سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

ایازی: ظاهراً دانشگاه تهران با نصب نماد 9 دی مخالف بوده است

شهرداری در نصب و برداشتن نماد 9 دی از مقابل دانشگاه تهران نقشی نداشته است
ایازی: ظاهراً دانشگاه تهران با نصب نماد 9 دی مخالف بوده است

خبرگزاری فارس: سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه ظاهراً دانشگاه تهران با نصب این نماد بر سر در دانشگاه مخالف بوده، گفت: دلیل این مخالفت هم این بوده که سر در دانشگاه تهران بنایی میراثی است و بر روی آن نباید نمادی دیگر نصب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدهادی ایازی در مورد نصب و برداشتن نماد 9 دی از مقابل سر در دانشگاه تهران، اظهار کرد: شهرداری در نصب و انتقال نماد 9 دی از مقابل سر در دانشگاه تهران هیچ نقشی نداشته و در این مورد، موسسه درامتداد غدیر پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری مجوز نصب نماد را دریافت کرده و روز جمعه 10 دی آن را در مقابل سر در دانشگاه تهران نصب کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در نصب یا برداشتن نماد 9 دی هیچ نقشی نداشته، تصریح کرد : ظاهراً دانشگاه تهران با نصب این نماد بر سر در دانشگاه مخالف بوده و دلیل این مخالفت هم آن بوده که سر در دانشگاه تهران بنایی میراثی است و بر روی آن نباید نمادی دیگری نصب شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران با اشاره به اینکه 11 دی این نماد از مقابل سر در دانشگاه تهران برداشته شده و شهرداری از برداشتن آن توسط دانشگاه یا موسسه "درامتداد غدیر " بی اطلاع است، افزود: به طور کلی نصب ، طراحی و برداشتن نماد 9 دی از مقابل سر در دانشگاه تهران به شهرداری مربوط نبوده است.

ایازی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم در موضوع 9 دی چنانچه بخواهیم نمادی بسازیم، باید مسابقه‌ای با حضور هنرمندان برتر کشور برگزار شود تا یک اثر حجمی فاخر به وجود آمده و در یک مکان مناسب نصب شود.


کلینتون: آمریکا در کنار مخالفان در ایران ایستاده است

خبرگزاری فارس: وزیر امورخارجه آمریکا ضمن انتشار بیانیه‌ای بر حمایت واشنگتن از اغتشاشگران در ایران تأکید کرد.

به گزارش فارس، از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در ایران تا کنون مقامات آمریکایی و همچنین رسانه‌های این کشور بشدت بر حمایت از اغتشاشگران در ایران و دامن زدن به ناآرامی‌ها در این کشور تأکید داشته و به این مسئله نیز صراحتا اذعان داشته‌اند.
در همین راستا نیز "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته ضمن انتشار بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی "وزارت امورخارجه آمریکا " منتشر شد، اعلام کرد: تمام آن دسته از ایرانیانی که می‌خواهند عقاید خود را آزادنه بیان کنند و برای حقوق بشر و آزادی‌های اصلی خود می‌جنگند، بدانند که تنها نیستند. آمریکا و جامعه بین‌المللی در کنار شما ایستاده است.
کلینتون در ادامه این بیانیه که بدنبال انتشار قطعنامه جدید مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر شد، گفت: آمریکا از قطعنامه مجمع عمومی سامان ملل که از دولت ایران خواسته است تا به تعهدات خود در خصوص حقوق بشر در این کشور به طور کامل پایبند باشد، استقبال می‌کند. این قطعنامه همچنین بر ضرورت اجازه ایران به انجام تحقیقاتی مستقل و معتبر در خصوص اتهامات مربوط به نقایض حقوق بشر در این کشور تأکید می‌کند.
این‌ها همه در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش با استناد به گزارش نهایی کارگروه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل، از توصیه‌های سازمان ملل به مقامات آمریکا در رابطه با رعایت حقوق‌بشر و رفع مشکلات داخلی این کشور خبر داده بود و خود واشنگتن نیز در گزارشی به سازمان ملل اعتراف کرد که سوابق آمریکا از لحاظ حقوق بشر پایین‌تر از حد ایده‌آل بین‌المللی است.
هیلاری کلینتون در ادامه بیانیه خود ضمن تلاش برای مداخله در امور داخلی ایران مدعی شد: جامعه بین‌المللی درباره سوء استفاده‌های مربوط به حقوق بشر در ایران و وضعیت اسفناک شهروندان ایرانی که با شکنجه به دست دولت این کشور مواجه هستند، بشدت نگران است. قطعنامه روز گذشته سازمان ملل شدت این وضعیت را به ویژه آزار، شکنجه و سرکوب مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر و طیف وسیعی از نمایندگان جامعه مدنی با تکیه به خشونت مورد تأیید قرار داد. این قطعنامه منعکس کننده نگرانی ما در رابطه با شمار رو به افزایش زندانیان سیاسی در ایران است که برای کسب حداقل حقوق خود به اعتصاب غذایی روی می‌آورند که زندگی آنها را تهدید می‌کند. این حقوق در قانون اساسی خود ایران نیز عنوان شده است و پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی را می‌طلبد.


