سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

آخرین جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد

ه اتهام محاربه
آخرین جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد

خبرگزاری فارس: آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات پنج نفر از بازداشت شدگان آشوب های روز عاشورا صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور وکلای متهمان و نماینده مدعی العموم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران،‌ در این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، خواستار مجازات متهم ردیف سوم این پرونده به اتهام محاربه از طریق هواداری، ارتباط و تلاش موثر برای گروهک منافقین، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروهک منافقین از طریق تهیه و ارسال عکس و فیلم برای آن گروهک شد.
پس از اظهارات نماینده دادستان،‌ متهم ردیف سوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از آنکه فرزندش به منافقین پیوسته،‌ گروهک یاد شده به همین بهانه از طریق یکی از سرپل های ارتباطی خود با وی ارتباط برقرار کرده است.
وی همچنین افزود: گروهک نفاق در جریان سفر نامبرده به قرارگاه اشرف در عراق،‌ نشانی ایمیلی را با نام مستعار در اختیار وی قرار داده بودند تا اخبار و گزارش های خود را از این طریق در اختیار گروهک یاد شده قرار دهد.
متهم اضافه کرد که در این مدت به توصیه عوامل گروهک یاد شده علاوه بر حضور در تجمعات غیر قانونی مختلف از جمله آشوب های روز عاشورا،‌ نسبت به مخابره مطالب خبری برای منافقین از طریق تلفن و ایمیل اقدام کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: گزارش های دیگری نیز از حوادث روزهای 18 تیر، 13 آبان ، 16 آذر و نیز مراسم های مختلف در بهشت زهرا تهیه و در اختیار عوامل منافقین قرار داده است.
در ادامه این جلسه ،‌ نماینده مدعی العموم کیفرخواست علیه متهم ردیف چهارم این پرونده را به اتهام محاربه از طریق هواداری و ارتباط و تلاش موثر برای گروهک منافقین،‌ فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق تهیه اخبار و اطلاعات و ارسال آن برای منافقین قرائت کرد.
متهم یاد شده نیز که 2 برادر وی پیشتر به اتهام عضویت در گروهک نفاق اعدام شده بودند در مقام دفاع از خود گفت: در حوادث روز عاشورا، تجمع های غیر قانونی در روز دانشجو ،‌ پارک لاله و بهشت زهرا بهمراه متهم ردیف سوم حضور داشته است اما مدعی شد اطلاع نداشته است که نامبرده قصد تهیه گزارش های خبری برای گروهک منافقین را دارد .
وی که به اتهام عضویت درگروهک نفاق سابقه بازداشت قبلی هم دارد ،‌ در خصوص سفر به قرارگاه گروهک یاد شده در عراق نیز گفت در این سفر در 4 جلسه توجیهی شرکت داشته است.
نامبرده که یکی از برادران منافق وی همچنان در اردوگاه اشرف در عراق حضور دارد ،‌ دلایل تلاش خود برای خروج از کشور به مقصد کردستان عراق را انجام امور بازرگانی اعلام کرد.
در ادامه این جلسه ،‌ نماینده مدعی العموم کیفرخواست علیه متهم ردیف پنجم این پرونده را به اتهام محاربه از طریق هواداری و تلاش موثر برای گروهک منافقین ،‌ فعالیت تبلیغی علیه نظام ، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق تهیه اخبار و اطلاعات و ارسال آن برای منافقین قرائت کرد.
متهم یاد شده نیز که سابقه محکومیت قبلی به اتهام هواداری از گروهک منافقین را دارد ،‌ در خصوص ارتباط دوباره با گروهک یاد شده گفت : در سال 1359 از طریق یکی از اقوام به عضویت گروهک یاد شده در آمدم اما مدتها از وی بی خبر بودم تا این که قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم نامبرده تلفنی با من تماس گرفت و در این تماس مرا با سرپل ارتباط با گروهک نفاق مرتبط کرد و متهم ردیف دوم نیز با تهیه تلفن امکان ارتباط نامبرده را با من مهیا کرد.
وی ادامه داد: در این مدت 7 الی 8 بار در تماس با سرپل گروهک نفاق اطلاعات درخواستی را در اختیار نامبرده قرار دادم و در این مدت متهمین ردیف اول و سوم از محل اقامت و خودروی شخصی اینجانب نیز استفاده می کردند و من هم به همراه آنان بودم.
نامبرده هم چنین متهم است که از وقایع روزهای 18 تیر، 13 آبان ، 16 آذر و نیز مراسم های مختلف در بهشت زهرا نیز گزارش تهیه و برای ارسال به گروهک نفاق در اختیار عوامل منافقین قرار داده است.
در این جلسه دادگاه پس از دفاع هر یک از متهمان از اتهامات خود ،‌ وکلای مدافع آنان نیز بطور مشروح از متهمان دفاع کردند و علاوه بر آن،‌ لوایح دفاعیه از موکلان خود را نیز به دادگاه تقدیم کردند.
در پایان جلسه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت بزودی رای متهمان صادر و اعلام خواهد شد.
لازم به توضیح است جلسه محاکمه دو تن از متهمان این پرونده هفته گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود.