سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

تسلیحاتی بودن برنامه هستهای ایران شایعهای بیش نیست

    نظر
اردوغان:
تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران شایعه‌ای بیش نیست

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری "بی‌بی‌سی " تصریح کرد که ادعاهای غرب مبنی بر اینکه ایران به دنبال سلح‌ هسته‌ای است شایعاتی بیش نیست.


به گزارش فارس، "رجب طیب اردوغان " در مصاحبه با شبکه خبری "بی‌بی‌سی " ضمن تقبیح ادعاهای غرب مبنی بر آنکه ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است، تأکید کرد: اینها شایعه است که ایران در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است.
وی قدرت‌های غربی را به علت دنبال کردن مسیر‌های متناقض در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران و محروم کردن ایران از حق بسیار طبیعی خود محکوم کرد.
نخست‌وزیر ترکیه ادامه داد: اسرائیل، دارای سلاح‌های هسته‌ای است، چرا کشورهای دیگر به اسرائیل هشدار نمی‌دهند که تسلیحات هسته‌ای خود را کنار گذارد اما به ایران هشدار می‌دهند؟
اردوغان تصریح کرد که اطمینان دارد که ایران قصد ندارد سلاح‌های هسته‌ای گسترش دهد و به دنبال برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است.
وی که در یک کنفرانس خبری در "داونینگ استریت " حاضر شده بود اعلام کرد که تنها راه‌حل رفع مسئله هسته‌ای ایران مسیر دیپلماتیک است.
نخست‌وزیر ترکیه راه‌حل تحمیل تحریم‌ها علیه ایران را ناکارآمد دانست و تصریح کرد که این اقدام در گذشته نیز نتیجه‌ای را حاصل نیاورده است.
وی خواستار جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای شد و از دیپلماسی در مقابل استفاده از تحریم‌ها علیه ایران دفاع کرد.
اردوغان تأکید کرد: ما همیشه به دوستان خود می‌گوییم دوست نداریم هیچ‌گونه سلاحی در منطقه ببینیم، ما بر اهمیت راه‌حل دیپلماتیک اعتقاد داریم.
آمریکا و برخی از هم‌پیمانان این کشور اصرار دارند که برنامه هسته‌ای ایران تسلیحاتی است اما گزارشات بازرسی‌های آژانس بارها بر عدم انحراف برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرده است.