سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

متن کامل اخبار و گزارشهای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان

 
متن کامل اخبار و گزارش‌های حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان

خبرگزاری فارس: در پی حمله تروریستی شب گذشته در مسجد جامع زاهدان برطبق اعلام منابع رسمی 25نفر شهید و 312 نفر مجروح شدند که اسامی22تن از این شهیدان منتشر شده است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

در حالیکه دوستداران نبوت و امامت در مسجد جامع زاهدان گرد آمده بودند تا در ایام شعبانیه جشن و سرور برپا کنند معاندان بهانه‌ای‌شدند تا عاشقان حضرتش به‌سوی او پربکشند و در این میان حلاوت ایام شعبانیه را نه‌تنها برکام مردم سیستان وبلوچستان بلکه برتمام ملت ایران تلخ کنند. خبرگزاری فارس این ضایعه دردناک را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، خانواده شهدا، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

*اسامی22تن از شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان
1- محمد رضا راغی
2- محمد اکبری
3- مصطفی نجار
4- محمود کیانی
5- عارف شهرکی
6- سجاد حاجیان
7- سیدجواد حسینی
8- مصطفی آبیاری
9- محمد سرگزی
10- علی غلامحسین تهرانی
11- کاظم نجار
12- رضا میر
13-رضا شهرکی
14- غلامرضا توکلی
15- احسان فرازمند
16- محمد حسینی
17- حمید سرحدی راد
18- محمد گلدوی
19- علیرضا کرد
20 -مجتبی ثریا
21- مسعود شجاعی باغینی
22- مرتضی عباس‌زاده محمودی
بر اساس این گزارش تا کنون آمار شهدا به 25 شهید رسیده که هویت سایر شهدا متعاقبا ارسال می‌شود.


*اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت جمعی از شهروندان مظلوم بر اثر بمب‌گذاری عوامل استکبار در مقابل مسجد جامع زاهدان از امروز به مدت سه روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی محمد آزاد در بیانیه‌ای ضمن تبریک و تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای ای حادثه تروریستی اعلام کرد: عمال محارب و حلقه به گوشان استکبار جهانی بار دیگر خشم و عداوت خود را از وحدت و انسجام آحاد امت مسلمان نشان دادند.
آزاد افزود: این بار در شب ولادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(س)در یک اقدام تروریستی و ددمنشانه تعدادی از فرزندان این دیار را با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به شهادت رساندند.

*جزییات جدید از نحوه انفجار و شهادت هموطنان در مسجد جامع زاهدان
خبرگزاری فارس: حسینعلی شهریاری گفت: ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع را داشته که از ورود وی جلوگیری می‌شود. در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چون انفجار اول جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند در آن شلوغی فرد دومی عملیات انتحاری دیگری انجام می دهد.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی که در خصوص دو انفجار صورت گرفته در مسجد جامع زاهدان با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: این دو انفجار طی عملیات انتحاری انجام شده است.
وی افزود: در ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع شهر زاهدان را داشته که در جلوی درب ورودی مسجد از ورود وی به داخل مسجد جلوگیری می‌شود.
به گفته شهریاری تاکنون مشخص نشده فرد مذکور مرد بوده یا زن.
نماینده زاهدان در خانه ملت ادامه داد: در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چرا که انفجار اول در جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند و در آن شلوغی فرد دومی می‌آید و با عملیات انتحاری انفجار دوم رخ می‌دهد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو متذکر شد بارها این تذکر را به مسؤلان امنیتی استان زاهدان داده‌ام و حتی قبل از تعطیلات عید نوروز کتبا طی نامه‌ای به مسؤلان یادآوری کردم که باید مراقبت‌های امنیتی را در استان سیستان و بلوچستان گسترش دهند.
وی با یادآوری اینکه زمانیکه عملیات انتحاری باشد وضعیت متفاوت است، توضیح داد: این جریانات تلاش بسیار زیادی داشته‌اند اما اکنون نیز موفق نشده‌اند که وارد مسجد جامع شهر زاهدان شوند.
وی اضافه کرد: مردم در مسجد در حال برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) بوده‌اند.
نماینده زاهدان در مجلس در ادامه با بیان اینکه تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، یادآور شد: این انفجار به عهده عوامل وابسته به گروهک ترویستی ریگی است.
شهریاری در ادامه آخرین تعداد شهدا را 26 تن و مجروحان را 312 نفر عنوان کرد که تعدادی از آنها سرپایی بوده و عده‌ای مریض بدحال در آی.سی.یو تحت مراقبت هستند.
وی در خصوص محکوم کردن این حمله تروریستی از سوی وزیر امور خارجه آمریکا، تصریح‌کرد: سران آمریکایی به ظاهر مدعیان حقوق بشر هستند اما در باطن گروهک‌های تروریستی مثل منافقین و جندالشیطان را حمایت می‌کنند و به آنها امکانات می‌دهند.
شهریاری با تأکید بر اینکه در اعترافات عبدالمالک این موضوع وجود دارد که با آمریکایی‌ها جلسه داشته و از آنها امکانات دریافت کرده و مأموریت داشته است، افزود: آنها می‌خواهند ذهن افکار عمومی دنیا را منحرف کنند از این رو این شعارها می‌دهند.
وی در خاتمه این حملات تروریستی را در راستای تفرقه‌افکنی میان تحکیم وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: قطعا این حملات در تحکیم وحدت میان شیعه و سنی تاثیر خواهد داشت و هر کس که بگوید تاثیر ندارد شعار داده و دروغ گفته است.

