سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

اهداف نهانی موساد در ترورهای اخیر

یادداشت تحلیلی فارس/ محمد سعید ذاکری
اهداف نهانی موساد در ترورهای اخیر

خبرگزاری فارس: با ترسیم نمودار ترورهای انجام گرفته پس از انقلاب اسلامی، منحنی این ترورها به سمتی است که هرگاه ملت ایران در عرصه‌ای عزم پیشی گرفتن و نمونه شدن داشته، تمرکز دشمن بر جلوگیری از این پیشرفت نیز افزایش یافته و تلاش‌ها برای سد کردن رشد ملت ایران در آن عرصه صورت گرفته است.

اقدام تروریسی هدف قرار دادن 2 استاد بسیجی دانشگاه‌های کشور علاوه بر تاثرات و نگرانی‌ها پیرامون حذف فیزکی نخبگان علمی ، دارای ابعاد و اهداف پشت پرده دیگری نیز می‌باشد. در این زمینه نکاتی قابل طرح است:

1 - دشمنی دشمنان علیه نظام اسلامی امری جدید و تازه نیست. این دشمنی سال‌هاست که در ابعاد گوناگون علیه ملت مبارز و مسلمان ایران اعمال شده و با شیوه‌های مختلف و در رده‌های گوناگون پی‌گیری جدی شده است. دشمن هیچگاه از دشمنی دست نکشیده و هر جا که توانسته، متناسب با توان خود - به زعم خود - به ضربه زنی به اقتدار نظام و انقلاب اسلامی همت گمارده است. این حقیقت به گونه‌ای آشکارا برای مردم ما مسجل شده است که گویی گوشت و پوست و خون مردم با بغض نسبت به دشمنان در هم آمیخته و همگان از کوچک و بزرگ آنرا لمس کرده‌اند. بیراه نیست که با اندک حادثه‌ای و بدون آنکه از از مرجعی رسمی، وابستگی تروریست‌ها اعلام شود تمامی انگشت‌های اشاره حتی عوام الناس به سمت دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی یعنی امریکا، اسرائیل و انگلیس خبیث و منفور و ایادی آنان نظیر منافقین قدیم و فتنه‌گران جدید نشانه می‌رود.

با توجه به قرائن موجود و اسناد بدست آمده از ترورهای اخیر اما احراز وابستگی تروریست‌ها به سرویس‌های یاد شده قوت بیشتری می‌یابد.
چرا که اولا نحوه ترورهای صورت گرفته از جنس ترورهای سرویس جاسوسی موساد بوده و ثانیا اطلاعات سابق بدست رسیده و شواهد همچنین سخنان علنی چندی پیش رییس دستگاه جاسوسی استعمار پیر و خبیث در مورد کارشکنی‌ اطلاعاتی و امنیتی در روند پیشرفت هسته‌ای کشورمان و ثالثا همخوانی روشی ترور شهید استاد علی‌محمدی و ترورهای جدید، شکی در تعلق ننگ این ترورها به سرویس‌های انگلیس و موساد باقی نمی‌گذارد.

2 - اولین پیام ترور در واقع ایجاد رعب و وحشت و نگرانی در اذهان عمومی جامعه هدف تعریف می‌شود اما با وجود عادی شدن دشمنی دشمنان برای ملت ایران بالطبع این هدف نمی‌تواند مدنظر تروریست‌های جنایتکار انگلیس، امریکا و اسرائیل در ترورهای اخیر ارزیابی شود. آنها به خوبی می‌دانند که با وجود اعمال هر ترور، نفرت عمومی ملت نسبت به تروریست‌ها افزایش یافته، نه تنها وحشتی در جامعه ایجاد نمی‌شود که سرعت دلبستگی به شهیدان و روند پی‌گیری آرمان شهدا جدی‌تر در جامعه مطرح شده و در نهایت اثرات مادی و معنوی این ترورها چیزی جز خلق روحیه‌های آماده شهادت و جانفشانی و تکثیر نمونه‌های دیگری از شهدای به ظاهر از دست رفته به عدد قطرات خون به ناحق ریخته این شهدا نبوده است. اگر دشمن رجایی را از دست ایران گرفت، آرمان رجایی شدن را در تمامی نونهالان، نوجوانان، جوانان و کهنسالان و مدیران جامعه تکثیر کرد به حدی که امروز میزان دلبستگی و رهروی راه او، هدف مورد انتظار مردم و معیار سنجش مدیران موفق در جامعه بدل شده است.

بعید است که عقل نارسای تروریست‌های انگلیسی و وابسته به رژیم پلید و نامشروع صهیونیستی نیز تواند این حقیقت را دریابد و از اینرو اهداف این ترور را می‌بایست در جای دیگر جستجو کرد.
با ترسیم نمودار ترورهای انجام گرفته پس از انقلاب اسلامی، منحنی این ترورها به سمت یک حقیقت، قابل نتیجه‌یابی است. آن حقیقت چنین است که هرگاه ملت ایران در عرصه‌ای عزم پیشی گرفتن و نمونه شدن داشته، تمرکز دشمن بر جلوگیری از این پیشرفت نیز افزایش یافته و تلاش‌ها برای سد کردن رشد ملت ایران صورت گرفته است.

اگر دشمن در مقطع اولیه انقلاب اسلامی تصور کرد که مدیران نظام اسلامی در میان مردم به راحتی تردد کرده و الگوی مدیر اسلامی را به جامعه تزریق می‌کنند با براه‌اندازی ترورها سعی در مسدود نمودن این ارتباط داشت. اگر دشمن در برهه‌ای نخبگان کشور و یا حتی مردم عادی را باعث فراگیر شدن روح انقلاب اسلامی در سراسر کشور و جهان دانست، تمرکز ترورهای خود را نیز در این محدوده قرار داد و همه شاهد بودند که ترورهای دهه 60 حتی به میان اقشار عمومی ملت نیز کشیده شد و منافقین از آلوده ساختن دستان پلید خود به خون مردم کوچه و بازار نیز امتناع نکردند.

