سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

تصمیم پاریس در منع استفاده از روبنده، موجب اسلامستیزی است

رئیس جمعیت مبارزه با نژادپرستی فرانسه:
تصمیم پاریس در منع استفاده از روبنده، موجب اسلام‌ستیزی است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت دوستی بین ملت‌ها و مبارزه با نژاد پرستی، تاکید کرد منع استفاده زنان مسلمان از نقاب در فرانسه موجب گسترش اسلام‌ستیزی در این کشور می‌شود.


به گزارش فارس، "مولود عوینیت " در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم اعلام کرد: تصویب قانون منع استفاده زنان مسلمان از نقاب و روبنده در امکان عمومی در فرانسه موجب گسترش اسلام‌ستیزی در این کشور می شود، که متاسفانه از مدتی قبل در فرانسه شیوع پیدا کرده است.
وی افزود: با نزدیک شدن موعد انتخابات در فرانسه، مهاجران و به ویژه عرب‌ها و مسلمانان دوباره قربانی رقابت‌ها و کشمکش‌های سیاسی برای کسب آرای راستگرایان افراطی شده‌اند.
از سوی دیگر "محمد موسوی " رئیس شورای اسلامی فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: تصویب قانون منع استفاده از نقاب نتایجی معکوس دارد، و معتقدم که باید با این مسئله از راه‌های دیگر تعامل کرد.
مسلمانان فرانسه که شمار آنها بیش از 5 میلیون نفر است و بیشترین جمعیت مسلمانان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی هستند، تصمیم پارلمان این کشور را برای منع استفاده از نقاب، موجب افزایش محدودیت‌ها و آزادی فردی و دینی می‌دانند.
یک شهروند مسلمان فرانسوی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: در فرانسه ادعا می‌شود که عدالت، آزادی و برادری وجود دارد و این در حالی است که می‌بینیم زنان مسلمان هنگامی که از نقاب استفاده می‌کنند، نمی‌توانند، وارد مراکز خرید و دیگر اماکن عمومی شوند.
یک مسلمان فرانسوی دیگر هم گفت: تصمیم پارلمان فرانسه برای تصویب این قانون کاملا مخالف آزادی است.
پارلمان فرانسه قصد دارد قانونی را برای منع زنان مسلمان از پوشیدن نقاب در اماکن عمومی تصویب کند. کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که این قانون در صورت تصویب با مخالفت‌ها و اعتراض‌هایی همراه می‌شود و برخی هم مطرح شدن این مسئله را اقدامی از طرف سارکوزی برای جلب آرای راستگرایان افراطی در انتخابات آینده می‌دانند.