سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

سرمایهگذاری آمریکا در جذب نخبگان، تولید فیلترشکن و دیپلماسی عموم

مدیر پروژه دموکراسی در خاورمیانه در نشست کنگره خواستار شد:
سرمایه‌گذاری آمریکا در جذب نخبگان، تولید فیلترشکن و دیپلماسی عمومی علیه ایران

خبرگزاری فارس: "اندرو آلبرتسون " در نشست کنگره با عنوان "ایران: یکسال پس از انتخابات "گفت که واشنگتن باید برای تولید فیلترشکن، نوع جدیدی از ویزا برای جذب نخبگان و گسترش دیپلماسی عمومی در قبال ایرانیان سرمایه‌گذاری کلانی کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه آمریکایی "شورای دموکراسی " با برگزاری نشستی در کنگره آمریکا روابط بین ایران و آمریکا را در فضای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته مورد بررسی قرار داد که مؤسسه "پروژه دموکراسی خاورمیانه " خلاصه‌ای از مباحث مطروحه در این نشست‌ها را در وب‌سایت خود (pomed.org) منتشر کرده است.
این سلسله نشست‌ها با عنوان "ایران: یکسال بعد از انتخابات " در چند بخش مختلف برگزار شده و طی آن چندین هیئت،‌ طیف گوناگونی از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
«حقوق بشر و جامعه مدنی، فعالیت و تأثیرگذاری ایران در عرصه بین‌المللی، دسترسی به اطلاعات رسانه‌های مستقل و جنبش سبز و همچنین پیامدهای آن در رویکرد آمریکا» محورهای اصلی و عناوین مطرح شده در این نشستها را تشکیل می‌دادند.
در این گزارش پیشنهادهایی در مورد نحوه و چگونگی حمایت آمریکا از جریان فتنه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

در این نشست "اندرو آلبرتسون " (Andrew Albertson)، مدیر اجرایی "پروژه دموکراسی در خاورمیانه " (POMED) گفت: "به علت استفاده بالای ایرانی‌ها از اینترنت، مصرف رسانه‌های بین‌المللی و وجود طبقه متوسط قوی، فرصت بسیار خوبی پدید آمده تا با مردم این کشور ارتباط برقرار کنیم. "
آلبرتسون در ادامه سخنان خود از تحریم‌های چندجانبه دولت اوباما حمایت کرد و در عین حال از آنها خواست تا درهای مذاکره را باز نگه دارند.
وی هم‌چنین از همکاری آمریکا با متحدین عرب خود تمجید کرد.

مدیر اجرایی پروژه دموکراسی در خاورمیانه پنج راهکار مهم را پیشنهاد کرد که در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بکار گرفته شود:

1. ما به زمان زیادتری نیاز داریم تا دیپلماسی عمومی خود را گسترش داده و مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند دهیم و بدین ترتیب نشان دهیم که از مردم ایران حمایت می‌کنیم.

2. آمریکا باید ابزار برقرار ارتباط با ایران را تقویت کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

3. باید سرمایه‌گذاری هنگفتی در طیف وسیعی از تکنولوژی‌های ضدسانسور انجام گیرد تا مردم ایران از فیلترهای دولتی عبور کنند.

4. باید نوع جدید از ویزا تعبیه گردد تا دانشجویان، دانشمندان و نخبگان فرهنگی به آمریکا آمده تا تعهد آمریکا به مردم ایران و خواسته‌های آنها را به کشورشان منتقل کنند.

5. همکاری و کمک در حقوق بشر و دموکراسی

گزارش فارس می‌افزاید: در این نشست که از جانب "شورای دموکراسی " آمریکا در مقر کنگره آمریکا برگزار شد، متخصصین و تحلیلگران مؤسسات مطالعاتی آمریکا از جمله جیمز پرنس عضو شورای دموکراسی، ملک عبدو مدیر واحد سیاست‌گذاری در جنبش دموکراسی و عدالت، راجر نوریگا دیپلمات سابق آمریکا، مایکل روبین عضو موسسه امریکن اینترپرایز، مریم معمار سابقی از موسسه الکتریونیکی جامعه مدنی ایرانیان، مایکل میلری مدیر تکنولوژی فضای سایبر در فضای دموکراسی و مایکل سینگ عضو موسسه واشنگتن آخرین پیشنهادها و برآوردهای خود در مورد وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را بیان کردند.
خبرگیزاری فارس در بخش‌هخای بعدی جزئیات بیشتر این نشست را منتشر خواهد کرد.