سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

انرژی هستهای برای همه، سلاح هستهای برای هیچ کس

انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ کس - 1
بروجردی: اجلاس تهران خط بطلانی بر تبلیغات واهی آمریکا علیه ایران خواهد کشید

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزاری کنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران را یک اقدام ارزشمند خواند که خط بطلانی بر تبلیغات واهی آمریکا، انگلیس و سایر قدرت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد کشید.


«علاء‌الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست ‌خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاست‌ خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه که 28 و 29 فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: شعار این کنفرانس با عنوان «انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح‌هسته‌ای برای هیچ‌کس» نشان‌دهنده سیاست شفاف و روشن جمهوری اسلامی است.
وی تأکید کرد که جمهوری اسلامی معتقد به جهان بدون سلاح هسته‌ای است و این که حتی یک سلاح هسته‌ای نیز می‌تواند صلح و امنیت جهانی را به مخاطره اندازد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با ذکر این نکته که همواره ممکن است یک ترومن پیدا شود که دستور استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرده و فاجعه هیروشیما و ناکازاکی را تکرار کند، یادآور شد: حداقل نتیجه وجود یک سلاح هسته‌ای در دنیا، تهدید امنیت روانی جامعه بشری است.
بروجردی با اشاره به وجود بیش از 10 هزار سلاح هسته‌ای در زراد‌خانه‌های آمریکا گفت: کشورهای دیگر دارنده این سلاح نیز در واقع یک مسابقه تسلیحاتی را علی‌رغم همه نگرانی‌ها و معاهداتی نظیر ان پی تی که در آن صریحاً کاهش و امحای سلاح‌های هسته‌ای را پیش‌بینی کرده، به راه انداخته‌اند و این یک تهدید جدی شمرده می‌شود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی برای اینکه این دیدگاه را تبدیل به یک فریاد رسا در سطح جهان کند این اجلاس را طراحی کرده است، یادآور شد: اجلاس تهران بسیار مهم بوده و با توجه به اینکه کشورهای مختلف دنیا در آن حضور خواهند داشت یک اقدام ارزشمند می‌باشد که خط بطلانی بر تبلیغات واهی آمریکا، انگلیس و سایر قدرت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نیز خواهد کشید.
رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین گفت: این تفکر که جمهوری اسلامی با این صراحت و شفافیت به دنبال مقابله با تسلیحات هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای است در بازار جهانی خریداران فراوانی دارد.
بروجردی خاطرنشان کرد: ما با این اقدام، این حق را برای کشورهای جهان قائل هستیم که هم از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کنند و هم اینکه ضرورت از بین رفتن کلیه سلاح‌های هسته‌ای در جهان را رسماً اعلام کنیم.