سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

آخرین جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد

ه اتهام محاربه
آخرین جلسه محاکمه پنج نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا برگزار شد

خبرگزاری فارس: آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات پنج نفر از بازداشت شدگان آشوب های روز عاشورا صبح امروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران با حضور وکلای متهمان و نماینده مدعی العموم برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران،‌ در این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، خواستار مجازات متهم ردیف سوم این پرونده به اتهام محاربه از طریق هواداری، ارتباط و تلاش موثر برای گروهک منافقین، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروهک منافقین از طریق تهیه و ارسال عکس و فیلم برای آن گروهک شد.
پس از اظهارات نماینده دادستان،‌ متهم ردیف سوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از آنکه فرزندش به منافقین پیوسته،‌ گروهک یاد شده به همین بهانه از طریق یکی از سرپل های ارتباطی خود با وی ارتباط برقرار کرده است.
وی همچنین افزود: گروهک نفاق در جریان سفر نامبرده به قرارگاه اشرف در عراق،‌ نشانی ایمیلی را با نام مستعار در اختیار وی قرار داده بودند تا اخبار و گزارش های خود را از این طریق در اختیار گروهک یاد شده قرار دهد.
متهم اضافه کرد که در این مدت به توصیه عوامل گروهک یاد شده علاوه بر حضور در تجمعات غیر قانونی مختلف از جمله آشوب های روز عاشورا،‌ نسبت به مخابره مطالب خبری برای منافقین از طریق تلفن و ایمیل اقدام کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: گزارش های دیگری نیز از حوادث روزهای 18 تیر، 13 آبان ، 16 آذر و نیز مراسم های مختلف در بهشت زهرا تهیه و در اختیار عوامل منافقین قرار داده است.
در ادامه این جلسه ،‌ نماینده مدعی العموم کیفرخواست علیه متهم ردیف چهارم این پرونده را به اتهام محاربه از طریق هواداری و ارتباط و تلاش موثر برای گروهک منافقین،‌ فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق تهیه اخبار و اطلاعات و ارسال آن برای منافقین قرائت کرد.
متهم یاد شده نیز که 2 برادر وی پیشتر به اتهام عضویت در گروهک نفاق اعدام شده بودند در مقام دفاع از خود گفت: در حوادث روز عاشورا، تجمع های غیر قانونی در روز دانشجو ،‌ پارک لاله و بهشت زهرا بهمراه متهم ردیف سوم حضور داشته است اما مدعی شد اطلاع نداشته است که نامبرده قصد تهیه گزارش های خبری برای گروهک منافقین را دارد .
وی که به اتهام عضویت درگروهک نفاق سابقه بازداشت قبلی هم دارد ،‌ در خصوص سفر به قرارگاه گروهک یاد شده در عراق نیز گفت در این سفر در 4 جلسه توجیهی شرکت داشته است.
نامبرده که یکی از برادران منافق وی همچنان در اردوگاه اشرف در عراق حضور دارد ،‌ دلایل تلاش خود برای خروج از کشور به مقصد کردستان عراق را انجام امور بازرگانی اعلام کرد.
در ادامه این جلسه ،‌ نماینده مدعی العموم کیفرخواست علیه متهم ردیف پنجم این پرونده را به اتهام محاربه از طریق هواداری و تلاش موثر برای گروهک منافقین ،‌ فعالیت تبلیغی علیه نظام ، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق تهیه اخبار و اطلاعات و ارسال آن برای منافقین قرائت کرد.
متهم یاد شده نیز که سابقه محکومیت قبلی به اتهام هواداری از گروهک منافقین را دارد ،‌ در خصوص ارتباط دوباره با گروهک یاد شده گفت : در سال 1359 از طریق یکی از اقوام به عضویت گروهک یاد شده در آمدم اما مدتها از وی بی خبر بودم تا این که قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم نامبرده تلفنی با من تماس گرفت و در این تماس مرا با سرپل ارتباط با گروهک نفاق مرتبط کرد و متهم ردیف دوم نیز با تهیه تلفن امکان ارتباط نامبرده را با من مهیا کرد.
وی ادامه داد: در این مدت 7 الی 8 بار در تماس با سرپل گروهک نفاق اطلاعات درخواستی را در اختیار نامبرده قرار دادم و در این مدت متهمین ردیف اول و سوم از محل اقامت و خودروی شخصی اینجانب نیز استفاده می کردند و من هم به همراه آنان بودم.
نامبرده هم چنین متهم است که از وقایع روزهای 18 تیر، 13 آبان ، 16 آذر و نیز مراسم های مختلف در بهشت زهرا نیز گزارش تهیه و برای ارسال به گروهک نفاق در اختیار عوامل منافقین قرار داده است.
در این جلسه دادگاه پس از دفاع هر یک از متهمان از اتهامات خود ،‌ وکلای مدافع آنان نیز بطور مشروح از متهمان دفاع کردند و علاوه بر آن،‌ لوایح دفاعیه از موکلان خود را نیز به دادگاه تقدیم کردند.
در پایان جلسه رئیس دادگاه ختم رسیدگی را اعلام کرد و گفت بزودی رای متهمان صادر و اعلام خواهد شد.
لازم به توضیح است جلسه محاکمه دو تن از متهمان این پرونده هفته گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده بود.


روند بررسی فتنه عمیق در فضای سایبر

روند بررسی فتنه عمیق در فضای سایبر
در این راستا ما بر اساس وظیفه ی ذاتی و قانونی خود جهت برقراری امنیت و حفظ شئونات اخلاقی جامعه در فضای مجازی ، ضمن برخورد قانونی و تذکر مجدد به افرادی که فعالیت آنان در اینترنت حاصلی جز دروغ، قانون شکنی، توهین و فحاشی به افراد (با سلایق سیاسی مختلف) و جامعه نداشته است آنها را به رعایت اخلاق و انصاف در فضای مجازی دعوت می کنیم. همچنین بر خود واجب می دانم از تمامی افرادی که از سراسر جهان در جریانات اخیر این مرکز را یاری نمودند و با ارائه ی گزارش تخلفات در جهت ساماندهی و سالم سازی فضای مجازی کشور سهیم بودند تشکر و قدر دانی کنم.
بسمه تعالی

 

یادم نمی رود روزهایی که پروژه گرداب را آغاز کردیم و در جلسات مختلف در حال تشریح فعالیت پایگاه های مخربی بودیم که نه تنها برای جامعه بلکه برای بشریت هم، انتهای تباهی و سقوط محسوب می گردید.

صرف نظر از تبعات داخلی فعالیت ضد انسانی این پایگاههای فارسی زبان که لطمه های زیادی به جامعه ایرانی و اسلامی وارد کردند. بخاطر دارم نوشته های نیما راشدان و سایر رسانه های خارجی همچون رویتر را که از ابتذال جامعه ی ایرانی خبر می داد!! ابتذالی که ظاهرا، جامعه ی غرب گریبانگیر آن نمی باشد!!

البته این نوع ادبیات رسانه ای غرب و روشنفکران اینچنینی اتفاق تازه ای نیست و در تمامی موضوعات و فراز و نشیب های انقلاب اسلامی ایران عزیزمان دیده می شود. اینگونه به نظر می آید که بعضی از جریانات غربی و افراد وابسته به آنها، از هر روزنه ای برای ایجاد جنگ رسانه ای استفاده می کنند و در تلاشی مذبوحانه تمام قوای خود را برای این نبرد به کار می گیرند. که همین امر مسئولیت هر ایرانی با غیرت را در هر کجای این کره ی خاکی بیش از پیش می کند.

آری، اینجاست که مشخص می شود نقش پذیری هر فرد در جامعه و مسئولیتی که به همراه دارد چقدر می تواند در سر نوشت و هویت بخشی ما به ایرانی و اسلامی بودنمان مهم باشد. فرآیند ناتوی فرهنگی، نمونه ی بارزی است که متاسفانه تعداد زیادی از کاربران جامعه مجازی کشور خواسته یا نا خواسته در آن گرفتار شدند و روح آنها با مرگ تدریجی از انسانیت دور گشت. مرگی که شاید به راحتی قابل درک نباشد و وقتی آشکار می شود که فرد در گرداب فساد و تباهی قرار می گیرد.

بررسی سایر زوایای این فرایند شوم و ارتباط تعدادی از عوامل آن با شبکه های خارجی از مسائلی است که می بایست به طور کامل در پروژه ی بشر دوستانه گرداب موشکافی گردد.

اما آنچه باعث شد مصمم شوم تا با شما کاربران محترم جامعه ی بزرگ مجازی کشور صحبت کنم نکاتی است که متاسفانه در حوادث قبل و بعد از انتخابات از آن به عنوان فتنه عمیق یاد می کنیم. امیدوارم که تاخیر مرا در ارائه این یادداشت ببخشید. ابتدا مروری میکنم بر آنچه در این فتنه اتفاق افتاد.
1: زیر سوال بردن انتخابات و تکرار دروغ بزرگ "تقلب در انتخابات" در سایتهای داخلی و خارجی

2: پوشش غیر واقعی خبری اغتشاشات و دعوت به تجمعات غیرقانونی توسط شبکه‌های چون B.B.C فارسی، VOA، رادیو آزادی،رادیو فردا و ...،

3:توهین و فحاشی در سایتهای سیاسی و شبکه های اجتماعی اینترنتی که از بیرون کشور هدایت می‌شود همچون سایت گویا نیوز, بی.بی.سی, روزآنلاین, یوتیوب, فیس بوک،تویتر و ...

5: دخالت آشکار بعضی از سیاستمداران و دولتمردان غربی در امور داخلی ایران و دامن زدن به ناآرامی های موجود.

6: حمله هکری به سایتهای اطلاع رسانی و خبرگزاری های رسمی کشور

7: بیانیه نویسی، نامه نگاری و قلم فرسایی و راه اندازی کمپین علیه انقلاب اسلامی به بهانه های مختلف

8:هدایت، آموزش و تشویق اغتشاشگران برای ایجاد ناامنی و آشوب

9:هدایت، آموزش و تشویق اندک هواداران داخلی به هنجار شکنی و ایجاد ناامنی در جامعه

10: هتک حرمت به مسئولین و توده‌های مختلف مردم

11: آموزش و تشویق اغتشاشگران برای انجام عملیات تروریستی به منظور ایجاد ناامنی در کشور

12: قلم فرسایی جمعی از افراد درسایتها و وبلاگ‌هایی شخصی به منظور سودجویی و بهره برداری از جو به وجود آمده در کشور.
آنچه ارائه شد تنها موارد کوچکی از اقداماتی است که استکبار جهانی و رسانه های خبری آن در خارج و داخل کشور در اغتشاشات اخیر از آن حمایت کردند و برای رسیدن به اهداف شوم خود به آن رنگ انسان دوستانه بخشیدند، واقعیت این است که غرب در مواجهه با ایران از یک استراتژی خطی و ساده پیروی نمی کند. استراتژی غرب بخصوص آمریکا و انگلیس را می توان به مدلی چند وجهی تشبیه کرد که در مواردی برخی از وجوه آن با یگدیگر متناقض هستند!!

در این مدل سیاست مداران و دولتمردان غربی برای رسیدن به اهدافشان حاضرند مردم خود را نیز قربانی کنند که نمونه ی آن را می توان در اقدام تروریستی انفجار برج های دوقلو که به کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه منجر شد مشاهده کرد.

کشته شدن هزاران کودک و انسان بیگناه در فلسطین، عراق و افغانستان نمونه های دیگری از تناقضات سیاستمداران و دولتمردان غرب است. که استکبار جهانی حتی اجازه پرداختن به این مسائل را به رسانه های غربی نمی دهد و این روند یکطرفه سالهاست که ادامه دارد.

در حالی شعار مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر مکررا از زبان دولتمردان غربی به گوش می رسد، که یک انفجار در گوشه ای از جهان خاکی نمازگزارانی را که در حال عبادت هستند به خاک و خون می کشد و باعث شهادت دهها کودک ، زن و مرد در زاهدان می گردد و متاسفانه پس از این فاجعه نیز شبکه های خارجی انگلیسی و آمریکایی همچون بی بی سی و رنگارنگ امکانات خود را در اختیار ریگی قرار می دهند تا از جنایت خود دفاع کند. مزید بر این ، اعتراف بسیاری از عوامل اطلاعاتی و رسانه های غرب به حمایت قدرت های بزرگ غربی از گروهکهای تروریستی جای شک و شبهه ای در این زمینه باقی نمی گذارد.

در حالی که کشورمان در تحریم مواد اولیه دارویی قرار دارد دولت آمریکا در راستای همان اقدامات به اصطلاح مردم دوستانه خود تویتر را به اغتشاشگران هدیه می نماید و 55 میلیون دلار برای مبارزه با آزادی در ایران اختصاص می دهد. تروریستی که باعث کشتار مردم بیگناه در کشورمان می گردد. در کنار تحریم هایی که نتایج آن جامعه ایرانی را تحت فشار قرار می دهد در مقابل . هدایا و بودجه های مجلس سنا و پنتاگون که به مثابه عروسکهای زیبای انفجاری می ماند . همان رابطه گرگ و میش است که امام راحل فرمودند: رابطه گرگ و میش را ما نمی خواهیم.

طی یک ماهه اخیر حمایت های غرب از جریان فتنه پس از انتخابات در حالی انجام شد که براساس تعاریفی که از جرم سیاسی در کشورهای پیشرفته وجود دارد افعالی همچون زیر سوال بردن انتخابات آن هم با ادعاهای کاذب و سپس عدم تمکین در مقابل قانون مشروع و دعوت مردم به تجمعات غیر قانونی مصداق بارز جرم سیاسی تلقی می شود.

استفاده از تمامی توان رسانه ای و عملیاتی استکبار جهانی در بحران سازی و ایجاد ناامنی در کشور و هدایت اتفاقات اخیر که صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته هیچ وقت از خاطره ی مردم مسلمان و انقلابی ایران پاک نخواهد شد.

در این راستا ما بر اساس وظیفه ی ذاتی و قانونی خود جهت برقراری امنیت و حفظ شئونات اخلاقی جامعه در فضای مجازی ، ضمن برخورد قانونی و تذکر مجدد به افرادی که فعالیت آنان در اینترنت حاصلی جز دروغ، قانون شکنی، توهین و فحاشی به افراد (با سلایق سیاسی مختلف) و جامعه نداشته است آنها را به رعایت اخلاق و انصاف در فضای مجازی دعوت می کنیم.

همچنین بر خود واجب می دانم از تمامی افرادی که از سراسر جهان در جریانات اخیر این مرکز را یاری نمودند و با ارائه ی گزارش تخلفات در جهت ساماندهی و سالم سازی فضای مجازی کشور سهیم بودند تشکر و قدر دانی کنم.

 
و من الله التوفیق
صادقی


برای دیدن اطلاعات دستگیر شدگان و مستند دعوتهای پوشالی به بخش فتنه عمیق مراجعه فرمایید.
 
منبع:سایت خبری گرداب

افشای پروژه براندازانه هلندی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

    نظر
 
 
پس از انقلاب اسلامی همواره کشورهای غربی و بیگانه با روشهای گوناگون اقدام به مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران کرده اند و در طول این مدت از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب فروگذار نبوده اند.
به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از مرکز جرایم سازمان یافته سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در راستای حفاظت از کیان انقلاب اسلامی در جنگ نرم و عملیات روانی که برعهده این نیرو قرار داده شده یکی از مهمترین پروژه های براندازی نظام جمهوری اسلامی را با نام پروژه هلندی افشا کرد، که متن آن به شرح زیر است:
یکی از مهمترین و جدی ترین حوزه های فعالیت کشورهای دشمن در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی استفاده از رسانه در جهت ایجاد جو منفی علیه ایران بوده است، که از آن جمله می توان به راه اندازی رسانه های فارسی گوناگون مانند شبکه های تلویزیونی و رادیویی ماهواره ای فارسی زبان خارج از کشور در جهت مبارزه همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران دانست.
این شبکه ها که عمدتا با حمایت مستقیم و آشکار دولت امریکا و به عنوان زیر مجموعه وزارت امور خارجه آن کشور فعالیت می کنند عمدتا در امریکا مستقر هستند.
با گسترش اینترنت و فراگیر شدن آن، این کشورها به استفاده از فضای سایبر رغبت بیشتری نشان دادند و به سوی تاسیس وب سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی اینترنتی روی آوردند.
این فضا به دلیل رویکرد تعاملی آن و دو سویه بودن، خطرات بسیار بیشتری را برای مخاطبین خود دارد و همچنین تاثیرگذاری بیشتری نیز دارد.
یکی از این کشورها که در سال های اخیر اقدام به حمایت مالی از جریان اپوزیسیون کرده، کشور هلند است که در سال 2005 به پیشنهاد فرح کریمی نماینده ایرانی تبار پارلمان هلند که عضو حزب چپ سبزها بوده الحاقیه ای بر بودجه وزارت امور خارجه این کشور تصویب شد که به موجب آن مبلغ 15 میلیون یورو در جهت اجرای طرح "پلورالیزم رسانه ای در ایران" تخصیص یافت که این بودجه در جهت راه اندازی شبکه تلویزیونی ماهواره ای فارسی زبان و به عنوان زیر مجموعه وزارت خارجه هلند در نظر گرفته شد و به دلیل مخالفت ها و محدودیت های دیپلماتیک به جای تاسیس این شبکه ماهواره ای این بودجه به سایت های اینترنتی اختصاص یافت که در ادامه به معرفی آنها پرداخته می شود.

معرفی "فرح کریمی" نماینده سابق پارلمان هلند:
فرح کریمی نماینده ایرانی الاصل پارلمان هلند در سال های اوایل انقلاب همکاری هایی با سازمان منافقین داشته است و از اعضای رده بالای این سازمان محسوب می شود.
وی از تابستان سال 60 به صورت مخفیانه به مبارزه علیه جمهوری اسلامی ایران روی می آورد و در واحد تبلیغات این سازمان به عنوان نویسنده مشغول به فعالیت می شود.
در سال های 60 و 61 در شاخه نظامی گروهک منافقین فعالیت می کرده است و در سال 62 به طور مخفیانه و از طریق مرزهای کردستان از ایران خارج می شود و به هلند می رود و در آنجا در رشته علوم سیاسی تحصیل می کند.
کریمی درهلند در زمینه حقوق بشر فعالیت خود را شروع می کند و پس از عضویت در حزب سبزها و با حمایت این حزب وارد پارلمان هلند شده و برای دو دوره متوالی عضو این پارلمان بود.
حزب سبزها به صورت کاملا آشکار تمایلات صهیونیستی دارد و اعضای این حزب از حامیان اصلی صهیونیست ها در اروپا هستند.
وی چندین بار به دعوت مجلس ششم به ایران سفر کرد و آخرین بار در اردیبهشت سال 84 به دعوت ستاد انتخاباتی مصطفی معین به ایران سفر کرد.

معرفی فعالیت های پروژه هلندی "پلورالیزم رسانه ای در ایران":
در تشریح پروژه شبکه هلندی باید گفت این شبکه، به عنوان یک آیتم از برنامه های بلند مدت و استراتژیک بیگانه در ناتوی فرهنگی، سرمایه هنگفت، نیروی انسانی متخصص و هماهنگی های سیاسی سنگینی را به خود جذب نموده و مجموعه ای از مجرب ترین فعالان رسانه ای اپوزیسیون داخل و خارج از کشور با هماهنگی انگلیس، هدایت سیاسی و دیپلماتیک هلندی و طراحی و بودجه ریزی پنهان امریکایی شرکت کرده و اقدام به پیگیری سرخط های مدنظر استکبار رسانه ای در قالب این طرح نموده اند.
بطوریکه بررسی های انجام شده تا کنون، فهرست بلند بالایی از عناصر اپوزیسیون سیاسی و رسانه ای سازمان دهی شده در قالب این پروژه شناسایی شده اند.
از شروع این پروژه، در ابتدا پارلمان هلند طی مصوبه ای صوری، مبلغی در حدود 15 میلیون یورو را جهت تامین اهداف و برنامه های سیاسی و تبلیغاتی هلند در حوزه ایران تصویب نمود و وزارت خارجه هلند به عنوان مناقصه گذار، اقدام به جذب چند پیمانکار کلان از میان به اصطلاح NGO های غربی فعال در حوزه های رسانه ای و تبلیغاتی همسو با منافع نظام سلطه نموده و این NGO ها نیز با سازماندهی اپوزیسیون رسانه ای ایرانی در کنار سر شبکه های غربی، پروژه های مختلفی را در حوزه های رسانه ای و تبلیغاتی به مرحله اجرا در آوردند.
شایان ذکر است که طرح، پروژه و بودجه مذکور، جدا از سایر پروژه ها و بودجه هایی است که از سوی آمریکا به شکل علنی در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران تصویب و به مرحله اجرا در آمده است که جدیدترین آنها ارایه طرح تصویب یک بودجه 107 میلیون دلاری از سوی آمریکا به سنای این کشور در همین حوزه می باشد.
البته سوابقی از تصویب بودجه های 75 و 50 میلیون دلاری از سوی آمریکا در جهت تقابل و عملیات براندازانه فرهنگی وجود دارد.

