سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

باید مرز تقابل با استکبار را به مرکز فرماندهی دشمن نزدیک کنیم

احمدی‌نژاد در جشنواره کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر:
باید مرز تقابل با استکبار را به مرکز فرماندهی دشمن نزدیک کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه آدم‌ کش‌های حرفه‌ای دنیا بعضی از مراکز جهانی را اشغال کردند، گفت: باید مرز تقابل خود با استکبار را هر چه بیشتر به مرزهای فرماندهی دشمن نزدیک کنیم.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیش از ظهر امروز شنبه در دومین جشنواره ملی کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر کشور که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد ،انقلاب اسلامی را احیای انسانیت بشر دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی شخصیت حقیقی انسان را برگرداندند و بشریت را از سقوط قطعی در منجلاب مادیات و خود خواهی و سرمایه داری و کمونیست ضد بشر نجات داد و به روحیه بشریت تلنگر زد و او را بیدار کرد.
وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب انسانی توصیف کرد و افزود: مرزهای انقلاب اسلامی فرا جغرافیای ایران است و هر جا که انسان حقیقی و دل مشتاق و اندیشه بلند وجود داشته باشد، انقلاب آنجا حضور دارد و امروز فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام جهان حضور فعال و تضمین کننده دارد.
رئیس جمهور ادامه داد: فرزندان و پیشگامان انقلاب اسلامی کسانی هستند که با شناخت درست راه انقلاب در هر مقطع ماموریت خود را به خوبی انجام دادند.
احمدی نژاد اضافه کرد: در مقطعی، ماموریت تلاش برای پیروزی انقلاب بود، در مقطع دیگر ماموریت، صیانت از انقلاب و تثبیت آن و در مقطعی ماموریت زدودن آلودگی‌های انحرافات، جریانات غیر خالص و فاسد و وابسته از دامن انقلاب بود که فرزندان و پیشگام انقلاب در خط مقدم بودند.
وی تصریح کرد: روزی ماموریت اصلی انقلاب، صیانت از سرزمین ما بود و امروز نیز ماموریت ساختن ایران است که باز هم فرزندان انقلاب در خط مقدم هستند.
رئیس جمهور با بیان اینکه دنیا بداند ملت ایثارگر ملت ایران و در خط مقدم آنها خانواده بزرگ ایثارگران، جانبازان و آزادگان و خانواده شهدا برای ادامه راه انقلاب مصمم تر، هوشیارتر و مقاوم تر هستند، ماموریت امروز را ساختن ایران عنوان کرد.
احمدی نژاد با اشاره به جلسات متعدد خود با کسانی که در خدمت ساختن ایران هستند، یادآور شد: در تمامی این جلسات این افراد در کنار تلاش خود خواسته‌ای نیز داشتند که در همه این جلسات یک نفر بود که گفت هیچ چیزی نمی‌خواهد و فقط میدان برای کار می‌خواهد. اما امروز اکثر کسانی که در این جلسه آمدند این حرف را زدند و گفتند مانع را بردارید تا کار کنیم.
وی با تاکید بر لزوم ساختن ایران، این ساختن را با زحمت، فکر، تلاش، ایستادن و مقاومت کردن، همراه دانست.
رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ کس در ایران فکر نمی‌کند ساختن آسان تر از انقلاب، حفظ انقلاب، دفاع از کشور و دفاع مقدس است، گفت: ساختن نیازمند همت‌های بلند، ایمان راسخ ، دلهای پاک و دلسوزی است.
احمدی نژاد امکانات، لوازم، تجهیزات، منابع مالی، نیروی انسانی و ... را برای ساختن ضروری دانست اما در عین حال تاکید کرد که این موارد کافی نیست.
به عقیده وی افراد فراوانی بودند که از این امکانات برخوردار هستند اما نمی‌توانند قدمی در مسیر ساختن ایران بردارند. زیرا چیزی را که ایران را می‌سازد انگیزه‌های الهی و انقلابی سازندگان است.
رئیس جمهور افزود: اگر کسی کشور و انقلاب را متعلق به خود نداند و خود را فدای کشور، انقلاب و آرمان‌های انقلاب نکند و از عمق دل به عزت سرزمین معتقد نباشد، کمتر موفق می‌شود خدمتی را انجام دهد.