اوباما قانون آزادی همجنسگرایی در ارتش آمریکا را امضا کرد

اوباما قانون آزادی همجنس‌گرایی در ارتش آمریکا را امضا کرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور آمریکا قانون آزادی همجنس‌گرایی در ارتش آمریکا را امضا کرد و به این ترتیب از این پس هیچ منعی برای استخدام چنین افرادی در ارتش این کشور وجود ندارد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز "، "باراک اوباما " روز گذشته طی مراسمی در وزارت کشور آمریکا در واشنگتن، قانون آزادی استخدام همجنس‌گرایان در ارتش این کشور را به امضا رساند و به این ترتیب این قانون اجرایی شد و از این پس دیگر هیچ منعی برای استخدام همجنس‌گرایان در ارتش آمریکا وجود نخواهد داشت.
سنا چند روز پیش به لغو سیاست "نگو، نپرس " رای داد؛ سیاستی که بر اساس آن ورود همجنس‌گرایان به ارتش آمریکا ممنوع شده بود.
بر اساس این گزارش، لغو سیاست "نگو، نپرس " یک پیروزی بزرگ برای اوباما و رهبران دموکرات کنگره به حساب می‌‌آید و پیشرفتی تاریخی برای حامیان حقوق همجنس‌بازان است.
قانون "نپرس، نگو " در سال 1993 توسط "بیل کلینتون " به عنوان یک سازش پس از آن به تصویب رسید که تلاش‌های وی برای پایان دادن به ممنوعیت خدمت همجنس‌بازان در ارتش با مخالفت شدید سران بلند پایه ارتش آمریکا ناکام مانده بود.
انحطاط اخلاقی در آمریکا و کشورهای غربی به گونه‌ای گسترش یافته است که همجنس بازی در بسیاری از ایالت‌های آمریکا رسمیت یافته و ازدواج همجنس بازان ثبت می‌شود.
در انگلیس نیز معاون رئیس مجلس عوام این کشور قرار است بزودی همجنس باز بودن خود را علنی کرده و گوئیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان به این امر شهرت دارد.


اهداف نهانی موساد در ترورهای اخیر

یادداشت تحلیلی فارس/ محمد سعید ذاکری
اهداف نهانی موساد در ترورهای اخیر

خبرگزاری فارس: با ترسیم نمودار ترورهای انجام گرفته پس از انقلاب اسلامی، منحنی این ترورها به سمتی است که هرگاه ملت ایران در عرصه‌ای عزم پیشی گرفتن و نمونه شدن داشته، تمرکز دشمن بر جلوگیری از این پیشرفت نیز افزایش یافته و تلاش‌ها برای سد کردن رشد ملت ایران در آن عرصه صورت گرفته است.

اقدام تروریسی هدف قرار دادن 2 استاد بسیجی دانشگاه‌های کشور علاوه بر تاثرات و نگرانی‌ها پیرامون حذف فیزکی نخبگان علمی ، دارای ابعاد و اهداف پشت پرده دیگری نیز می‌باشد. در این زمینه نکاتی قابل طرح است:

1 - دشمنی دشمنان علیه نظام اسلامی امری جدید و تازه نیست. این دشمنی سال‌هاست که در ابعاد گوناگون علیه ملت مبارز و مسلمان ایران اعمال شده و با شیوه‌های مختلف و در رده‌های گوناگون پی‌گیری جدی شده است. دشمن هیچگاه از دشمنی دست نکشیده و هر جا که توانسته، متناسب با توان خود - به زعم خود - به ضربه زنی به اقتدار نظام و انقلاب اسلامی همت گمارده است. این حقیقت به گونه‌ای آشکارا برای مردم ما مسجل شده است که گویی گوشت و پوست و خون مردم با بغض نسبت به دشمنان در هم آمیخته و همگان از کوچک و بزرگ آنرا لمس کرده‌اند. بیراه نیست که با اندک حادثه‌ای و بدون آنکه از از مرجعی رسمی، وابستگی تروریست‌ها اعلام شود تمامی انگشت‌های اشاره حتی عوام الناس به سمت دشمنان دیرینه انقلاب اسلامی یعنی امریکا، اسرائیل و انگلیس خبیث و منفور و ایادی آنان نظیر منافقین قدیم و فتنه‌گران جدید نشانه می‌رود.

با توجه به قرائن موجود و اسناد بدست آمده از ترورهای اخیر اما احراز وابستگی تروریست‌ها به سرویس‌های یاد شده قوت بیشتری می‌یابد.
چرا که اولا نحوه ترورهای صورت گرفته از جنس ترورهای سرویس جاسوسی موساد بوده و ثانیا اطلاعات سابق بدست رسیده و شواهد همچنین سخنان علنی چندی پیش رییس دستگاه جاسوسی استعمار پیر و خبیث در مورد کارشکنی‌ اطلاعاتی و امنیتی در روند پیشرفت هسته‌ای کشورمان و ثالثا همخوانی روشی ترور شهید استاد علی‌محمدی و ترورهای جدید، شکی در تعلق ننگ این ترورها به سرویس‌های انگلیس و موساد باقی نمی‌گذارد.