*استکبار امنیت کنونی سیستان و بلوچستان را برنتابید
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به دنبال دستگیری و معدوم شدن سرکرده و تعدادی از عناصر گروهک تروریستی جندالله، استکبار جهانی امنیت حاکم شده بر سیستان و بلوچستان را برنتابید.
مولوی نظیر احمد سلامی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بار دیگر دست پنهان استکبار از آستین جنایتکاران از خدابی‌خبر بیرون آمد و تعدادی از فرزندان این مرز و بوم را به خاک و خون کشانده و شهید کرد.
وی افزود: این جنایت وحشیانه را محکوم کرده و شناسایی و مجازات عاملان آن را از مراجع ذیربط خواستاریم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: از مردم شریف این استان تقاضا داریم که در مقابل حرکات ددمنشانه این جانیان که می‌خواهند وحدت شیعه و سنی را از بین ببرند و از گل آلود کردن آب به اهداف پلید خود برسند، خونسردی خود را حفظ کرده و در شناسایی عاملان این جنایت با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مقطع بعد از دستگیری شرور معدوم عبدالمالک ریگی، امنیت خوبی در سیستان و بلوچستان حاکم بود اما دشمن را نباید دست کم بگیریم زیرا که دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هر دری وارد می‌شود.
وی بیان کرد: دشمن احساس کرد در این مقطع امنیت در منطقه حاکم بوده که سربازان پیاده خود را بار دیگر برای برهم زدن امنیت بسیج کرده و این جنایت هولناک را برای مردم شهید پرور سیستان و بلوچستان رقم زد.
سلامی ادامه داد: استکبار برای ایجاد شکاف و اختلاف در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان از هر ابزاری استفاده می‌کند به طوری که اگر یک گروه متلاشی شد، گروه‌ها و افراد دیگری را به کار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه باید همواره هوشیار باشیم و زمینه به وجود آمدن چنین جنایاتی را برای دشمنان نظام فراهم نکنیم، تصریح کرد: تحقق این امر وحدت و انسجام همه مردم و مسئولان را می‌طلبد تا بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار بداند با این حرکات ناجوانمردانه نمی‌تواند نظام را از پا درآورد.
وی اضافه کرد: همچنان که تاکنون در تمام عرصه‌ها استکبار با ناکامی مواجه شده ان‌شاء‌الله فرزندان گمنام امام زمان (عج) و افراد دلداده به نظام، جلوی هر جنایتی را خواهند گرفت و عزم و اراده پلید استکبار و ایادی آن را در نطفه خفه می‌کنند.

