در بخشهای مختلف را از نشانه های اقتدار جمهوری اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: البته دشمن قادر نیست این واقعیات را انکار کند اما هدف اصلی او از اشاره به این حقایق، ترساندن ملتها و کشورهای دیگر از جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده کل قوا تأکید کردند: اقتدار عظیم جمهوری اسلامی، رزمایشها، موشکها و امکانات پیشرفته دفاعی ایران، برای همسایگان ما و هیچ یک از ملتهای جهان تهدید نیست بلکه در حقیقت فرصتی است که راه پیشرفت و افتخار را به آنها نشان می دهد و به آنها می آموزد که عزت و اقتدار با وابستگی به امریکا و خریدهای بی پایان تسلیحاتی به دست نمی آید بلکه متکی بر ایمان، اعتماد به نفس و جوشش از درون است.

رهبر انقلاب اسلامی، آینده جهان را متعلق به ملتهای مؤمن دانستند و خاطرنشان کردند: در پرتو عزم و اراده پولادین و اهداف درست ملتهای مؤمن و استقلال طلب، جهانی عاری از تجاوز و تعدی بوجود خواهد آمد که در آن از مسابقه تسلیحاتی یا مسابقه وحشت خبری نخواهد بود.
ایشان جوانان ایران اسلامی را پیشگامان ایجاد چنین جهانی برشمردند و افزودند: «صلح و سعادت و عدالت»، پیام نو و روشن ملت ایران برای همه ملتها است و جوانان پرشور این سرزمین بزرگ، برای تحقق این پیام باید با همه ظرفیتهای وجودی خود در میدان تلاش و پیشرفت، حاضر باشند.


حضور احمدی نژاد در برزیل . کارشکنی صهیونست ها ناکام ماند

سفر رئیس جمهوری ایران به برزیل بار دیگر تلاش های مقامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ ایران در آمریکای لاتین را ناکام گذاشت.
حدود دو هفته قبل «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی به منظور تحت شعاع قراردادن سفر دکتر احمدی نژاد به آمریکای لاتین راهی آرژانتین و سپس برزیل شد.
همزمان رسانه های غربی و صهیونیستی هدف این سفر را مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه آمریکای لاتین اعلام کردند و این مسئله نشان از آن داشت که حضور فعال ایران در این منطقه برای صهیونیست ها به هیچ وجه قابل تحمل نیست.
با آغاز سفر پرز به برزیل و آرژانتین که نخستین سفر رئیس رژیم صهیونیستی طی چندین دهه اخیر به شمار می آمد، دفتر وی بیانیه ای صادر کرد و با اشاره به اهداف این سفر توضیح داد که پرز به میزبانان خود خواهد گفت اگر ایران امکان یابد به توانایی هسته ای نظامی برسد، خطری برای همه جهان خواهد بود.
این در حالی بود که رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با سفر رئیس جمهور ایران به برزیل اعلام کرده بود و پیش از آن نیز آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل نیز در ماه ژوئیه در سفر به برزیل و دیگر کشورهای آمریکای لاتین از آن ها خواسته بود مانع از نفوذ ایران در منطقه شده و از کمک به برنامه اتمی ایران جلوگیری کنند. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز سال گذشته در سندی از کشورهای آمریکای لاتین خواسته بود به ایران اورانیوم نفروشند. برزیل از جمله کشورهایی است که از توانایی های اتمی غیرنظامی برخوردار است.
به گزارش رجا، پرز در سفر خود به برزیل در کنگره این کشور نیز حاضر شد و طی سخنانی نسبت به گسترش نفوذ ایران در آمریکای لاتین هشدار داده بود. وی همچنین در سخنان خود از دولت برزیل خواسته بود تا از نفوذ خود در جهان بهره گیرد و در مقابل آنچه که جاه طلبی هسته ای ایران می خواند، ایستادگی کند. رئیس رژیم صهیونیستی در این زمینه مدعی شده بود «ایران یک تهدید جهانی است و به صراحت گفته است که قصد نابودی اسرائیل را دارد. من می دانم که مقامات برزیلی با ادبیات ترور و تهدید مخالفند و می دانم که اگر مخالفت های خودشان با این گونه سیاست های ایران را آشکار اعلام کنند، این اعلام مخالفت آن ها انعکاس وسیع و گسترده ای در جامعه جهانی خواهد داشت.»
پرز همچنین درباره سفر آتی رئیس جمهوری ایران به برزیل گفته بود: «من قصد ندارم درباره میزبانی شما از احمدی نژاد اظهار نظر کنم ولی ما افکار و سیاست های او را برای جهان خطرناک می دانیم.»
موضع گیری ها و ابراز نگرانی های گسترده مقامات صهیونیستی و آمریکایی اما با بی توجهی مقام های برزیلی مواجه شد. «لوئیس اناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل که در اظهارات دو ماه گذشته خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد آشکارا از حق ایران برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای صلح آمیز دفاع کرده بود، در واکنش به سخنان پرز گفت: «بدون مذاکره با تمام قدرت های دینی و سیاسی نمی توان صلح را برقرار کرد.»
وی همچنین از سفر دکتر احمدی نژاد به برزیل دفاع کرد و ادامه داد: «ما به گفت وگوهای بیشتر و تشکیل شرکای بیشتر با کسانی که تمایل به برقراری صلح در خاورمیانه دارند، نیاز داریم، ما تا زمانی که می توانیم از طریق گفت وگوها روند صلح را پیش ببریم، گفت وگو با هیچ طرفی را رد نمی کنیم.» وی همچنین در اعتراضی تلویحی خطاب به پرز گفت: «تو می دانی که صلح بدون عقب نشینی های سیاسی امکان پذیر نخواهد بود.»
در همین رابطه، وزیر امور خارجه برزیل نیز در واکنش به اظهارات پرز گفت: «ایران جایگاه بالایی در سیاست خارجی برزیل دارد و گسترش روابط با این کشور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»