2 - اولین پیام ترور در واقع ایجاد رعب و وحشت و نگرانی در اذهان عمومی جامعه هدف تعریف می‌شود اما با وجود عادی شدن دشمنی دشمنان برای ملت ایران بالطبع این هدف نمی‌تواند مدنظر تروریست‌های جنایتکار انگلیس، امریکا و اسرائیل در ترورهای اخیر ارزیابی شود. آنها به خوبی می‌دانند که با وجود اعمال هر ترور، نفرت عمومی ملت نسبت به تروریست‌ها افزایش یافته، نه تنها وحشتی در جامعه ایجاد نمی‌شود که سرعت دلبستگی به شهیدان و روند پی‌گیری آرمان شهدا جدی‌تر در جامعه مطرح شده و در نهایت اثرات مادی و معنوی این ترورها چیزی جز خلق روحیه‌های آماده شهادت و جانفشانی و تکثیر نمونه‌های دیگری از شهدای به ظاهر از دست رفته به عدد قطرات خون به ناحق ریخته این شهدا نبوده است. اگر دشمن رجایی را از دست ایران گرفت، آرمان رجایی شدن را در تمامی نونهالان، نوجوانان، جوانان و کهنسالان و مدیران جامعه تکثیر کرد به حدی که امروز میزان دلبستگی و رهروی راه او، هدف مورد انتظار مردم و معیار سنجش مدیران موفق در جامعه بدل شده است.

بعید است که عقل نارسای تروریست‌های انگلیسی و وابسته به رژیم پلید و نامشروع صهیونیستی نیز تواند این حقیقت را دریابد و از اینرو اهداف این ترور را می‌بایست در جای دیگر جستجو کرد.
با ترسیم نمودار ترورهای انجام گرفته پس از انقلاب اسلامی، منحنی این ترورها به سمت یک حقیقت، قابل نتیجه‌یابی است. آن حقیقت چنین است که هرگاه ملت ایران در عرصه‌ای عزم پیشی گرفتن و نمونه شدن داشته، تمرکز دشمن بر جلوگیری از این پیشرفت نیز افزایش یافته و تلاش‌ها برای سد کردن رشد ملت ایران صورت گرفته است.

اگر دشمن در مقطع اولیه انقلاب اسلامی تصور کرد که مدیران نظام اسلامی در میان مردم به راحتی تردد کرده و الگوی مدیر اسلامی را به جامعه تزریق می‌کنند با براه‌اندازی ترورها سعی در مسدود نمودن این ارتباط داشت. اگر دشمن در برهه‌ای نخبگان کشور و یا حتی مردم عادی را باعث فراگیر شدن روح انقلاب اسلامی در سراسر کشور و جهان دانست، تمرکز ترورهای خود را نیز در این محدوده قرار داد و همه شاهد بودند که ترورهای دهه 60 حتی به میان اقشار عمومی ملت نیز کشیده شد و منافقین از آلوده ساختن دستان پلید خود به خون مردم کوچه و بازار نیز امتناع نکردند.

تمرکز اخیر سرویس‌های جنایتکار جاسوسی انگلیسی و موساد بر روی نخبگان و اساتید دانشگاهی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و حذف فیزیکی آنان نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.
جهانیان اینک شاهدند که روند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی، روندی جهشی و قابل افتخار است. این روند رو به رشد باعث الگوبرداری سایر کشورهای اسلامی از ملت ایران بوده و پایداری و تابناکی ملت ایران در عرصه‌های علمی منجر به دستیابی به افق‌های جدید‌تر علمی، سیاسی و بین‌المللی برای کشور شده است. این حقیقت اقتدار افزا است و سطح تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش می‌دهد به خصوص آنکه پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان به عنوان تابلو و نماد پیشرفت‌های علمی حال حاضر مطرح بوده و توانسته علاوه بر افزایش سطح خودباوری به اعتبار انحصاری بودن علم و تکنولوژی در دست دشمنان جمهوری اسلامی نیز خدشه جدی وارد نماید ؛چنین است که دانشمندان باورمند ملی به ارزش‌ها و اصول کشور در سیبل تهاجمات رسانه‌ای، روانی، ترور، ربایش و ... دشمن قرار گرفته تا بدین وسیله عقده حقارت دشمنان کشور عزیزمان برآورده شود.

اما همانگونه که در صدر مطلب نیز بدان اشاره شد واقعیت آنست که در هیچیک از برهه‌های پیش گفته، ترورها و دشمنی‌های دشمنان ملت ایران نه تنها نتوانسته کوچکترین آسیبی به روند رو به رشد پیشرفت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی وارد آورد که بالعکس تمامی توجهات دلسوزان و دل بستگان به انقلاب اسلامی را به سمت ادامه دادن حرکت مورد هجمه واقع شده سوق داده و منجر به تعالی بیش از پیش این حرکت شده است.