*اامنیت در منطقه با هوشیاری مردم امکان‌پذیر است
امام جمعه زابل گفت: مردم صبور و بردبار باشند و بدانند امنیت با هوشیاری آنان در منطقه ایجاد می‌شود.
سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این گونه جنایات استکبار جهانی تازگی ندارد و دائما ملت ایران مورد هجوم دشمن قرار دارد.
وی افزود: هنگامی که در شهری دو فرقه زندگی می‌کنند دشمن مراکز مذهبی را مورد هجوم قرار می‌دهد و هدف آنان ایجاد تفرقه و نامنی در منطقه است.
وی ادامه داد: شیعه و سنی پروژه اصلی آمریکا است و دشمن تلاش دارد با انجام این گونه جنایات احساسات مردم را بر انگیزد و بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.
امام جمعه زابل ضمن محکوم کردن این جنایات تصریح کرد: مردم شیعه و سنی صبور بوده و مراقب باشند حرکت احساسی که ضرر اسلام است، انجام ندهند زیرا دشمن به دنبال این گونه حرکات است.
طباطبایی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد تا منطقه را ناامن نشان دهد و نباید جز آمریکا و استکبار جهانی کس دیگر متهم به انجام این جنایات شود.
وی گفت: آمریکا با کمک مزدوران خود فروخته این جنایات را انجام می‌دهد و مردم بیدار باشند که نقشه دشمن برانگیختن احساسات مذهبی آنان است و باید با صبوری و هوشیاری دشمن را ناکام بگذارند.

*شیعه و سنی در برابر توطئه تفرقه هوشیار باشند
مدرس مدرسه مکی زاهدان گفت: شیعه و سنی باید در برابر توطئه تفرقه هوشیار بوده و به اصول دین توجه داشته و استوار باشند.
عبدالرحمن محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آنچه روشن بوده، دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران است و اینان از هر راهی وارد می‌شوند تا در نظام جمهوری اسلامی تفرقه و آشوب ایجاد کنند.
وی افزود: دشمن با اجیر کردن عده‌ای نادان و بی‌اراده برای نظام مزاحمت ایجاد می‌کند که به ضرر مردم، نظام و به ویژه منطقه است.
وی ادامه داد: این جنایات موجب ناراحتی و نگرانی مردم می‌شود و همه انزجار خود را از استکبار جهانی که مخل آرامش و امنیت جوامع اسلامی است، اعلام‌ می‌کنند.
مدرس مدرسه مکی زاهدان خاطرنشان کرد: راه‌پیروزی و سعادت روشن بوده و اتحاد و همدلی مایه رضایتمندی خداوند است.
وی گفت: مردم شیعه و سنی هوشیار باشند و بدانند استکبار جهانی دشمنی دیرینه با نظام دارد و انجام این گونه اقدامات با قصد آشوب و تفرقه در اتحاد مسلمانان است.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با آگاهی و هوشیاری مردم توطئه‌های شوم دشمن را خنثی و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‌گذارند.

*روحانیون اهل سنت جنایت دیشب زاهدان را محکوم می‌کنند
رابط نهاد نمایندگی رهبری در شهرستان خاش گفت: روحانیون اهل سنت جنایت دیشب زاهدان را محکوم می‌کنند.
مولوی یعقوب حسین‌بر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دشمن چشم دیدن پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را ندارد و اتحاد شیعه و سنی در این نظام خاری در چشم دشمن است.
رابط نهاد نمایندگی رهبری در شهرستان خاش تاکید کرد: استکبار جهانی برای اینکه به اهداف شوم خود برسد، دست به توطئه‌بر علیه نظام می‌زند و حرکت‌های زیادی را انجام می‌دهد که جریان دیشب نمونه‌ای از قیام حسینی بود.
وی افزود: استکبار از بدو انقلاب تاکنون برای نابودی نظام و ایجاد تفرقه و توطئه تلاش زیادی کرده اما در طول 30 سال مشاهده شده که چگونه جمهوری اسلامی با حمایت مردم شهید پرور و رهبری نگذاشته تا توطئه‌های دشمن به ثمر بنشیند و دشمن به اهداف شوم خود نرسیده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تمام امکانات و اقدامات با این افراد خود فروخته برخورد می‌کند و دشمن بداند هرچه در ایجاد تفرقه تلاش کند چیزی جز وحدت و همبستگی نخواهد دید.
حسین‌بر اضافه کرد: روحانیون اهل سنت این جنایات استکبار را محکوم و خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گویند و مطمئن باشند که دستگاه امنیتی ایران بار دیگر اقتدار ملی خود را نشان می‌دهد و عوامل این جنایات را شناسایی می‌کند.

