سفارش تبلیغ
صبا ویژن

$ چــ ـــــ ــــــالـشـــــ ـــــ $

کروبی و موسوی باید تقاص خون پسرم را پس بدهند

پدر شهید «میثم عبادی» در گفت‌وگو با فارس:
کروبی و موسوی باید تقاص خون پسرم را پس بدهند

خبرگزاری فارس: پدر شهید «میثم عبادی» از شهدای حوادث پس از انتخابات گفت: تقاص خون پسرم را از کروبی و موسوی می‌خواهم و این 2 نفر باید تقاص پس بدهند.


اصغر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شهید میثم یک سال قبل از شهادتش دانش‌آموز بود و از سال گذشته که من توانایی کار کردن را نداشتم، ترک تحصیل کرد و برای امرار معاش در یک تولیدی، کار خیاطی انجام می‌داد.
وی ادامه داد: در جریان‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، میثم یک شب قبل از شهادتش برای خواهرانش از رویداد‌های آن روزها تعریف می‌کرد؛ من هم در جریان فعالیت‌ها و حضور وی نبودم.
پدر شهید «میثم عبادی» ‌گفت: روزی که آقای احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر (عج) سخنرانی داشت، میثم به همراه دوستش با اتوبوس به مترو ‌رفتند و از آنجا به سمت میدان هفت تیر حرکت کردند. در آن محل مکانی برای استقرار نبود و آنها به طرف شمال خیابان ولیعصر(عج) ‌رفتند.
وی بیان داشت: ساعت 6 بعدازظهر دخترم با شهید میثم تماس ‌گرفت و از وضعیت وی سؤال کرد و شهید به او گفت: «یک ساعت دیگر به خانه برمی‌گردم».
عبادی ادامه داد: نزدیک ساعت 10 شب بود و منتظر بودیم که شهید میثم به خانه برگردد تا اینکه یکی از مأموران با تلفن همراه میثم با ما تماس گرفت و گفت که میثم تیر خورده است و اکنون در بیمارستان جواهری بستری است.
پدر شهید «میثم عبادی» بیان داشت: فوراً آماده شدیم تا خود را به بیمارستان جواهری برسانیم؛ مسیر را به خوبی بلد نبودیم و ساعت 1 بامداد به بیمارستان رسیدیم قبل از اینکه ما به بیمارستان جواهری برسیم، میثم به شهادت رسیده بود و پس از گذراندن مراحلی در پزشکی قانونی و نیروی انتظامی، پیکر او را به ما تحویل دادند.
عبادی با بیان اینکه طبق اعلام پزشک قانونی یک تیر از فاصله نزدیک به ناحیه شکم شهید میثم شلیک شده بود، داشت: تیری که از اسلحه به سمت میثم شلیک شده بود، از نوع سلاح‌های سازمانی ارتش، بسیج و انتظامی نبود و پوکه آن تیر در محل حادثه پیدا شد که پوکه کوچکی بود.
وی در خصوص فرزند 17 ساله خود که آخرین فرزند خانواده‌ است، اظهار داشت: میثم از نظر انسانیت و صداقت خیلی خوب بود و خصوصیات خوب وی قابل توصیف نیست.
پدر شهید «میثم عبادی» در خصوص مقصر اصلی فتنه‌های اخیر، گفت: دشمنان ایران همیشه بیدارند و در این میان یک عده از هموطنان ما اشتباه کردند و چشم ما را گریان گذاشتند. مگر فرزند من که یک کارگر بود چه گناهی کرده بود که باید در سنین نوجوانی از این دنیا برود.
عبادی اضافه کرد: در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای به دنبال منافع خودشان بودند که به خیابان‌ها رفتند و عده‌ای از روی ناآگاهی همراه شدند و عده‌ای هم احساس می‌کردند در آینده چیزی نصیبشان می‌‌شود که در این جریان حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه سران فتنه تا به حال قبول نکرده‌اند که مقصر اصلی هستند، بیان داشت: خداوند، حق چشم‌های گریان ما را از مسببان این حادثه خواهد گرفت.
پدر شهید «میثم عبادی» با بیان اینکه این افراد از سال گذشته تاکنون به فتنه‌های خود ادامه می‌دهند، افزود: نمی‌دانم هدف افراد از این کارها چیست؟ ولی بدانند که آنها به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید.
وی توصیه خود را به سران فتنه این گونه بیان داشت: موسوی زمانی در مملکت ما زحمت کشید ولی فرزندشان هیچ گاه در حوادث این‏چنینی کشته نشده که وضعیت فعلی ما را به درستی درک کنند.
عبادی با اشاره به اینکه وحدت ملت موجب پیروزی و پیشرفت مملکت می‌شود، ادامه داد: ما 31 سال است که در مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم و در این سال‌ها چندین دوره انتخابات داشته‌ایم که هیچ کدام چنین جنجالی نداشته‌اند.
وی با بیان اینکه دولت نباید در مجازات این افراد کوتاهی کند، اضافه کرد: این افراد به مملکت ما این همه ضرر زدند و دولت نباید سکوت کند.
پدر شهید «میثم عبادی» افزود: ما به اندازه کافی مورد تهاجم و ظلم دشمنان خارج از کشور قرار گرفته‌ایم و این افراد نباید در داخل کشور کارهایی را انجام دهند تا دشمنان از این جریان سوء استفاده کنند.
عبادی با بیان اینکه تقاص خون پسرم را از کروبی و موسوی می‌خواهم و این 2 نفر باید تقاص پس بدهند، اضافه کرد: این افراد وعده‌‌های دروغین دادند و همراهی کردن با این افراد فایده‌ای ندارد.
وی که از خانواده شهدا و ایثارگران است، ادامه داد: «شهید علی امامی» دایی شهید میثم در عملیات «کربلای 5» و در منطقه شلمچه به شهادت رسید و بنده در دوران دفاع مقدس مسئولیت حمل و نقل مهمات و تجهیزات جنگی را به‏عهده داشتم و شهید میثم نیز آمادگی شهادت را داشت.
شهید میثم عبادی دارای دو برادر و سه خواهر و ساکن منطقه جنوب تهران بود.