موسساتی که موفق به جذب این بودجه شدند عبارتند از:
موسسه هلندی هیفوس(Hivos) در قالب کمک به موسسه ایران گویا صاحب سایت روزآنلاین (www.roozonline.com) به مدیریت "حسین باستانی"، عضو ارشد حزب مشارکت ایران
موسسه امریکایی خانه آزادی(Freedom House) در قالب کمک به سایت و پروژه گذار(www.gozaar.com) به مدیریت "محسن سازگارا"، "مریم معمار صادقی" و "ساسان قهرمانی"
موسسه هلندی پرس ناو(Press Now) در قالب کمک به سایت و رادیو اینترنتی زمانه (www.radiozamaneh.com) به مدیریت "مهدی جامی"، موسسه انگلیسی بی بی سی ورد سرویس تراس
(BBC World Service Trust) در قالب کمک به سایت زیگزاگ (www.zigzagmag.com) به مدیریت "سینا مطلبی" بنیاد دخترک در قالب کمک به سایت شهرزاد نیوز (www.shahrzadnews.org) به مدیریت "مینا سعدادی" همچنین موسسات دیگری چون ورد پرس فوتو (world press photo) و جدید مدیا (New Media) و ارتباطات برای توسعه (CFD) نیز از دیگر NGO هایی بودند که در این حوزه فعالیت کردند.
موسساتی چون راهی به مدیریت "شادی صدر"، کنشگران داوطلب به مدیریت "سهراب رزاقی" و کارورزی سازمان های جامعه مدنی به مدیریت "محبوبه عباسقلی زاده" از این بودجه بهره مند شدند.
البته موسسات و پروژه های دیگری نیز به موازات شبکه هلندی فعالیت دارند که برای نمونه می توان به فعالیت موسسه انگلیسی" گزارش جنگ و صلح،IWPR" و تاسیس وب سایت میانه(www.mianeh.net) به سردبیری "علی محمد پدرام" و "آلن دیویس" در این زمینه اشاره نمود که بخش مهمی از عوامل ضد انقلاب در آن شرکت دارند.
بررسی عملکرد و وضعیت موسسات طرف حساب وزارت امور خارجه هلند، بیانگر تجربیات و سوابق در همراهی و همکاری با جریان استکبار در حوزه های فرهنگ، سیاست و رسانه است.
برای نمونه، موسسه پرس ناو علایقی از همین دست را در کشورهای آلبانی، ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، اندونزی، عراق، کوزوو، قزاقستان، مقدونیه، مولداوی و ... تعقیب می نماید. همچنین موسسه آمریکایی فریدام هاوس، ضمن فعالیت در حوزه مصر، کره شمالی، کوبا و ..، در تحریکات براندازی بدون خشونت در کشورهای آسیای میانه از جمله اوکراین که تحت عنوان انقلاب رنگین شناخته می شود دست داشته و موسسه هیفوس نیز همین رویکردها را در کشورهای دیگری همچون آفریقای جنوبی، سریلانکا، زیمبابوه، تانزانیا، اکوادور، بولیوی، کنگو، هندوراس، ایتالیا، اندونزی، کنیا، مالاوی، موزامبیک، پاکستان، و ... تعقیب می نماید.
نکته جالب توجه در این میان که از اهمیت بسیار جدی برخوردار است، رفتار و عملکرد پیچیده و نوین اپوزیسیون در جهت حساسیت زدایی از عمده فعالیت های مذکور در میان نهادهای نظارتی و قانونی جمهوری اسلامی ایران می باشد بطوریکه برخی از عناصر اپوزیسیون رسانه ای جمهوری اسلامی ایران مدتی است با راه اندازی سلسله ای از دعاوی صوری و به اصطلاح آغاز نوعی جنگ زرگری، به القاء اختلاف و بریدگی خویش از جریانات محارب و تندرو برانداز نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با اتخاذ ژست یک منتقد مصلح وخیرخواه نظام جمهوری اسلامی ایران سعی در تبرئه لایه هایی از پروژه های مذکور از براندازی نرم و جلوگیری از ایجاد حساسیت و برخورد نظام جمهوری اسلامی ایران با پروژه های شکل گرفته در طرح ناتوی فرهنگی می نماید.