وی راه سازندگی را با دیگر راه‌ها متفاوت دانست و تصریح کرد: در دنیا اگر بخواهند سازندگی کنند روی تقویت انگیزه‌های شخصی و سود آوری تمرکز می‌کنند اما ایران با این ساخته نخواهد شد. البته نمی‌خواهم بگویم که سودآوری نیاز نیست اما انگیزه اصلی باید عشق به آرمان‌ها باشد.
احمدی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که فقط با انگیزه‌های سود حرکتی‌ کرده‌اند به سلطه گران استعمارگران، ربا خواهان و دزدان بین‌المللی تبدیل شدند اما ایران را انگیزه‌های انقلابی می‌سازد و تا زمانی که این انگیزه است پیشرفت خواهیم کرد.
رئیس جمهور ساختن ایران را یک کار صد در صد انقلابی توصیف کرد و استمرار انقلاب را در گرو دو وظیفه دانست.
احمدی نژاد وظیفه اول را ساختن ایران ذکر کرد و ادامه داد: ایران باید به الگو تبدیل شود و در جهان از نظر اقتصادی، صنعت کشاورزی و فرهنگ باید الگو باشد و این یک ماموریت بزرگ و کار انقلابی است که دشمنان نمی‌خواهند این کار انجام شود.
وی با بیان اینکه همه امکانات دشمن برای مسدود کردن مسیر پیشرفت ملت ایران بسیج شده، تاکید کرد: یقین دارم که تمام طراحی‌ها برای این است که ساخته و شکوفا نشود.
رئیس جمهور تمام داستان هسته ای را یک بازی سیاسی دانست که ایران پیشرفت نکند و خود را نسازد.
احمدی نژاد گفت: اگر ایران بتواند فراغ از سلطه مستعمرات یک کشور پیشرفته شود، مرگ آنها فرا می‌رسد و آنها از این می‌ترسند چرا که آنها 100 سال است تبلیغ می‌کنند که بدون آنها نمی‌شود پیشرفت کرد.
وی با بیان اینکه آدم‌ کش‌های حرفه‌ای دنیا بعضی از مراکز جهانی را اشغال کردند، خاطرنشان کرد: این افراد پشت نقاب مراکز بین‌المللی می‌خواهند مانع پیشرفت ایران شوند البته نمی‌توانند.
احمدی نژاد خطاب به دشمنان گفت: شما باز هم اشتباه کردید و اشتباه می‌کنید. چرا که همین ایثارگران و جانبازان ایران را خواهند ساخت و به یک کشور پیشرفت تبدیل خواهند کرد.
رئیس جمهور حضور در عرصه‌های بین‌المللی و اثر گذاری تعیین کننده در مناسبات جهانی را وظیفه دوم دانست و تاکید کرد: این وظیفه ضامن موفقیت وظیفه اول و وظیفه اول نیز زمینه ساز وظیفه دوم است.
وی اضافه کرد: اینگونه نیست که دیواری دور خود بکشیم و بگوییم با کسی کار نداریم چرا که اگر با کسی کار نداشته باشیم که البته داریم، آنها با ما کار دارند.
احمدی نژاد با بیان اینکه مگر می‌توانیم فارغ از مناسبات جهانی را حاکم و اثر گذار بر همه ملت‌ها دانست؟ این پرسش را مطرح کرد چه کسی سیستم اقتصادی و سیاسی جهان و مناسبات فرهنگی جهان را تنظیم کرده است؟
رئیس جمهور افزود: آنها مطالبی را می‌نویسند و فشار می‌آورند که باید طبق آن عمل کرد اما مگر می‌شود ملت ایران زیر بار این مناسبات برود؛ اصلا انقلاب درست شد که این مناسبات از بین برود.
وی انقلاب را نیازمند حضور ملت ایران را در عرصه‌های جهانی دانست و گفت: قبل از اینکه به هر جا مسافرت کنیم به سراغ مسئولان آن کشور می‌روند و فشار می‌آورند که چرا مسئولان ایرانی را دعوت کردید و با این کار فکر کردند که می‌توانند ایران را محدود کند.
وی اضافه کرد: ابتدا بحث تغییر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند اما زمانی که دیدند نمی‌توانند این کار را بکنند، مهار انقلاب و محدود کردن ملت ایران را مطرح کردند.
رئیس جمهور حیات و فضای تنفس ایران را نسبت به این موضوع که "مرز تقابل خود با استکبار را هر چه بیشتر به مرزهای فرماندهی دشمن نزدیک کنیم " ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کسی که بنشیند و دشمن پشت مرزهای او بیاید حتما لباس ذلت را خواهد پوشید.
