سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

عبداللهی: پیامبر (ص) بهار سرزمینها و امام عصر (عج) بهار مردم هست

    نظر
عبداللهی: پیامبر (ص) بهار سرزمین‌ها و امام عصر (عج) بهار مردم هستند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مهدویت گفت: طبق روایات، سه بهار هستی داریم که شامل قرآن (بهار فقها) پیامبر (بهار سرزمین‌ها) و امام عصر (بهار مردم) است.


حجت‌الاسلام احد عبداللهی در گفت‌‌وگو با خبرنگار آیین‌ و اندیشه فارس، ضمن استناد به روایات اسلامی و شیعی گفت: با توجه به منابع روایی و ادعیه‌ای که در اختیار ماست، جهان هستی 3 بهار دارد.
وی افزود: یکی از این بهارها قرآن است که به بهار دل‌ها، نامیده می‌شود. البته امام علی (ع) درباره قرآن می‌فرماید: «خداوند قرآن را آبی برای عطش علما و بهاری برای قلوب فقها قرار داده است».
عبداللهی ادامه داد: دومین بهار هستی با توجه به سخن امام صادق (ع) پیامبر اکرم (ص) است. امام ششم شیعیان در این باره فرموده است: «پیامبر (ص) رحمت برای بندگان و بهار سرزمین‌هاست».
این دانش آموخته مرکز تخصصی مهدویت در ادامه اظهار کرد: با توجه به عبارت «السلام علی الربیع‌الانام و نضرة‌‌الایام» که در زیارتنامه حضرت مهدی (عج) آمده است، حضرت صاحب‌الامر را به عنوان بهار مردم و شادی روزگاران معرفی کرد، امام زمان (عج) سومین بهار هستی است.
وی افزود: بهار، پیام‌آور رویش و شادی‌هاست و امام عصر (عج) نیز بهار دل‌ها و سرسبزی روزگاران است.
این کارشناس مسائل مهدویت ادامه داد:‌ در بررسی روایات عصر ظهور و دولت مهدی، ما شاهد جلوه‌های خاص بهاری هنگام قیام حضرت قائم (عج) هستیم. روایات ما مملو از جلوه‌های بهاری در باره بحث مهدویت است.
عبداللهی افزود: از ویژگی‌های بارز و برجسته عصر ظهور، بهاری بودن آن است. یعنی شکوفایی انسان و رونمایی از همه استعدادها و ظرفیت‌های وجودی انسان است.
وی تأکید کرد: تشابهات بسیاری بین بهار و امام زمان (عج) وجود دارد. در بهار، باران فراوان و جوشش رودها را شاهد هستیم و در روایات نیز امام زمان (عج) تشبیه به ابر بارنده بهاری شده است.
وی گفت: با آمدن بهار، خستگی تابستان، برگ‌ریزان پاییز و سردی زمستان به اتمام می‌رسد و با آمدن امام زمان (عج) نیز ظلم‌ها و ستم‌ها از بین خواهد رفت.
دانش‌آموخته مرکز تخصصی مهدویت‌ ادامه داد: در این باره امام رضا (ع) می‌فرماید: «به هنگام ظهور حضرت حجت (عج) جهان با نور پروردگار می‌درخشد و امام، میزان را به عدل میان مردم قرار می‌دهد و دیگر کسی در حق دیگری ستم نمی‌کند».
حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان سخنان خود گفت: یکی از دستاوردهای امام زمان (عج) زدودن بدعت‌ها و باطل‌ها به کمک یاوران خود خواهد بود.