این لایه خاص از اپوزسیون، طی راهکارها و تاکتیک های مختلفی به این امر دست می زنند که از جمله آنها سوزاندن بخشی از اطلاعاتی است که اولا از منابع آشکار قابل جمع آوری بوده و ثانیا از نظر آنان در اختیار جمهوری اسلامی ایران می باشد.
این عناصر، با انتشار این اطلاعات به ظاهر افشاگرانه علیه بخشی از این پروژه ها، نسبت به آنها موضع تند و منفی گرفته و مدعی مخالفت خود با آن پروژه ها بخاطر رویکرد براندازانه آنها می شود و در همین هنگام، پروژه هایی بی خطر و به نفع مردم و حکومت ایران معرفی کرده و به حساسیت زدایی پیرامون آنها دست می زنند.
از نمونه این عناصر که در چنین چهارچوبی در حال تعقیب این هدف است، می توان به یک وبلاگ نویس ضد انقلاب فراری، اشاره نمود که با طرح دعاوی خاصی با عناصری همچون حسین باستانی، نیک آهنگ کوثر، محسن سازگارا، مسئولان پروژه گذار و برخی دیگر از عناصر این طیف می کوشد تا با نشر اطلاعات سوخته ذیل عنون اطلاعات محرمانه در خصوص گوشه ای از این پروژه ها همچون پروه گذار و پروژه به اتمام رسیده روز آنلاین، لایه های اصلی این طرح ها را از مظان اتهام و حساسیت نظام جمهوری اسلامی ایران دور کرده و از تلاش برای ایجاد چتر اطلاعاتی و اشراف و کنترل بر فعالیت های آنها که منجر به توقف و کندی فعالیت های مخرب ایشان می گردد، جلوگیری نماید.
حال آنکه، پروژه های بی خطر و مفید به حال مردم و حاکمیت ایران نام می برد، پروژه هایی بس عمیق و پیچیده بوده و استحاله آرام و با صبر و حوصله نظام جمهوری اسلامی ایران از درون را در دستور کار دارند.
در یک جمع بندی خلاصه، می توان شاخصه مشترک تمامی پروژه های هلندی را تلاش برای استحاله فکری، عقیدتی و فرهنگی مخاطبان آنها معرفی نمود.
پیگیری این فصل مشترک موجب شناسایی همگرایی کامل اپوزیسیون رسانه ای و متفق القول و هدف بودن ایشان در این مسیر می گردد.
در نهایت این پروژه ها حول محورهای اصلی زیر فعالیت می کنند:
الف: ترویج اباحیگیری جنسی، اخلاقی و اجتماعی ، ب: بزرگنمایی خطر تهدیدات سخت و قریب الوقوع جلوه دادن آنها که از جمله محورهای فرعی نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
القاء رویکرد تعامل نرم از سوی وزارت امور خارجه آمریکا در مقابل با رویکرد سخت از سوی وزارت دفاع این کشور در مواجه با ایران، القاء ناکار آمدی دولت نهم، القاء چند پارگی میان مسئولان ارشد سیاست خارجی بالاخص در حوزه اتمی، دامن زدن به اعتراضات اجتماعی، صنفی، اقتصادی و قومی- مذهبی،
پیگیری سرخط های قدیمی حمایتی در قبال اپوزیسیون و ... .
 
منبع:(ویبلاگ جنگ نرم امنیت (احسان امینی))