مردم میخواهند سیدحسن فرزند امام خمینی باقی بماند

تحلیلی از شعارهای مردم در مقابل فرزند یادگار امام
مردم می‌خواهند سیدحسن فرزند امام خمینی باقی بماند

خبرگزاری فارس: عزاداران میلیونی حضرت امام خمینی در بیست‌ویکمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی با سر دادن شعارهای ممتد و پیاپی نارضایتی خود را از عملکرد مسئولان حرم و دفتر امام و مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام در دوران فتنه اخیر بیان کرده و مانع ادامه سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی شدند.


ابراز برائت عزاداران حضرت امام از کسانی که طی ماههای پرحادثه گذشته یا با مشارکت در آن و یا با سکوت و عدم انجام وظیفه در قبال آن به انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن که میراث اعظم حضرت امام است، ستم کردهاند، کاملاً قابل پیشبینی بود از این رو شعارهای یکپارچه و مداوم مردم علیه سران فتنه و شعارهایی که انعکاسدهنده گلایه آنان از بعضی اعضای بیت حضرت امام از جمله حجتالاسلام سیدحسن خمینی بود، طبیعی بود و از متن تودهها برمیخاست که البته مشت نمونه خروار است.
مشابه این شعارها را میتوان در هر جمع مذهبی و عاشق حضرت امام خمینی در هر شهر و کوی و برزن مشاهده کرد. عدم جرأت سران فتنه برای حضور در میان مجامع مردمی و محدود بودن حضور آنان در جمعهای دستچین و مدیریت شده هم از همین احساس حکایت میکند. کما اینکه تعطیل شدن بعضی از جلسات سنواتی و سنتی حسینیه جماران و حرم حضرت امام هم از همین نگرانی حکایت میکنند. متولیان این دو مکان مقدس به خوبی میدانند که قادر به پاسخ دادن به سؤالات فراوان مردم درباره عملکرد یک ساله خود نیستند.
با توجه به احساس شدید نارضایتی مردم از متولیان حرم، حسینیه و مؤسسه نشر آثار حضرت امام گمان میرفت حجتالاسلام سیدحسن خمینی قبل از روز سالگرد رحلت امام برای تلطیف فضا و جلب خشنودی عشاق حضرت امام کاری میکرد. او به خوبی میدانست که چندین میلیون نفر از میلیونها عاشق امام در روز 14 خرداد در حرم معشوق خود گردهم میآیند. مواجهه سیدحسن با این جمع بدون تدارک قبلی منطقی و میسر نبود. ولی متأسفانه ایشان نه فقط گامی برای رفع نگرانی پیروان دلباخته روحالله انجام نداد، بلکه با حضور در جلسه اخیر سران فتنه که به بهانه مراسم ازدواج فرزند دبیرکل حزب نامشروع مشارکت تشکیل شده بود به آتش خشم و نارضایتی فرزندان معنوی امام دامن زد و عزم آنان را برای بیان صریح نظراتشان جزمتر کرد. شعار کنایی "نواده روحالله، سیدحسن نصرالله " پاسخ روشن و محترمانه مردم به این اقدامات نامقبول سیدحسن و یاسر خمینی بود.
شعارهای مبتنی بر ابراز نارضایتی مردم در حرم و مکانهای اطراف آن کاملاً فراگیر بود و این خود از خودجوش بودن آن حکایت میکرد و جالب این است که وقتی سیدحسن خمینی این شعارها را به "گروهی اندک " نسبت داد و گفت که مردم در بیرون حرم مایل به شنیدن سخنان او هستند، آهنگ صدای مردمی که در بیرون حرم و در زیر آفتاب داغ بودند شدیدتر شد و بر صدای کسانی که داخل صحن اصلی شعار میدادند، غلبه کرد.