*بمب‌گذاری در اماکن مقدس خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بمب‌گذاری در اماکن مقدس موجب ناراحتی همه مردم می‌شود اما تاثیری در وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت.
حجت‌السلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دست خیانت استکباری بار دیگر از آستین افراد زهر خورده گروهک ریگی در سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد آشوب در آمده است.
وی افزود: دشمن تلاش می‌کند در این ایام مقدس مردم شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد و جنایات دیشب در زمان برگزاری دعای کمیل انگیزه سوء دشمن در راستای استفاده از فضای مذهبی بود.
قربانپور تاکید کرد: این بمب‌گذاری‌ها و آشوب‌ها خسارت به مردم و نظام وارد می‌کند اما نظام جمهوری اسلامی اقتدار لازم را دارد و دشمن با انجام این گونه جنایات به اهداف شوم خود نمی‌رسد.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی سرباز نظام جمهوری اسلامی است و در منطقه آماده رکاب بوده و این جنایت شوم را به شدت محکوم می‌کند و از گروهک‌ها و افرادی که قصد توطئه و تفرقه بین شیعه و سنی دارند می‌خواهد تا هشدارهای نظام را جدی بگیرند.
قربانپور تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی توانست با اقتدار و صلابت کامل سرکرده گروهک را دستگیر و به سزای اعمالش برساند و سایر نوچه‌های این گروهک بدانند از این اعمال هیچ بهره‌ای جز سیه‌رویی در مقابل پیامبر (ص) نخواهند داشت.

*عوامل حوادث تروریستی در زاهدان مزدوران اجاره‌ای آمریکا و اسرائیل هستند
خبرگزاری فارس: دهنوی تاکید کرد: عوامل اصلی حوادث تروریستی در زاهدان، مزدوران اجاره‌ای آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی هستند.

سعید دهنوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد جامع زاهدان، گفت:‌ با عملکرد قاطع نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شاهد پیروزی چشمگیر در زمینه مبارزه با اعمال تروریستی و به دام افتادن عبدالمالک ریگی و ایادی آن بودیم.
وی افزود: ضربه مهلک به جریان وهابیت در استان سیستان و بلوچستان موجب شد ته‌مانده‌های جریان عبدالمالک ریگی تمام تلاش خود را برای چنگ و دندان نشان دادن به مردم بی‌دفاع استان نشان دهند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: فضای همدلی و برادری به طور مضاعف پس از دستگیری عبدالمالک ریگی در استان سیستان و بلوچستان مشاهده شد و این امر خاری بر چشم دشمنان وحدت و برادری مسلمانان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان بود.
دهنوی در ادامه تصریح کرد: دشمنان به دنبال موقعیتی بودند تا ابراز وجود کرده و با شانتاژ‌های رسانه‌ای فضای تفرقه را در استان و کشور ایجاد کنند، البته حادثه تروریستی روز گذشته موجب همدلی و همدردی بیشتر مردم استان سیستان و بلوچستان شد، به گونه‌ای که پیامک‌های تسلیت میان مردم شیعه و سنی این استان، پس از حادثه تروریستی روز گذشته در سطح گسترده رد و بدل می‌شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مردم اهل سنت استان با تأسف و تأثر فراوان همدردی خود را نسبت به خانواده‌های شهدا و مجروحان ابراز کردند و این نشاندهنده برکت خون شهدای حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد جامع زاهدان بوده و موجب بارور شدن درخت تناور وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان شد.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سنت خداوند باز هم نمایان شد و این سنت همان پیروزی نهایی حق و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر عقاید باطل و وحشی‌گری‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایندگی از دانشجویان شیعه و سنی این استان نهایت انزجار و تنفر خود را از عوامل اصلی این حادثه تروریستی که همان مزدوران اجاره‌ای آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی هستند اعلام کرده و با اطمینان اعلام می‌دارد، اینگونه اعمال تروریستی و وحشیانه هیچ تأثیری بر وحدت و همدلی مردم استان سیستان و بلوچستان نخواهد گذاشت.