3 - بی‌شک نقش فرماندهان، سران و عوامل فتنه سال 88 در زمینه‌چینی چنین اقدامات تروریستی نمی‌بایست نادیده انگاشته شود. جای تردیدی باقی نمی‌ماند آن هنگامیکه فرماندهان فتنه از پس پرده با عوامل موساد، اینتلجنت سرویس، سیا و ... برای خراب کاری و اغتشاش و آشوب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هماهنگی کرده، از آنان کمک‌های مادی و معنوی طلب کرده و دشمنان ملت ایران نیز با تمام توان اعلام همکاری و مساعدت نسبت به ایشان روا داشته‌اند، سهم این پادوهای حقیر در بعد روانی عملیات ترور در نظر گرقته شده است. وقتی بدنه میانی فتنه‌گران واسطه پیغام‌های فرماندهان فتنه با دشمان لندن‌نشین ملت ایران بوده و بی‌ثبات سازی امنیتی داخلی در دستور کار برخی فراریان به لندن پناه برده قرار می‌گیرد، نمی‌توان به سادگی از کنار ماحصل بیرونی این برنامه‌ریزی‌ها که منجر به شهادت فرماندهان مقابله با جنگ نرم دشمن می‌شود گذشت. از این‌رو باید به خنثی سازی هرچه بیشتر و محاصره تحرکات اصحاب فتنه همت گماشت.

4 - رییس جمهور محترم چندی پیش شرط ایران برای مذاکره با گروه 1 + 5 را اعلام موضع کشورهای عضو نسبت به موضوع دوستی و یا دشمنی آنان با ملت ایران اعلام کرد. وی اعلام کرد که نحوه مذاکره ما با دوستان یا دشمنان ملی تفاوت دارد. با توجه به نقش جدی سرویس‌های جاسوسی انگلستان خبیث و امریکای جنایتکار در چنین اقدامات تروریستی و نیز سایر اقدامات مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی آنان ،شدت دشمنی جنایت کاران انگلیسی و آمریکایی به خوبی و بیش از پیش عیان شده است. با توجه به در پیش بودن مذاکرات ایران با 1 + 5 و نیاز مبرم غرب به مذاکره با جمهوری اسلامی، انتظار ملت ایران از مسئولین ارشد مذاکره کننده ارائه پاسخ قاطع و نواختن سیلی محکم به گوش آنان در متن مذاکرات آتی است.
علاوه بر آن تجدید نظر جدی در سطح روابط سیاسی با دولت استعمارگر و پلید انگلستان و پیگیری جدی‌تر حقوق ملت ایران از این دولت شیطانی از دیگر توقعات ملی در این برهه است.

5 - و بالاخره آنکه علیرغم تلاش دشمن و امید بستن‌های فراوان او به اخلال در روند پیشرفت ملی، رویش‌ها و جوانه‌های تازه و نوپای ملت ایران همگی یک هدف و یک مسیر را طی می‌کنند و با حذف یک یا چند فرزانه، هیچگونه خللی به روند پر شتاب دستیابی ملی به آرمانها وارد نیامده، متوقف و یا کند نخواهد شد.
دشمن در برخورد با ملت ایران با تمامی هفتاد میلیون جمعیت ملت ایران مواجه است و این جمعیت عظیم در صدد افزایش عصبانیت و بغض دشمن و دستیابی هر چه سریعتر به قله‌های نورانی و آرمانی است. رحمت و غفران الهی بیش از پیش بر روح بلند شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی باد که فرمود: به دشمن بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.


یادداشت از: محمد سعید ذاکری


آیا جای دیگری برای کوهنوردی سه آمریکایی نبود؟

حاشیه‌های نشست هفتگی مهمان‌پرست با خبرنگاران/
آیا جای دیگری برای کوهنوردی سه آمریکایی نبود؟

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سؤال خبرنگاری که از واژه «کوهنورد» در قبال سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران استفاده کرد پرسید: آیا جای دیگری برای کوهنوردی این سه نفر نبود؟

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست هفتگی امروز (سه‌شنبه) رامین مهمان‌پرست با خبرنگاران داخلی و خارجی حاشیه‌های جالبی داشت که از آن جمله استفاده از واژه «کوهنورد» در قبال سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران آن هم توسط یکی از رسانه‌های داخلی بود.
براساس این گزارش، سؤال یکی از خبرنگاران درباره سه تبعه آمریکایی بازداشت شده در ایران و استفاده از کلمه «جاسوس» و «کوهنورد» در مورد این سه نفر با واکنش مهمان‌پرست مواجه شد و وی در این باره گفت: مقامات آمریکایی با یک ترفند رسانه‌ای تلاش زیادی می‌کنند که اینها را کوهنورد معرفی و اینقدر به این موضوع دامن می‌زنند که خیلی وقت‌ها بی اختیار ممکن است برخی از رسانه‌ها اینها را کوهنورد بنامند.
وی با بیان اینکه این همه جا در دنیا برای کوهنوردی وجود دارد، اظهار داشت: هیچ کس تا به حال این سؤال را مطرح نکرده اینکه چند نفر از آمریکا بیایند و در مرز ایران و عراق کوهنوردی کنند. این نکته قابل تأملی است.
مهمان‌پرست ادامه داد: سه نفر آمریکایی که معلوم نیست با چه هدفی در مرزهای ایران و عراق و در منطقه حساس در حال تردد بودند، دستگیر شدند و باید به جرم آنها رسیدگی شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هر زمان بازجویی‌ها و تحقیقات به اتمام برسد دستگاه قضایی ما حکم مناسب را صادر خواهد کرد.
خبرنگاری هم پرسید آیا مقامات قضایی ادعای این جاسوس‌ها را به عنوان کوهنورد پذیرفته‌اند؟ که وی در این باره گفت: زمانی که افرادی متهم می‌شوند تا زمانی که به وضعیت آنها رسیدگی نشده باشد و جرمی ثابت نشده باشد، نمی‌توان کلمه دیگری را برای آنها اطلاق کرد، ولی ادعای کوهنوردی نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست.