احمدی نژاد با اشاره به نگرانی‌های سلطه گران از حضور ایران در مناطق مختلف جهان تصریح کرد: آنها دیدند هر کجا ایران برود انسانیت و فرهنگی انسانی در برابر فرهنگ طاغوتی و مادی آنها قد علم می‌کنند به همین دلیل می‌خواهند در مناسبات جهانی حضور فعال نداشته باشیم. چه آن که وقتی پیروزی‌های بزرگ ملت ایران را می‌بینند سکوت می‌کنند.
وی تصریح کرد: آنها خیلی تلاش کردند مانع از حضور ملت ایران در مناسبات جهانی شوند اما با همت ملت ایران امروز ما در کجا قرار داریم و آنها در کجا قرار دارند.
احمدی نژاد با اشاره به پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی مذاکرات هسته‌ای سال‌های 82 و 83 را یادآور شد و گفت: در آن مذاکرات از 3 کشور اروپایی آمدند. از این طرف نیز اصرار و خواهش برای اینکه چند دستگاه‌ برای کار تحقیقاتی به ما بدهند اما آنها جواب منفی دادند و بعد از اصرار نیز گفتند که شما باید چند سال با ما مذاکره کنید. البته انرژی هسته ای و بمب برای آنها مهم نیست بلکه می‌خواهند از ابتدای اینکه به قدرت سالم و جهانی بیندیشیم جلوی ما را بگیرند و تا اصلا فکر نکنیم و سری در سرهای دنیای بلند نکنیم.
رئیس جمهور اضافه کرد: بعد از جریانات ملت ایران بازی را به هم زد و گفت که این معادله ناعادلانه را قبول ندارند. دولت نیز در اوایل سال 84 اعلام کرد که زیر بار این حرف‌ها نمی‌روند. قبل از تنفیذ سال 84 نیز خدمت رهبری گفتیم که قبل از تنفیذ ما پلمپ ها را باز کنیم و ایشان نیز موافقت کردند هر چند که برخی می‌گفتند که می‌خواهید جنگ راه بیندازید.
وی با بیان اینکه پلمپ‌ها که باز شد سر و صداها که شروع شد یادآور شد: آن روز آنها می‌گفتند شما حق غنی سازی ندارید و ما فقط حق ملت ایران را از استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را به رسمیت می‌شناسیم اما ما گفتیم حق غنی سازی را می‌خواهیم. 4 سال پیش می‌گفتند باید فعالیت‌های هسته‌ای کاملا تعطیل شود. اما الان می‌گویند باید مبادله کنیم و به سر اینکه مبادله در کجا صورت بگیرد بحث داریم. آنها می‌گویند در کشور ثالث باشد اما ما می‌گوییم باید در ایران صورت بگیرد.
احمدی نژاد اضافه کرد: آنها می‌خواستند مانع اثر گذاری بین المللی ملت ایران شوند اما امروز ملت ایران پرچمدار است؛ اوایل می‌گفتند ایران بازیگر مهم منطقه است. اما ما می‌گفتیم بازیگر نیستیم بلکه قدرت اول منطقه هستیم. بعد که مدتی گذشت گفتند ایران قدرت مهم منطقه ای است الان نیز می‌گویند ایران قدرت اول منطقه است. اما ما می‌گوییم ایران قدرت اول دنیا است و این یک حقیقت است و آنها هیچ کاری نمی‌توانند بدون ملت ایران انجام دهند.
رئیس جمهور با طرح این پرسش که ناتو در افغانستان چه کار می‌تواند بکند تاکید کرد: آنها خودشان نیز می‌دانند. اگر راه نجاتی برای آنها وجود داشته باشد، آن کمک ایران است و آنها بدون کمک ایران در منجلابی فرو خواهند رفت که درس عبرتی بیان همه سلطه گران باشد.
وی ادامه داد: آنها می‌خواهند آژانس انرژی هسته‌ای را تغییر دهند و راه پیشرفت ملت‌ها را ببندند اما تنها مانع اصلی ایران است که تا آخر با آنها اجازه نخواهد داد. آنها می‌خواستند جلوی ساختن ایران و اثر گذاری بین المللی ایران را بگیرند اما به وجود ملت و رهبری عزیز ایران در سطح جهان می‌درخشد.
احمدی نژاد در پایان تاکید کرد: باید ایران را بسازیم و با قدرت در همه مناسبات جهان حضور داشته باشیم تا آینده روشن برپا شود.