سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

نباید نقش سیستمهای راداری کشور را در دستگیری ریگی فراموش کرد

سردار منصوریان:
نباید نقش سیستم‌های راداری کشور را در دستگیری ریگی فراموش کرد

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: نباید از نقش محوری و اساسی پدافند هوایی در کشف، شناسایی و رهگیری هواپیمای حامل شرور ریگی به آسانی گذشت.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش، سردار منصوریان معاون هماهنگ‌کننده این قرارگاه در مراسم صبحگاه مشترک قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، سال 1389 را سال تثبیت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.
منصوریان با اشاره به تفکیک پدافند از نیروی هوایی در سال 87 و اهمیت و حساسیت قرارگاه پدافند هوایی گفت: این تفکیک برای پدافند منشاء خیر و برکت فراوان بود و با این تفکیک، پدافند هوایی هویتی تازه پیدا کرد و در ساختار نظامی-دفاعی ما تعریفی تازه به خود اختصاص داد.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: گرچه این تفکیک و هویت جدید مشغله زیادی را برای همه همکاران ما پیش آورد ولی ما همه این سختی‌ها را به جان می‌خریم و با قوت و با قدرت از آن استقبال می‌کنیم تا جائیکه بتوانیم یک پدافند هوایی قوی، چالاک، قابل انعطاف و متحرک برای میادین نبرد و روزهای آزمایش تدارک ببینیم.
وی با تبیین نقش محوری پدافند در جنگ‌های امروزی اظهار داشت: ما در سال 88 رزمایش‌های زیادی در سطوح یگانی، منطقه‌ای، چند منطقه‌ای و خصوصا رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت (2) را داشتیم که در سطح ملی برگزار شد و در همه این رزمایش‌ها هدف این بود که شبکه یکپارچه پدافند هوایی تحت محوریت قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) اجا تقویت شود.
وی افزود: حضور در میادین عملیاتی در جنگ‌های عمومی ویژگی‌های خاص خودش را دارد، با فنون و ابزار قدیمی دیگر نمی‌توان نقش اساسی و محوری را در جنگ‌های امروزی ایفا کرد و یکی از دلایل اصلی تفکیک پدافند از نیروی هوایی در همین نکته نهفته است.
منصوریان ادامه داد: همه می‌دانند که در جنگ‌های امروزی پدافند هوایی نقش محوری و کلیدی دارد و باید بعنوان یک یگان مستقل و دارای هویت به آن توجه کرد و این اتفاق افتاد و آرزوی دیرینه کارکنان پدافند حقیقت یافت لذا ما باید سال 89 را سال تثبیت پدافند قرار دهیم و پایه‌ها و یگان‌های عملیاتی خود را متناسب با تهدیدها و متناسب با شرایط آینده تقویت کنیم و بتوانیم با این اقدامات منویات مسئولین بلند پایه نظامی جمهوری اسلامی ایران را برآورده کنیم.
منصوریان در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای دستگیری مالک ریگی اشاره کرد و گفت: گرچه دستگیری آن شرور یک موفقیت ملی به حساب می‌آید ولی نباید در این میان از نقش محوری و اساسی پدافند هوایی در کشف، شناسایی و رهگیری هواپیمای حامل آن شرور به آسانی گذشت، چرا که این متخصصان راداری پدافند بودند که با هدایت هواپیماهای خودی در دل تاریک شب و با تدابیر فنی و تکنیکی، هواپیمای حامل ریگی را بدون کمترین مشکل و آسیب در فرودگاه مدنظر مجبور به فرود کردند و این یکی از موفقیت‌های بزرگ کشور بود که به دست قهرمانان پدافندی رقم خورد.
این مقام مسئول در پدافند اظهار داشت: موفقیت‌های پدافند در سال 88 حاصل تلاش و زحمات همه رزمندگان در یگان‌های عملیاتی و در ستادها می‌باشد که به نحو احسن به اجرا در آمد.
منصوریان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تبریک سال نو، تعطیلات نوروز را فرصتی برای تجدید روحیه برای آغاز سال جدید و آمادگی برای انجام تلاش بزرگتر و تحقق همه آرمان‌های پدافند هوایی دانست و افزود: با دقت بیشتر در کارهایمان می‌توانیم بهره معنوی زیادی از تلاش‌های شبانه‌روزی خود ببریم، چرا که اگر کار را برای خدا انجام دهیم آنوقت همه مشکلات انسان می‌شود، زیرا همه کارهایمان عبادت محسوب می‌شود، اگر نیت خالص باشد همه کارها عباد است.