* مهمان‌پرست همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره قطع روابط ایران و گامبیا و انتشار این گونه اخبار از سوی برخی رسانه‌ها، گفت که ایران سفارتی در گامبیا نداشته که بخواهد تعطیل شود.

* عزیمت نماینده ویژه وزیر خارجه آلمان به ایران در رابطه با پیگیری سرنوشت دو تبعه آلمانی بازداشت شده در ایران و نتایج حاصله سؤال یکی دیگر از خبرنگاران از مهمان‌پرست بود که وی در پاسخ گفت: متأسفانه اشتباه نقل کردید. سفر مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه آلمان به ایران از یکی دو ماه قبل طراحی شده بود و این سفر در راستای همکاری‌های دو جانبه با ایران انجام می‌گیرد. اصلاً بحث نمایندگی ویژه برای پیگیری این دو تبعه آلمانی هدف سفر نبود.

* خبرنگاری درباره اظهارات رابرت گیتس مبنی بر محتاط بودن کشورهای آمریکای لاتین در رابطه با ایران، سؤال کرد که مهمان‌پرست در این خصوص گفت: توصیه کرده‌اند؛ حتماً نیت خیر داشته‌اند.


سینمای آسیب دیده دوران اصلاحات را نجات میدهیم

«تسنیم»، فستیوالی از جنس آیات نور؛ ـ 19
شمقدری: سینمای آسیب دیده دوران اصلاحات را نجات می‌دهیم

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از تمام انتقادات در جهت اصلاح سینمای ایران استفاده ‌می‌کنیم و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سینمایی که در دورا‌ن اصلاحات آسیب جدی دید را به سر منزل مقصود برسانیم.

جواد شمقدری در حاشیه برگزاری جشنواره قرآنی تسنیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انتقاد برخی فیلمسازان مذهبی از وضعیت موجود سینما در کشور اظهار داشت: دغدغه فیلمسازان مذهبی کشور صحیح است و مسئولان سینمایی کشور هم در این خصوص نگران هستند.
وی با بیان اینکه مدیران فرهنگی باید ظرفیت انتقادات تند را داشته باشند، تصریح کرد: فیلمسازان قرآنی باید به منظور برطرف شدن دغدغه‌های خود پیگیر ساخت فیلم‌های قرآنی با ابعاد آرمان‌گرایانه و متناسب با فرهنگ اسلامی و انقلابی باشند.

*‌از تمام انتقادات در جهت اصلاح سینمای ایران استفاده می‌کنیم
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از تمام انتقادات در جهت اصلاح سینمای ایران استفاده می‌کنیم و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا سینمایی که پس از انقلاب و در دورا‌ن اصلاحات آسیب جدی دید را به سر منزل مقصود برسانیم.
شمقدری با اشاره به تخصیص بودجه برای مراکز استانی به منظور ساخت و تولید فیلم‌های قرآنی تصریح کرد: در این خصوص چهار فیلم قرآنی مورد حمایت قرار گرفته و فیلمنامه‌ها پس از بررسی و تصویب نهایی ساخته می‌شوند.
وی افزود: بسیاری از این فیلم‌ها به دلیل زمان‌بر بودن در مرحله تصویب به جشنواره سال‌ جاری نرسیدند و معتقدم از هم‌اکنون برای جشنواره آینده فیلم قرآن و عترت تعداد بسیاری فیلم توسط فیلمسازان جوان در شهرستان‌ها و با حمایت مرکز سینمای جوان ساخته می‌شود.

*‌جشنواره تسنیم را بین‌المللی می‌کنیم
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد دولتمردان فرهنگی به منظور بین‌المللی شدن جشنواره قرآنی تسنیم اشاره کرد و بیان داشت: باید در این زمینه تجربه جشنواره‌های فرهنگی و هنری رضوی را مد نظر قرار داد و در برخی حوزه‌های این جشنواره خیلی بی‌مقدمه بین‌المللی شد که در شان جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نیست.
شمقدری افزود: جشنواره ملی قرآنی تسنیم باید با تجربه اندوزی زمینه بین‌المللی شدن را فراهم کند و معاونت سینمایی هم در‌صدد است تا این جشنواره بین‌المللی شود چون ظرفیت تولید فیلم‌های قرآنی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید فیلمسازانی را در عرصه بین‌المللی شناسایی و جذب کرد، بیان داشت: باید با آموزش فیلمسازان جوان در حوزه مفاهیم فرهنگ قرآنی زمینه بین‌المللی شدن این جشنواره فراهم شود.
معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به الگوبرداری کشورهای جهان از سینماهای مذهبی کشور اشاره کرد و گفت: با محقق شدن برنامه‌ها و چشم‌اندازهای کشور می‌توان حجم و کیفیت فیلم‌هایی با مضامین قرآنی را بالا برد و بی‌تریدی این جشنواره در سال‌های بعد بین‌المللی می‌شود.
شمقدری بیان داشت: سینمای ایران با تمام ضعف‌ها و انتقادات تندی که به آن وارد است نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای بسیاری از کشورهای دیگر نیز الگو شده است که باید با برطرف شدن معایب این فیلم‌ها، جامعه از فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی بهره‌مند شود.


