سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

به یاد شهیده ی حجاب

معصومه حاجی محمدی- دانشجوی حقوق
جلسه رسیدگی به شکایت مروه شربینی:

1- الکساندر ویینس (همان قاتل مروه شربینی مظلوم و جنین سه ماهه اش)؛ در حالی که چاقویی را با خود حمل می کند وارد دادگاه تجدید نظر شهر درسدن آلمان می شود، بعد در حالیکه که خشم و کینه چهره اش را برافروخته ساخته است به سمت زنی حمله می کند که تنها جرم او این است: می خواهد با حجاب باشد.

-قاتل با 18 ضربه چاقو و با حوصله و اطمینان از اینکه هیچ کس جلوی او را نمی گیرد مروه و فرزندش را به قتل می رساند، مأموران دادگاه به جای اینکه جلوی قاتل را بگیرند ، به پای همسر مروه گلوله ای را روانه می کنند تا نقشه تا به انتها انجام پذیرد و مطمئن شوند که مروه دیگر نفس نمی کشد.

-مروه به شهادت می رسد، جنین او هم ناکام تر از هر جوان ناکامی جان می دهد، و مأموران دادگاه به جای مهار قاتل به سوی همسر مقتول شلیک می کنند، همسر مروه در اثر اصابت گلوله به پایش و سنگینی دیدن لحظه های فرو رفتن چاقو در پیکر شهید حجاب به کما فرو می رود بدون اینکه از شهادت مروه با خبر شود و کودک سه ساله مروه در اثر دیدن این صحنه های دردناک- آن هم در دادگاهی که باید مأمن و پناه هر مظلومی باشد- دچار سردرگمی روانی می شود و تحت نظر روانپزشکان است.

2.جلسه محاکمه الکساندر ویینس ( قاتل بانو مروه شربینی)

-همه حضار و مأمورین چند بار بازرسی می شوند تا مبادا کسی با خود چاقویی به همراه داشته باشد و حتی ورود تلفن همراه و  دسته کلید هم مجاز نیست.

- دراطراف جایگاه این قاتل که باید به اتهام های قتل، تلاش برای قتل و ضرب و جرح پاسخ دهد، شیشه های ضدگلوله نصب شده است.

-  الکساند ووینس در دادگاه با"ماسک"، "کلاه" و"عینک آفتابی" حضور پیدا می کند تا مبادا چهره اش شناسایی شود و کسی هم به این رفتار عجیب شکایتی نمی کند، چون اساساً این ها از مصادیق حقوق بشر هستند ( قاتل – بسته به اینکه از کدام نژاد باشد- حق دارد پس از این که با طرز فجیعی یک زن باردار و حمل او را کشت و افکار عمومی جهان را مشوّش کرد ، از بالاترین حمایت های امنیتی برخوردار باشد و حتی در صورت لزوم از کلاه و عینک آفتابی استفاده کند.)

- الکساند آزاد است سر خود را به میز دادگاه بزند و خود زنی کند، زیرا در این صورت راحت تر می توان وانمود نمود که او از لحاظ روانی تعادل ندارد.

- برای حفاظت از الکساند-قاتل مروه شربینی- 9 مأمور باید دائم در اطراف او باشند که حتی برای حفاظت از رئیس جمهور هم این تعداد محافظ کم سابقه است.

- برای برقراری امنیت، حدود 200 مامور در داخل و اطراف ساختمان این دادگاه مستقرند و محوطه آن نیز بطور کامل مسدود شده است.

- وزیر امور خارجه کشور آلمان آزاد است در مسائل داخلی کشورهای دیگر مداخله کند و نسخه آشوب برای آن ها بپیچد و اساساً فارغ باشد از اینکه در یکی از دادگاههای کشورش دو وجود معصوم به طرز وحشیانه و مرموزی به قتل رسیده اند.

حال به من جواب بدهید؟

آقایان جواب بدهند:

اگر در دادگاهی شاهد برخورد ضربات پی در پی چاقو به پیکر همسرتان باشید و وقتی برای کمک به سمت او شتافتید گلوله ای پای رفتن را از شما بگیرد ، انگیزه ای برای بیداری از کما خواهید داشت؟

بانوان جواب بدهند:
اگر روزی بشنوید عزیزترین دوستتان به خاطر حفظ حجاب در دادگاه یک کشور متمدّن! 18 بار دسته تیز چاقو را به جان خریده است چه حالی به شما دست می دهد؟

کودکان جواب بدهند:

فرزند سه ساله مروه شربینی چه کند تا یاد مادر کمی در ذهن او شیرین تر باشد و مدام صحنه آن روز دادگاه به ذهن او حمله ور نشود؟

قضات پاسخگو باشند:

اگر در دادگاهی که شما در آن حکم می کنید ، متهّمی با خیال آسوده ضربات پی درپی چاقو را به جان شاکی فرود آورد و شما هم بر صندلی خود تکیه بزنید و تکان نخورید، باز هم قضاوت می کنید برای تشخیص حق از باطل ؟
مأموران دادگاه پاسخ بدهند:

آیا حقوقی که برای حفظ امنیت در دادگاه می گیرید و برای حفظ نا امنی خرج می کنید حلال است( اگر اساساً به حلال و حرام معتقد باشید) و جدا از بحث حلال و  حرام، مگر نه این است که اخذ رشوه برای هرکاری در حقوق تمام کشورها جرم است؟

چقدر رشوه گرفتید که مانع قتل مروه نشوید؟

سازمان ملل جواب بدهد:

بخوانم حقوق بشر یا حقوق یک اقلیت بشری؟