متأسفانه سیدحسن خمینی که از ابتدا بریده بریده و نامنسجم سخن میگفت و هراس او از جمعیت کاملاً مشهود بود، به مردم عاشق حضرت امام روی خوش نشان نداد و حال آنکه اگر او ابتدا با یک جملهای که حاکی از عذرخواهی او از عشاق حضرت امام بود، شروع میکرد، عزاداران روحالله کریمانه از کنار خطاهای فراوان او و سایر اعضای حرم و مؤسسه و دفتر میگذشتند و به او اجازه میدادند سخنان خود را در فضایی آرام ادامه دهد. متأسفانه سیدحسن بدترین راه را در این مواجهه انتخاب کرد.او به جای آنکه اجازه دهد مردم عقاید خود را آزادانهتر ابراز کنند و سپس سخنان خود را شروع کند، هیچ اعتنایی به سخنان عشاق حضرت امام نکرد و مثل کسی که حرفشان را نمیشنود درصدد بود مانع ابراز نظرات مردم شود. او در عین حال به کنایه شعاردهندگان را "گروهی خاص " معرفی کرد و حال آنکه خود او بهتر از هر کسی میداند که هر فرد از چند میلیون نفری که در حرم امام مجتمع شده و در آنچه ابراز میشد، همصدا و در هر آنچه آنان را به طرح این شعارها کشانده بود، همداستان بودند، از هر شهری، روستایی، کویی و برزنی آمدهاند و اساساً امکان سازمان دادن به چنین جمعیتی وجود ندارد. گرمی شعارهایی که مداوم داده میشد و اشک و آهی که در ضمیر هر شعاردهنده وجود داشت، باید سیدحسن خمینی را متوجه اصالت و غنای شعارها میکرد که متأسفانه نکرد.
سیدحسن خمینی و بعضی از اعضای دیگر خانواده محترم حجتالاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی ‏خلاف وصیت فرزند مظلوم حضرت امام به مرور به راهی کشیده شدند که در عمل با سران فتنه یکی دیده شدند. وقتی فتنه اخیر به پا شد، توقع همه این بود که سیدحسن خمینی و سایر برادران و... در خط مقدم مقابله با فتنهگران باشند و بیشتر از همه در کنار نظام بایستند. چرا که در این فتنه بیش از هر چیز میراث اعظم حضرت امام خمینی که نظام جمهوری اسلامی است، مورد هجمه سریع قرار گرفته بود و سران فتنه در هماهنگ? با جاسوسان آمریکایی و سران دولتهای غربی و بعضی از دولتهای مرتجع عرب منطقه که همه از دشمنان نشاندار و پرماجرای حضرت امام بوده و هستند، راه انهدام نظام را برگزیدند و تاکنون نیز بر مسیر باطل خود هستند. هرچند دیگر برای آنان امیدی و پشم و پیلهای باقی نمانده و هم خود و هم دیگران میدانند که "دستهای آسمانکوب قوی وا شدند و گونهگون رسوا شدند " اما در این میان سیدحسن نه تنها به مقابله با فتنهگران نرفت و در کنار "ولی امر مسلمین " که پدرش بهطور اکید به آن تأکید کرده بود، قرار نگرفت بلکه در عمل به کمک فتنهگران رفت و با شرمندگی تمام در شکستی که خداوند برای امثال کروبی، موسوی، خاتمی، نهضت آزادی، ملی مذهبیها، مراکز جاسوسی دشمن و بالاخره همه دشمنان امام رقم زد، سهیم شدند. کسانی که امروز انگ خیانت و شکست را بر پیشانی دارند و عشاق امام دردمندانه و با فریاد پیاپی اصلاح آن را از سیدحسن میخواستند، آیا سیدحسن خمینی در خلوت خود به آنچه در روز 14 خرداد امسال شنید و البته سعی میکرد این فریادها را ساکت کند، خواهد اندیشید؟ آیا به او اجازه خواهند داد که به آنچه شنیده و از یک خسران عظیم که از دست دادن حمایت عشاق امام است حکایت میکرد، بیندیشد. امیدواریم چنین شود ولی مـتأسفانه باید گفت کمی این آرزو، بعید مینماید. احتمال اینکه او این جمعیت میلیونی مردم را یک برنامهریزی به حساب آورد و آنان را با عرض معذرت مزدورانی بداند که اجیر شدهاند بیشتر است. او پیش از این هم حاضر نشد اهانت صریح عدهای فتنهگر از خدا بیخبر به تصویر مبارک حضرت امام خمینی در روز 16 آذر 88 را محکوم کند و شنیده شد که او این را یک برنامه از قبل تعیین شده از سوی نیروهای انقلاب و هواداران حضرت امام خوانده بود! او اهانت به ساحت مقدس و مظلوم حضرت ابیعبدالله الحسین (ع) را نیز محکوم نکرد و آن را هم به نیروهای انقلاب نسبت داده بود! و وا اسفا از این همه انحراف و خامی!