بشتابید بشتابید....نماز عیدفطر ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

جلسات مهدی کروبی با مشاوران خود برای اتخاذدیدگاه ها و مواضع جدید وی برگزار و پیشنهاد هایی در این زمینه مطرح شده است.

 

 در یکی از این جلسات کروبی خطاب به یکی از نویسندگان بیانیه های خود خواستار طراحی خبری به عنوان بمب در محافل رسانه ای -سیاسی شده و تصریح کرده است اگر این خبر خوب طراحی گردد موجب توجه عمومی به وی خواهد شد.

 

 

 

وی در پاسخ به سوال نویسنده بیانیه های خود مبنی بر اینکه ابعاد این خبر چه می تواند باشد،پیشنهاد درج خبر اقامه نماز عید فطر توسط وی و با حضور جمعی از حامانش در یکی از مساجد تهران سخن به میان آورده است.

 

 

 

گفتنی است هرچند پیشنهاد مزبور تاکنون با بی اقبالی مشاوران کروبی مواجه شده و آن را بیشتر به طنز شبیه دانسته اند ولی اخبار تایید نشده دیگر حاکی از آن است که فتنه گران بی رغبت به هدایت مسجد ضرار دیگری نمی باشند.

از عقاب پیر به کرکس....

 







نامه نگاری بنی صدر و موسوی

ابوالحسن بنی صدر،رییس جمهور مخلوع وابسته به جریان غرب که با تغییر چهره از ایران گریخت در تازه ترین مصاحبه با یک خبرگزاری غربی از مکاتبات طولانی مدت بین خود و موسوی پرده برداشت.

 

 


ابوالحسن بنی صدر،رییس جمهور مخلوع وابسته به جریان غرب که با تغییر چهره از ایران گریخت در تازه ترین مصاحبه با یک خبرگزاری غربی از مکاتبات طولانی مدت بین خود و موسوی پرده برداشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران،بنی صدر در گفتگو با خبرگزاری اینترپرس سرویس گفت:دوستان ما نامه هایی را از سوی موسوی برایمان می آورند.
بنا بر این گزارش، بنی صدر راجع به صحت نامه ها گفت:این نامه ها مورد تایید خود شخص موسوی نیز می باشد.
این چهره فراموش شده و طرد گشته سیاسی در ادامه مصاحبه خود سعی نمود تا از منافقین چهره ایی دوست داشتنی بسازد و اعمال آن ها را موجه جلوه دهد. گفتنی است در روز های گذشته نیز یک رسانه صهیونیستی به حمایت از رییس دوره اصلاحات پرداخت.
رادیوی رژیم صهیونیستی در برنامه شنبه هفته جاری خود اعلام داشت:از دید ما خاتمی؛رییس جمهور پیشین ایران، فردی منطقی بود.
بنابر این گزارش ،در بخش تفسیر سیاسی که شنبه پخش گردید ،منشه امیر،مجری این رادیو گفت: منطق خاتمی مورد علاقه ما بود و ایده هایش با ما نقاط مشترک زیادی داشت اما در مورد احمدی نژاد چنین نیست و او همراهانش در دولت به شدت مخالف عقاید اسراییل می باشد

 

 


تحریمها بیفایده است؛ اوباما از سبزها حمایت کند

کامل/ در نشست کنگره آمریکا مطرح شد:
تحریم‌ها بی‌فایده است؛ اوباما از سبزها حمایت کند

خبرگزاری فارس: مؤسسه «شورای دموکراسی» طی نشست‌هایی با عنوان "ایران: یک‌سال بعد از انتخابات " در کنگره آمریکا استراتژی‌های جنگ نرم و راهکارهای نفوذ در ایران را بررسی کردند.