در همین رابطه، وزیر امور خارجه برزیل نیز در واکنش به اظهارات پرز گفت: «ایران جایگاه بالایی در سیاست خارجی برزیل دارد و گسترش روابط با این کشور برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.»
«سلسو آموریم» با ابراز خشنودی از سفر دکتر احمدی نژاد به کشورش گفت: «ایران نه تنها کشور با نفوذ و تأثیرگذار در خاورمیانه و آسیای مرکزی است بلکه در تعاملات بین المللی و روابط جهانی نیز جایگاه جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این رو گسترش روابط دو کشور برای ما بسیار مهم است.»
با حضور دیروز رئیس جمهور کشورمان در برزیل عملاً نتیجه هفته ها تلاش صهیونیست ها برای جلوگیری از انجام چنین سفری ناکام ماند.
«محمد باقر خرمشاد» معاون وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون این موضوع گفت: یکی از دلایل مخالفت های رژیم صهیونیستی با سفررئیس جمهوری اسلامی ایران به برزیل و مانع تراشی در انجام آن، این است که این سفر می تواند جایگاه ایران را به عنوان قدرت منطقه ای تثبیت کرده و وجهه بین المللی کشورمان را ارتقا دهد.
تظاهرات همجنس گرایان
علیه سفر احمدی نژاد
دیروز در آستانه حضور رئیس جمهور کشورمان در برزیل دهها نفر از نمایندگان گروه های همجنس گرا و کسانی که خود را بازمانده هولوکاست می دانستند علیه این سفر در شهر ریودوژانیرو دست به تظاهرات زدند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا که این جمع محدود را صدها نفر خواند، در گزارشی نوشت: صدها برزیلی در اعتراض به فراخوان رئیس جمهور ایران برای نابودی اسرائیل، فعالیت های هسته ای بحث انگیز دولت وی و اعلان های او علیه همجنس بازان، علیه دیدار قریب الوقوع وی از برزیل تظاهرات کردند.
همچنین اعتراض این جمع محدود به سفر رئیس جمهوری کشورمان در حالی صورت گرفت که حدود دو هفته قبل و همزمان با سفر شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی به برزیل هزاران تن از مردم این کشور آمریکای لاتین علیه کودک کشی، اشغالگری و ادامه شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی به دست صهیونیست ها دست به تظاهرات زده بودند.
دیدار با رئیس جمهورگامبیا
دکتر احمدی نژاد قبل از سفر به برزیل با حضور در بانجول پایتخت گامبیا سفر خود به آمریکای لاتین را آغاز کرد.
دکتر محمود احمدی نژاد و «الحاجی یحیی جامه» روسای جمهور ایران و گامبیا پس از برگزاری نشست خصوصی و مذاکرات مشترک هیات های عالی دو کشور در نشست خبری بر اهتمام خود برای توسعه روابط و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف خبر دادند. رئیس جمهور در مصاحبه خبری مشترک با همتای خود روابط ایران و گامبیا را برادرانه و بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم است روابط و همکاری های خود را در همه زمینه ها با گامبیا گسترش دهد و هیچ محدودیتی هم برای توسعه این روابط نداریم.
«الحاجی» هم در این نشست خبری با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و گامبیا سابقه طولانی دارد گفت: روابط دو کشور ابعاد جامع علمی ، بازرگانی ، تجاری و فنی را در بر می گیرد و امیدواریم که روابط مان در بخش های مختلف باز هم گسترش پیدا کند. رییس جمهور گامبیا با بیان اینکه جامعه بین المللی و مسلمان با مشکلات زیادی مواجه هستند، خاطر نشان کرد: در این برهه حساس نیازمند آن هستیم که هماهنگی ها و همکاری های بیشتری در چارچوب سازمان ها و مجامع بین المللی داشته باشیم.
دکتر محمود احمدی نژاد پس از سفر یک روزه به گامبیا، بانجول را به مقصد برزیلیا ترک کرد.



