سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

تحریمهای جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه است

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در گفت‌وگو با فارس:
تحریم‌های جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت فتنه‌گران در سال گذشته، گفت: اتفاقات سال گذشته در تصمیم‌گیری‌های آمریکا موثر بوده و تحریم‌های جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه و اغتشاشگر است.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید غرب علیه ایران، اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا بود که در گذشته علیه ایران اعمال شود و آمریکا بعد از انقلاب اسلامی در صدد اجرای آن بوده است.
وی افزود: باید پرسید چه شده است که با وجود همراهی کشورهای برزیل و ترکیه با ایران، آمریکا مذاکرات خود را نادیده گرفته و بحث‌های جدیدی مطرح می‌کند.
عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر و فعالیت فتنه‌گران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اتفاقات سال گذشته در تصمیم‌گیری‌های آمریکا موثر بوده و تحریم‌های جدید حاصل عملکرد جریان اغتشاشگر است.
وی با بیان اینکه کشورهای غربی اگر چه در طول این 30 سال تحریم‌های بسیاری علیه ایران اتخاذ کرده بودند اما اکنون در اجرای آن مصمم‌تر هستند، ادامه داد: آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی با دیدن وقایع سال گذشته احساس کردند یک‌پارچگی و وحدت ملت ایران از بین رفته و آنها می‌توانند با فشار به این کشور به اهداف خود برسند که این فکر عبث و باطلی است.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اغلب احاد ملت ایران طرفدار اردوگاه اصولگرایی بوده و با هم متحد هستند اما فعالیت‌های فتنه‌گران در وارونه جلوه دادن کشور ایران مقابل غرب تاثیر بسیاری داشته است.
وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای متلاشی کردن نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اگر آمریکا و همفکرانش با فکر و تأمل به ملت ایران بنگرند متوجه استواری و وحدت بین همه اقشار جامعه می‌شوند و باور خواهند کرد این پیوستگی از هم گسسته نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان اینکه ایالات متحده از ابتدای انقلاب اسلامی قصد منزوی کردن ایران را در جوامع بین‌المللی داشته است، تأکید کرد: ملت‌ها و کشورهای غیر متحد کلیت تصمیمات جمهوری اسلامی ایران را تأیید می‌کنند و به همین دلیل انزواء برای ایران معنایی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا برای منزوی کردن ایران نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد و مبنای این تفکر اشتباه است، گفت: همه تحولاتی که در دنیا در حال وقوع است مانند خیزش مردمی کشورها علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به طوری که این رژیم در 60 سال گذشته این گونه تضعیف نشده بود، حاصل زحمات و نتایج انقلاب ایران است.
عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بیداری ملت‌ها و انقلابی که در تمام ملل دنیا به چشم می‌خورد غرب را نگران کرده و آنها به هر دستاویزی چنگ می‌زنند تا این اتفاقات رخ ندهد.
وی ضمن بیان این نکته که رژیم صهیونیستی می‌داند پشتوانه‌اش در غرب تضعیف شده است، افزود: صهیونیسم به دلیل آنکه اغلب کمپانی‌های غرب را در دست دارد برای کشورهای غربی و آمریکا تصمیم گیری کرده و دولت آمریکا دست نشانده صهیونیسم است.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در پایان با اشاره به تدابیر درست مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: با گذشت هر سال ملت ایران تدابیر رهبر انقلاب را بیشتر حس کرده و در این سال‌ها ایشان در همه موضوعاتی که می‌توانست انقلاب ما را ساقط کند با درایت و رهبری ظریف و دقیق توانستند کشور را از همه تهدیدات نجات دهند