*دشمنان نمی‌توانند با اقدامات تروریستی در میان مردم رخنه ایجاد کنند
یکی از فعالان دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان تاکید کرد: دشمنان کشورمان نمی‌توانند با اقدامات تروریستی در میان مردم استان رخنه ایجاد کنند و یا عده‌ای را به سوی خود بکشند.
صدیق ریگی از فعالان دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: حادثه تروریستی روز گذشته در مسجدجامع زاهدان را به همه مردم سیستانی و بلوچستانی تسلیت گفته و مطمئن هستم کسانی که به فکر انجام چنین اعمال تروریستی هستند، جدایی میان اقشار مردم سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: مطمئنا در طی سال‌هایی که این اعمال تروریستی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، نه تنها مردم شیعه و سنی این استان از یکدیگر جدا نشده‌اند، بلکه این اقدامات تروریستی موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم سیستان و بلوچستان شده است.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دشمنان وحدت مردم مسلمان استان قصد دارند با ضربه‌های خود به مردم، به هر دو جبهه شیعه و سنی ضربه بزنند تا شاید بتوانند میان مسلمانان استان جدایی ایجاد کنند.
ریگی در ادامه تصریح کرد: این گروه‌ها نه تنها نتوانستند با اقدامات تروریستی خود میان مردم منطقه جدایی ایجاد کنند، بلکه موجب هوشیاری بیشتر مردم استان سیتان و بلوچستان شده‌اند.
این فعال دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان، تاکید کرد: قطعا این گروه‌ها از کشورهایی فرمان می‌گیرند که نتوانسته‌اند منافع خود را در کشورمان به دست آوردند.
وی افزود: کشورهای سلطه‌گر قصد دارند همان‌طور که در سایر کشورها نفوذ می‌کنند، به کشور ما نیز نفوذ داشته باشند، اما هوشیاری ملت ایران اجازه این اقدامات را به آنها نداده است.
ریگی تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر در پاسخ به هوشیاری ملت ایران، دست به اقدامات تروریستی می‌زنند تا میان مردم کشورمان فاصله بیاندازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر انسان آزاده و با خدا و هر انسان دلسوزی از این حوادث تروریستی اعلام انزجار می‌کند و مطمئنا با این‌گونه اقدامات، دشمنان کشورمان نمی‌توانند در میان مردم استان رخنه ایجاد کنند و یا عده‌ای را به سوی خود بکشند.

* مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در پی جنایت بمب‌گذاری مسجد جامع زاهدان ابراز همدری جامعه اهل سنت زاهدان و استان را طی بیانیه‌ای بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است "بار دیگر فتنه‌گران و ایادی استکبار جهانی با حمله به خانه خدا مسجد جامع شهر زاهدان تعدادی از برادران شیعه و مسلمان ما را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کردند ".
این بیانیه می‌افزاید: این جنایت هولناک را محکوم کرده و از مسؤلان می‌خواهیم هر چه زودتر این جنایتکاران را دستگیر و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.
در این بیانیه آمده است: از تمام برادران و خواهران هم استانی بویژه برادران اهل سنت می‌خواهم با برادران و خواهران دینی خود ابراز همدردی نموده و آرامش و صبر اختیار کرده و هوشیاری خود را حفظ کنند.
این بیانیه می‌افزاید: ما جامعه اهل سنت زاهدان و استان، خود را در غم شهدا شریک دانسته و ضمن اینکه خود را عزادار می‌دانیم از خداوند متعال دستگیری و مجازات آنان را خواستاریم.

*پلیس و دستگاه‌های امنیتی موضوع انفجارهای زاهدان را پیگیری می‌کنند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: موضوع انفجارهای دیشب در زاهدان توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری است.
سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: نتیجه و جزئیات تحقیقات انفجارهای دیشب در زاهدان پس از تکمیل اعلام خواهد شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور درپی انفجارهای شب گذشته در زاهدان به این شهر سفر کرده است.