تمرکز اخیر سرویس‌های جنایتکار جاسوسی انگلیسی و موساد بر روی نخبگان و اساتید دانشگاهی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و حذف فیزیکی آنان نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.
جهانیان اینک شاهدند که روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی، روندی جهشی و قابل افتخار است. این روند رو به رشد باعث الگوبرداری سایر کشورهای اسلامی از ملت ایران بوده و پایداری و تابناکی ملت ایران در عرصه‌های علمی منجر به دستیابی به افق‌های جدید‌تر علمی، سیاسی و بین‌المللی برای کشور شده است. این حقیقت اقتدار افزا است و سطح تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهد به خصوص آنکه پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان به عنوان تابلو و نماد پیشرفت‌های علمی حال حاضر مطرح بوده و توانسته علاوه بر افزایش سطح خودباوری به اعتبار انحصاری بودن علم و تکنولوژی در دست دشمنان جمهوری اسلامی نیز خدشه جدی وارد نماید ؛چنین است که دانشمندان باورمند ملی به ارزش‌ها و اصول کشور در سیبل تهاجمات رسانه‌ای، روانی، ترور، ربایش و ... دشمن قرار گرفته تا بدین وسیله عقده حقارت دشمنان کشور عزیزمان برآورده شود.

اما همانگونه که در صدر مطلب نیز بدان اشاره شد واقعیت آنست که در هیچیک از برهه‌های پیش گفته، ترورها و دشمنی‌های دشمنان ملت ایران نه تنها نتوانسته کوچکترین آسیبی به روند رو به رشد پیشرفت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی وارد آورد که بالعکس تمامی توجهات دلسوزان و دل بستگان به انقلاب اسلامی را به سمت ادامه دادن حرکت مورد هجمه واقع شده سوق داده و منجر به تعالی بیش از پیش این حرکت شده است.

3 - بی‌شک نقش فرماندهان، سران و عوامل فتنه سال 88 در زمینه‌چینی چنین اقدامات تروریستی نمی‌بایست نادیده انگاشته شود. جای تردیدی باقی نمی‌ماند آن هنگامیکه فرماندهان فتنه از پس پرده با عوامل موساد، اینتلجنت سرویس، سیا و ... برای خراب کاری و اغتشاش و آشوب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هماهنگی کرده، از آنان کمک‌های مادی و معنوی طلب کرده و دشمنان ملت ایران نیز با تمام توان اعلام همکاری و مساعدت نسبت به ایشان روا داشته‌اند، سهم این پادوهای حقیر در بعد روانی عملیات ترور در نظر گرقته شده است. وقتی بدنه میانی فتنه‌گران واسطه پیغام‌های فرماندهان فتنه با دشمان لندن‌نشین ملت ایران بوده و بی‌ثبات سازی امنیتی داخلی در دستور کار برخی فراریان به لندن پناه برده قرار می‌گیرد، نمی‌توان به سادگی از کنار ماحصل بیرونی این برنامه‌ریزی‌ها که منجر به شهادت فرماندهان مقابله با جنگ نرم دشمن می‌شود گذشت. از این‌رو باید به خنثی سازی هرچه بیشتر و محاصره تحرکات اصحاب فتنه همت گماشت.

4 - رییس جمهور محترم چندی پیش شرط ایران برای مذاکره با گروه 1 + 5 را اعلام موضع کشورهای عضو نسبت به موضوع دوستی و یا دشمنی آنان با ملت ایران اعلام کرد. وی اعلام کرد که نحوه مذاکره ما با دوستان یا دشمنان ملی تفاوت دارد. با توجه به نقش جدی سرویس‌های جاسوسی انگلستان خبیث و امریکای جنایتکار در چنین اقدامات تروریستی و نیز سایر اقدامات مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی آنان ،شدت دشمنی جنایت کاران انگلیسی و آمریکایی به خوبی و بیش از پیش عیان شده است. با توجه به در پیش بودن مذاکرات ایران با 1 + 5 و نیاز مبرم غرب به مذاکره با جمهوری اسلامی، انتظار ملت ایران از مسئولین ارشد مذاکره کننده ارائه پاسخ قاطع و نواختن سیلی محکم به گوش آنان در متن مذاکرات آتی است.
علاوه بر آن تجدید نظر جدی در سطح روابط سیاسی با دولت استعمارگر و پلید انگلستان و پیگیری جدی‌تر حقوق ملت ایران از این دولت شیطانی از دیگر توقعات ملی در این برهه است.

5 - و بالاخره آنکه علیرغم تلاش دشمن و امید بستن‌های فراوان او به اخلال در روند پیشرفت ملی، رویش‌ها و جوانه‌های تازه و نوپای ملت ایران همگی یک هدف و یک مسیر را طی می‌کنند و با حذف یک یا چند فرزانه، هیچگونه خللی به روند پر شتاب دستیابی ملی به آرمانها وارد نیامده، متوقف و یا کند نخواهد شد.
دشمن در برخورد با ملت ایران با تمامی هفتاد میلیون جمعیت ملت ایران مواجه است و این جمعیت عظیم در صدد افزایش عصبانیت و بغض دشمن و دستیابی هر چه سریعتر به قله‌های نورانی و آرمانی است. رحمت و غفران الهی بیش از پیش بر روح بلند شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی باد که فرمود: به دشمن بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.


یادداشت از: محمد سعید ذاکری