سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

آمریکا در نشست 1+5 درباره ایران باز هم شکست خورد

آمریکا در نشست 1+5 درباره ایران باز هم شکست خورد

خبرگزاری فارس: نشست نمایندگان 1+5 در نیویورک در ارتباط با موضوع تحریم ایران روز گذشته(سه‌شنبه) در پشت درهای بسته برگزار شد اما این بار هم برای واشنگتن و متحدان آن پیشرفتی را در پی نداشت.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا به‌علاوه آلمان روز گذشته(سه‌شنبه) در نیویورک نشستی را پیرامون موضوع تحریم ایران در پشت درهای بسته برگزار کردند.
یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات گروه 1+5 این نمایندگان در حالی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که نماینده روس در مذاکرات گروه 1+5 پیش‌نویس آمریکا برای تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران، طرح‌های سازنده‌ای را مطرح کرد.
این منبع ناشناس افزود که چین هنوز اظهارنظری در خصوص پیش‌نویس ارائه نداده است و هنوز نیز مشخص نیست که در نشست روز گذشته نیز اظهار نظری در این رابطه ارائه داده باشد.
برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نشست روز گذشته 1+5 تنها مدت زمان بسیار کوتاهی به طول انجامید و بدون هیچ‌گونه پیشرفتی به پایان رسید.
بنا بر این گزارش، بسته پیشنهادی هم‌پیمانان اروپایی واشنگتن برای تحریم ایران شامل تحریم کامل تسلیحات، ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی ایران، محدودیت کشتیرانی و امور مالی ایران و همچنین تحریم‌هایی که منافع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد، است.