کارشناس روس در تاخیر در راه اندازی نیرو گاه بوشهر دلایل سیاسی دا

رئیس مرکز مطالعات ایران در روسیه تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر را دارای علل سیاسی دانست و تاکید کرد که طولانی شدن ساخت این نیروگاه به وجهه روسیه در جامعه بین المللی خدشه وارد می کند.
«رجب صفراف» در گفت وگو با رادیو «اکو مسکو» هرچند وجود مشکلات فنی در ساخت نیروگاه بوشهر را امری امکان پذیر دانست ولی در عین حال تاکید کرد که این مسایل نمی تواند تا بی نهایت وجود داشته باشد و تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر علل سیاسی دارد. این کارشناس روس افزود: در دو ماهه اخیر سیاست روسیه نسبت به ایران دستخوش دگرگونی شده و برخی از محافل و منابع مشخص و معین در روسیه درصدد ادامه این وضعیت در قبال ایران هستند.
«صفراف» برخی موضعگیری های مدودف رئیس جمهوری روسیه درباره احتمال پیوستن مسکو به تحریم های آمریکا علیه ایران و نیز سخنان سرگئی اشماتکو وزیر انرژی این کشور در خصوص تاخیر در راه اندازی نیروگاه بوشهر را در راستای حمایت از سیاست های ضدایرانی آمریکا دانست. وی گفت: با وجودی که آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی از ماهیت نظامی بودن برنامه هسته ای ایران و تخطی این کشور از نقض مقررات آژانس ارائه نکرده است اما آمریکا به دنبال سیاسی کردن برنامه هسته ای ایران است.
به گزارش ایرنا، رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه در ادامه این گفت وگو، اقدام ایران برای نپذیرفتن پیشنهاد آژانس مبنی بر ارسال اورانیوم این کشور به خارج را بی اعتمادی تهران به غرب و اخیرا به روسیه دانست.
وی افزود: جامعه بین الملل نباید به فشار و استفاده از زبان زور و تهدید علیه ایران متوسل شود چرا که اتخاذ چنین شیوه هایی بر ضد ایران بی تاثیر است و تنها جلب مشارکت بین المللی، ارائه مشوق ها به این کشور و نیز پذیرش حق تهران برای استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز می تواند مسایل و ابهامات در برنامه هسته ای ایران را برطرف سازد.
ایران شناس روس، ایران را کشوری قدرتمند و دارای جایگاه ویژه در منطقه خاورمیانه دانست و افزود: روسیه باید همکاری با ایران به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در بخش های اقتصادی و انرژی را توسعه دهد و با دوری جستن از سیاست ها و مشی توسعه طلبانه آمریکا، اعتبار سیاسی و حیثیت بین المللی خود را از دست ندهد.
از سوی دیگر، به دنبال اظهارنظر وزیر انرژی روسیه مبنی بر عدم راه اندازی نیروگاه بوشهر تا پایان سال 2009 روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به سابقه روسیه در بدقولی نوشت: روسیه به نیروگاه بوشهر به عنوان ابزاری برای نفوذ در ایران می نگرد. این روزنامه چاپ لندن این اقدام روس ها را بازتاب اظهارات مدودف در دیدار با اوباما دانست.
دیلی تلگراف نیز با اشاره به تعویق راه اندازی بوشهر از جانب روس ها نوشت: این تاخیر که رسما به علل فنی صورت گرفته است احتمالا واشنگتن را خشنود می سازد.
خبرگزاری های ایتارتاس و اینترفاکس روسیه هم طی گزارش هایی تصریح کردند که هرچند سرگئی شماتکو وزیر انرژی روسیه مسایل فنی را علت تاخیر در راه اندازی بوشهر عنوان کرده است اما تحلیلگران معتقدند «مسکو» از این طرح برای اعمال فشار بر ایران درباره برنامه هسته ای این کشور استفاده کرده است.