به گزارش خبرگزاری فارس، تحلیل‌گران شرکت‌کننده در سلسله نشست‌های «ایران ؛یک‌سال بعد از انتخابات» با بیان اینکه جنبش به‌اصطلاح سبز در ایران چیزی برای از دست دادن ندارد به دولت اوباما پیشنهاد کردند که به جای اعمال تحریم‌های بی‌فایده علیه جمهوری اسلامی ایران که باعث خواهد شد ایران متحدان استراتژیک اقتصادی نظیر ترکیه و برزیل بیابد، از فعالیتهای این طیف از معترضین داخلی ایران حمایت شود.
همچنین در این نشست با اشاره به اینکه استفاده فراوان ایرانیان از اینترنت فرصت خوب برقراری ارتباط دولت آمریکا با مردم ایران است به دولت آمریکا پیشنهاد کردند که ابزار برقراری ارتباط با مردم ایران را تقویت کند.
در ادامه این نشست شعار «اوباما؛ یا با اونا یا باما» را که توسط عده‌ای از آشوبگران حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سر داده ‌شد فرصت و بهانه خوبی برای حمایت ایالات متحده از جنبش به‌اصطلاح سبز در ایران دانستند.
به گزارش فارس مؤسسه آمریکایی "شورای دموکراسی " با برگزاری نشستی در کنگره آمریکا روابط بین ایران و آمریکا را در فضای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته مورد بررسی قرار داد که مؤسسه "پروژه دموکراسی خاورمیانه " خلاصه‌ای از مباحث مطروحه در این نشست‌ها را در وب‌سایت خود (pomed.org) منتشر کرده است.
این سلسله نشست‌ها با عنوان "ایران: یک‌سال بعد از انتخابات " در چند بخش مختلف برگزار شده و طی آن چندین هیئت،‌ طیف گوناگونی از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
«حقوق بشر و جامعه مدنی، فعالیت و تأثیرگذاری ایران در عرصه بین‌المللی، دسترسی به اطلاعات رسانه‌های مستقل و جنبش سبز و همچنین پیامدهای آن در رویکرد آمریکا» محورهای اصلی و عناوین مطرح شده در این نشستها را تشکیل می‌دادند.
در این گزارش پیشنهادهایی در مورد نحوه و چگونگی حمایت آمریکا از جریان فتنه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

در این نشست که از جانب "شورای دموکراسی " آمریکا در مقر کنگره آمریکا برگزار شد، متخصصین و تحلیلگران مؤسسات مطالعاتی آمریکا از جمله "اندرو آلبرتسون " (Andrew Albertson)، مدیر اجرایی "پروژه دموکراسی در خاورمیانه "، جیمز پرنس عضو شورای دموکراسی، مایکل روبین عضو موسسه امریکن اینترپرایز، مایکل میلری مدیر تکنولوژی فضای سایبر در فضای دموکراسی و مایکل سینگ عضو موسسه واشنگتن آخرین پیشنهادها و برآوردهای خود در مورد وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را بیان کردند.

در این نشست "اندرو آلبرتسون " (Andrew Albertson)، مدیر اجرایی "پروژه دموکراسی در خاورمیانه " (POMED) گفت: "به علت استفاده بالای ایرانی‌ها از اینترنت، مصرف رسانه‌های بین‌المللی و وجود طبقه متوسط قوی، فرصت بسیار خوبی پدید آمده تا با مردم این کشور ارتباط برقرار کنیم. "
آلبرتسون در ادامه سخنان خود از تحریم‌های چندجانبه دولت اوباما حمایت کرد و در عین حال از آنها خواست تا درهای مذاکره را باز نگه دارند.
وی هم‌چنین از همکاری آمریکا با متحدین عرب خود تمجید کرد.

مدیر اجرایی پروژه دموکراسی در خاورمیانه پنج راهکار مهم را پیشنهاد کرد که در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران به‌کار گرفته شود:

1. ما به زمان زیادتری نیاز داریم تا دیپلماسی عمومی خود را گسترش و مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند دهیم و بدین ترتیب نشان دهیم که از مردم ایران حمایت می‌کنیم.

2. آمریکا باید ابزار برقراری ارتباط با ایران را تقویت و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

3. باید سرمایه‌گذاری هنگفتی در طیف وسیعی از تکنولوژی‌های ضدسانسور انجام گیرد تا مردم ایران از فیلترهای دولتی عبور کنند.

4. باید نوع جدید از ویزا تعبیه گردد تا دانشجویان، دانشمندان و نخبگان فرهنگی به آمریکا آمده تا تعهد آمریکا به مردم ایران و خواسته‌های آنها را به کشورشان منتقل کنند.

5. همکاری و کمک در حقوق بشر و دموکراسی

"مایکل سینگ " (Michael Singh)، محقق "موسسه ‌واشنگتن " از دیگر سخنرانان این نشست بود.
وی گفت: مسأله هسته‌ای ایران از مسأله حقوق بشر در این کشور جدا نیست یعنی حمایت از مردم ایران در تلاش‌های آن‌ها برای دستیابی به حقوق بشر امتیاز استراتژیک چشمگیری برای آمریکا در پی خواهد داشت.
وی افزود: مسأله هسته‌ای باید درها را برای تعامل بیشتر با ایران بر سر سابقه این کشور در حقوق بشر بگشاید.

