سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

درخواست واشنگتن از نتانیاهو برای علنی کردن توافقنامه محرمانه

    نظر
درخواست واشنگتن از نتانیاهو برای علنی کردن توافقنامه محرمانه

خبرگزاری فارس: روزنامه صهیونیستی "معاریو " نوشت که واشنگتن از نخست‌وزیر اسرائیل خواسته است تا توافقنامه محرمانه در خصوص توقف شهرک‌سازی را اعلام کند.


به گزارش فارس، روزنامه معاریو به نقل از یک منبع آمریکائی نوشت که در جریان مذاکرات بین تل‌آویو و واشنگتن دو طرف در خصوص توقف شهرک‌سازی حتی در قدس به توافق رسیده‌اند اما "بنیامین نتانیاهو " جرأت اعلام آنرا ندارد و بر محرمانه باقی ماندن آن پافشاری دارد.
بر اساس این گزارش، واشنگتن از نتانیاهو خواسته است تا توافقنامه را علنی کند و به این ترتیب زمینه بازگشت تشکیلات خودگردان به میز مذاکره فراهم شود.
این در حالی است که اعلام ساخت 1600 واحد مسکونی همزمان با سفر "جو بایدن " معاون رئیس جمهور آمریکا به سرزمین اشغالی تنش در روابط واشنگتن و تل‌آویو بوجود آورده و در همین راستا سفر "جورج میچل " فرستاده آمریکا به خاورمیانه که قرار بود دیروز برای ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین اسرائیل و فلسطینیان به منطقه سفر کند، تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.
از سوی دیگر نتانیاهو نیز که قرار است هفته آینده برای شرکت در کنفرانس سالانه "ایپک " و سازمان‌های یهودی طرفدار اسرائیل، به واشنگتن سفر کند، احتمال لغو سفر خود را در نشستی با مشاوران و معاونان خود بررسی کرد.
بر اساس این گزارش، نتانیاهو از ترس اینکه مبادا "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا و "جو بایدن " معاون وی بدلیل اتفاقات اخیر در رابطه با اعلام ساخت 1600 واحد مسکونی در قدس شرقی، او را به حضور نپذیرند، لغو سفر خود را بررسی می‌کند.