خبرگزاری های ایتارتاس و اینترفاکس روسیه هم طی گزارش هایی تصریح کردند که هرچند سرگئی شماتکو وزیر انرژی روسیه مسایل فنی را علت تاخیر در راه اندازی بوشهر عنوان کرده است اما تحلیلگران معتقدند «مسکو» از این طرح برای اعمال فشار بر ایران درباره برنامه هسته ای این کشور استفاده کرده است.
اظهارنظر روس ها
غیرعادی است
در همین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارنظر وزیر انرژی روسیه مبنی بر عدم راه اندازی نیروگاه بوشهر تا پایان سال جاری میلادی گفت که این اظهارنظر شتابزده روس ها عادی به نظر نمی رسد.
علاءالدین بروجردی در گفت وگو با «مهر» با اعلام مطلب فوق خواستار اطلاع رسانی و اظهارنظر مسئولان سازمان انرژی اتمی درباره این موضوع شد.
کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث نیروگاه بوشهر گفت که اگر نیاز باشد کمیسیون و مجلس در وقت خودش تصمیمات لازمی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.
وی افزود: «البته ما تذکراتی را در این زمینه و این که روسیه موظف به عمل به تعهدات خود هستند به دستگاه دیپلماسی خود داده ایم و البته ما منتظر پاسخگویی دستگاه دیپلماسی خود به مجلس نیز هستیم.»
جلالی درباره تعویق راه اندازی نیروگاه بوشهر و همچنین بدقولی روس ها در خصوص تحویل سامانه اس 300 گفت: «این اقدامات و بدقولی ها برای پرستیژ بین المللی روس ها خوب نیست. البته خیلی ها مطرح می کنند که روسیه تحت فشار آمریکا این اقدامات را انجام می دهد. ما خواهان یک روسیه قدرتمند در عرصه جهانی هستیم، همان طور که خواهان یک چین قدرتمند و اروپای قدرتمند هستیم. از نظر ما دنیای تک قطبی پذیرفتنی نیست و دنیای چند قطبی بر دنیای تک قطبی برتری دارد و بر این اساس روابط استراتژیک ما تنظیم می شود.»

منبع:وبلاگ طرفداران دکتر احمدی نژاد در اصفهان(جوانان اصفهان)