"جنیو عبدو "، محقق و تحلیلگر مسائل ایران در "بنیاد قرن " نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود.
وی مدعی شد: هم ‌اکنون بزرگترین چالش پیش روی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران نه نظامی‌تر شدن دولت ایران بلکه فاصله‌گیری فزآینده رهبران سیاسی کلیدی از یکدیگر است.
عبدو در این نشست به کنگره آمریکا پیشنهاد داد که جمهوری اسلامی ایران به دو دلیل مشروعیت خود را در داخل مرزها از دست می‌دهد: اول فاصله انداختن بین حکومت و روحانیون ارشد و دوم نقض شدید حقوق بشر که قبل و بالاخص بعد از انتخابات سال گذشته رخ داد.
این تحلیل‌گر مسائل ایران در این نشست بارها اعلام کرد که تحریم‌ها کارساز نیستند و بلکه باعث شده‌اند ایران در جهان متحدین اقتصادی، اگرنه ایدئولوژیکی جدید به مانند برزیل یا ترکیه بیابد.
عبدو پیشنهاد کرد که به جای اعمال تحریم‌ها از جامعه مدنی ایران حمایت شود، علی‌رغم اینکه رهیافت فوق باعث می‌شود حکومت خارجی‌ها را متهم به دخالت در امور داخلی ایران نماید، با این حال جنبش سبز چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت زیرا در هر حالت دولت ایران بحران داخلی را به دخالت دولت‌های خارجی نسبت خواهد داد.
همچنین در ادامه این نشست سینگ در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان گفت، سوء تعبیر‌هایی که گاهی در مورد وضعیت ایران می‌شود به دلیل قطع ارتباط دیپلماتیک با این کشور در 30 سال گذشته است.
عبدو در تکمیل سخنان سینگ بدین موضوع اشاره کرد که "رسانه‌های غربی دوست دارند ایران را از دریچه غرب بنگرند ".
به گفته وی این مسأله می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا آمریکا نمی‌خواهد مردم ایران چنین تصور کنند که غرب سعی دارد ارزش‌های خود را بر آنها تحمیل نماید.

گزارش فارس می‌افزاید: در یکی از این هیأت‌ها به سرپرستی جیمز پرنس (James Prince) از اعضای "شورای دموکراسی " فعالیت و تأثیرگذاری بین‌المللی ایران بررسی شد که نه تنها نفوذ و تأثیر ایران در کشورهای همسایه بلکه روابط این کشور با کشورهای قاره آمریکا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

"مالک عبده " مدیر واحد سیاست‌گذاری در "جنبش دموکراسی و عدالت " سخنان خود را چنین آغاز کرد: "ایران قدرتی در حال ظهور است. "
وی در ادامه افزود که البته ایران با فرستادن پول به افراد و یا تهاجم نظامی برای خود متحد درست نمی‌کند بلکه این کشور از طریق تبلیغات رسانه‌ای مؤثر حمایت افکار عمومی کشورهای عرب منطقه را جلب می‌کند.

مدیر واحد سیاست‌گذاری در جنبش دموکراسی و عدالت در ادامه سخنان خود مدعی شد از آنجایی که بیش از 20 شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای عرب‌زبان توسط ایران کنترل می‌شوند، این کشور توانسته در جنگ رسانه‌ای علیه دشمنانش بسیار موفق عمل کند.

در این نشست "راجر اف. نوریگا " (Roger F. Noreaga)، دیپلمات سابق آمریکا در سخنان خود از کنگره خواست تا توجه بیشتری به فعالیت‌های ایران در نیمکره غربی کند.
وی در ادامه گفت: "دولت اوباما راه‌حل مناسبی برای برخود با نفوذ ایران در قاره آمریکا ندارد. "
نوریگا در ادامه مدعی شد: تعهد ایران و روسیه به برنامه‌های هسته‌ای ونزوئلا نگران‌کننده است زیرا هر سه کشور موضعی خصمانه در برابر منافع آمریکا اتخاذ کرده‌اند، همکاری‌های مشترک ایران و ونزوئلا در حوزه مالی یکی دیگر از راه‌های این کشور برای برون‌ رفت از تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

گزارش فارس می‌افزاید: در یک هیأت دیگر که مسائلی چون دسترسی به اطلاعات رسانه‌های مستقل و جنبش سبز مورد بحث و بررسی بودند، "مریم معمارصادقی "، عضو مؤسسه الکترونیکی جامعه مدنی ایرانیان (توانا)، اعلام کرد که همزمان با شکست اصلاحات مورد نظر خاتمی، نفوذ اینترنت نیز در زندگی ایرانی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد.
وی مدعی شد: "در فضای اعتراضات بعد از انتخابات تکنولوژی نقش عمده‌ای ایفا نمود، اگر فیلم کشته شدن ندا آقاسلطان در سطح اینترنت پخش نمی‌شد شاید مردم بسیاری از مسائل داخل ایران را نمی‏فهمیدند.
معمار صادقی در ادامه سخنان خود گفت: "این شعار معترضین که "باراک حسین اوباما یا با آنها یا با ما " فرصت خوبی برای دولت پدید آورده بود تا از جنبش سبز حمایت کند. "

همچنین "مایکل روبین " (Michael Rubin )، عضو مؤسسه "امریکن‌انترپرایز " (American Enterprise) نیز در این نشست به تبیین استفاده از قدرت نرم آمریکا در برابر قدرت نرم ایران پرداخت.
بنا به گفته روبین، "ایران خود را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای " می‌شناسد و از تمام امکانات قدرت نرم خود بهره می‌برد تا کشورهای همسایه و یا کشورهایی را که دارای ایدئولوژی یکسانی با ایران هستند دور هم جمع نماید. " وقتی که نوبت به قدرت نرم می‌رسد، "ما یعنی آمریکا باید رقابت کنیم. "