سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

شهید «مصطفی الموسوی» در کنار همرزمانش آرام گرفت

در معراج شهدای وادی رحمت تبریز؛
شهید «مصطفی الموسوی» در کنار همرزمانش آرام گرفت

خبرگزاری فارس: پیکر شهید «مصطفی الموسوی» ظهر امروز با حضور مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد و در معراج شهدای وادی رحمت تبریز در کنار یاران و دوستان شهیدش آرام گرفت.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه تبریز لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان تاکید داشتند، شهید مصطفی الموسوی خونین بال حرم علوی را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.
علی اکبر پورجمشدیان فرمانده سپاه عاشورا، در حاشیه این تشییع در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثر بخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.
وی افزود: ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لااله‌الاالله و پرچمشان نصرمن‌الله است را فراموش کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا از شهید مصطفی الموسوی به عنوان عصاره رزمندگان آذربایجان نام برد و گفت: این شهید از چهره‌های شاخص و اصلی رزمندگان تبریز و لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.‌
وی با بیان اینکه مصطفی الموسوی بیش از 100 ترکش دوران دفاع مقدس در بدن مطهرش داشت افزود: سال‌ها رنج جانبازی و درد را تحمل کرد و از چهره‌های شاخص مخابرات دوران دفاع مقدس بود که وظیفه ایجاد مخابرات بی‌سیم در لشکر عاشورا و قرارگاه‌های مختلف را داشت.
فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: اگر کسی از مخابرات دوران دفاع مقدس سخن بگوید و از مصطفی الموسوی نامی نبرد، کم لطفی کرده است.
پورجمشیدیان گفت: مصطفی الموسوی از فرماندهان لشکر عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که از نخستین روزهای جنگ تا آخرین روز جنگ در میدان‌های نبرد نقش کلیدی و مهمی ایفا کرده بود.
وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار ده‌ها بار مجروح شد و از یاران باوفای سردار مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا در علمیات‌های خیبر و بدر بود که صبح امروز براثر جراحات دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: موسوی در اوایل جنگ از فرماندهان نیروهای آذربایجانی در شهر سوسنگرد بود که در جریان آزادی سوسنگرد و مقاومت این شهر در برابر متجاوزان عراقی نقش مهمی داشت.
پورجمشیدیان در ادامه از شهید الموسوی به عنوان مدافعان اصلی حریم ولایت نام برد و اظهار داشت: وی در قضای اخیر بعد از انتخابات چند بار پیش من آمد و اعلام کرد هر طور آقا امر و فرمایش کنند، حاضر به جانفشانی هستند.
وی با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.
پورجمشیدیان با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.
وی با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا، تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمامی ملت ایران و مسئولان است.
پورجمشیدیان گفت: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.
وی با بیان اینکه ما امروز مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: عزت امروز ایرانیان در عرصه بین‌المللی نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است.
رضا رضوانی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی سپاه عاشورا افزود: پرافتخارترین فراز تاریخ ایران اسلامی، دفاع هشت ساله ملت بزرگی است که در برابر متجاوزان بعثی، مقاومت و ایستادگی کردند و زیباترین جلوه‌های پایداری را آفریدند و علمداران و پیشتازان این حماسه شهیدان پرافتخارند که پس از سال ها حماسه جاوید عاشورای حسینی در دشت خونین کربلا را در غرب و جنوب این کشور تکرار کردند.
وی افزود: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار دوران دفاع مقدس، حفظ شود.
رضوانی گفت: رمز بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است،تا زمانی که این فرهنگ در جامعه اسلامی ایران حاکم باشد هیچ خطری نظام را تهدید نمی‌کند.
وی ادامه داد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از این فرهنگ ناب از مرزهای این کشور جانانه دفاع کرده و حتی یک وجب از آن را از دست ندادند.
مدیر تبلیغات سپاه عاشورا تصریح کرد: شهدا بهترین الگوی رفتاری و عمل برای نسل جوان بوده و عزت، شرف و سربلندی جامعه در گرو ادامه راه انقلاب و پاسداری از خون شهدا است.
برپایه این گزارش، در مراسم تشییع این شهید احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی، محمود چمنی فرماندار تبریز و علی اکبرپورجمشدیان فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از مسئولان، فرمانده لشکر 31 عاشورا، فرمانده بسیج و نیروی انتظامی استان، روحانیت و مردم همیشه در صحنه تبریز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط آیت الله محمد تقی آل هاشم پیکر پاک سردارقبیله خورشید با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت در معراج شهدا کنار همرزمانشان در وادی رحمت به خاک سپرده شد.
گزارش فارس حاکی است، شهید الموسوی، با آغاز جنگ تحمیلی به همراه دوستان و همرزمان خود به جبهه‌های حق علیه باطل در جبهه سوسنگرد شتافت و با توجه به روحیه خلاق و پرتلاش‌اش به عنوان مسئول مخابرات گروه المهدی که متشکل از رزمندگان سلحشور خطه آذربایجان در این منطقه بود، مشغول دفاع از مرزهای ایران اسلامی گردید و در عملیات‌های ظفرمند رزمندگان اسلام در این جبهه همچون امام مهدی (عج)، شهید مدنی ـ امام علی(ع) شرکت فعال داشت.
اما با تشکیل نخستین تیپ رزمی سپاه به نام تیپ عاشورا، شهیدالموسوی به عنوان مسئول مخابرات این تیپ در عملیات طریق‌القدس «آزادسازی بستان» مشارکت و بعد از آزاد شدن منطقه دشت آزادگان از چنگال دشمن بعثی، در دیگر جبهه‌ها حضور پیدا کرده و تا پایان دوران دفاع مقدس افتخار شرکت در جهاد مقدس و همراهی با مجاهدان فی‌سبیل‌الله را از آن خود کرد.
شهید الموسوی در طی حضور هشت ساله‌اش در جبهه‌ها، مشارکت فعال و خستگی ناپذیر داشته و شاهد و ناظر رشادتها و عشق بازی شهیدان والامقام دفاع مقدس با معبود خود و مخزن خاطرات بسیار شیرین و فراموش نشدنی از آن عزیزان بود.
وی در عملیات‌های مختلف منجمله سوسنگر، بدر و خیبر دارای جراحت‌های شدید شد، ولی افتخار شهادت و پیوستن به دوستان شهیدش مقدّر نگشت و همچنان در آرزوی شیرین آن باقی ماند.
شهید بزرگوار و دل‌سوخته ما که طی 10 سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات‌های بدر و خیبر او را به شدت آزرده و بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود، سرانجام در نیمه شب گذشته جسم رنجور و نحیف او بالاخره پس از سال‌ها مقاومت، تاب تحمل در برابر آلام و جراحت‌های شیمیایی نیاورده و روح بلند او که چند دهه‌ بی‌صبرانه منتظر پیوستن به ارواح دوستان شهیدش از جمله شهیدان باکری، تجلایی، یاغچیان، توانا و مهدوی بود، از کالبد جسم رها و به سوی بهشت و رضوان الهی پر کشید.
مراسم شام غریبان شهید الموسوی امروز روز چهارشنبه اول اردیبهشت ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی، مسجد طوبی و مراسم ختم آن مرحوم نیز در روز جمعه سوم اردیبهشت از ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی مسجد طوبی برگزار می‌شود.