شعارهای اصلاحطلبانه واقعی مردم در روز 14 خرداد، سیدحسن را به اصلاح واقعی و صریح انحرافات فراخوانده است. آیا در او و بعضی دیگر از اطرافیان او این سعادت وجود دارد؟ امید است ما شاهد بازگشت باشیم نه سرعت بیشتر در مس?ر انحراف. مردم بیت و هر آنچه را نام امام با آن دیده میشود عمیقاً دوست دارند و به آن عشق میورزند و خشت خشت منزل امام را با فدای جان خود حفظ میکنند چه رسد به فرزندان نسبی حضرت امام، ولی این همه را مردم زمانی از امام میدانند که با آنان امام دیده شود. مردم قبل از شناختن سیدحسن و سید یاسر و... حضرت امام روحالله الموسوی الخمینی را شناختهاند و تنها زمانی که از سیدحسن و... رنگ و بوی امام را ببینند آن را با جان حفظ کرده و گرامی میدارند اما اگر در ابدان منتسب به امام رنگ و بوی مخالفان امام ببینند، طبعاً ارادتی به جسمی که به امام ارادت ندارد، نخواهند داشت.
با پوزش فراوان و ناراحتی زیاد باید گفت متأسفانه امروز سیدحسن خمینی خواسته یا ناخواسته در چنبره مخالفان امام گرفتار آمده است و باید او را از این حلقه مخالف امام خلاص کرد. سیدحسن متعلق به امامی است که حفظ نظام جمهوری اسلامی را اوجب واجبات و نه از اوجب واجبات میدانست. سیدحسن متعلق به امامی است که میفرمود من با احدی عقد اخوت نبستهام و نظر مثبت من به افراد تا زمانی است که در خط مستقیم اسلام باشند، سیدحسن فرزند محترم امامی است که دل پرکینهای از لیبرالها و منافقین داشت و میفرمود تا من زنده هستم اجازه نخواهم داد لیبرالها و منافقین اسلام این مردم بیپناه را تباه کنند.
سیدحسن فرزندزاده امامی است که برای رأی مردم ارزش قائل بود و آن را میزان میدانست. سیدحسن فرزند محترم امامی است که یک تار موی کوخنشینان را با همه کاخنشینان معاوضه نمیکرد، سیدحسن فرزند محترم امامی است که عزم خود را برای ریشهکن کردن اسرائیل غاصب جزم کرده بود، سیدحسن فرزند محترم امامی است که میفرمود ما آمریکا را زیر پا میگذاریم و نیز میفرمود ما پرچم اسلام را بر قلل رفیع دنیا به اهتزاز درخواهیم آورد و... . . . .
خوب حالا سیدحسن با این همه رسالت عظیم باید در خط مقدم مقابله با فتنهگرانی باشد که پس از انتخابات آبروی نظام را به تاراج گذاشتند و تا پای انحلال نظام پیش رفتند و وقتی در اهداف شیطانی خود ناکام شدند فراخوان وحدت دادند که منظورشان تجدیدقوا برای تهاجمی تازه علیه نظام و امام بود و البته نتوانستند کسی را فریب دهند. مردم به درستی و از سر خیرخواهی از سیدحسن میخواهند به راه روشن حضرت امام خمینی و سیره با صفای پدر بزرگوارش مرحوم حجتالاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی (ره) باز گردد و این خواسته خود خواهانهای نیست. سیدحسن باید فرزند امام باقی بماند.
سعدالله زارعی


متن کامل اخبار و گزارشهای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان

 
متن کامل اخبار و گزارش‌های حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان

خبرگزاری فارس: در پی حمله تروریستی شب گذشته در مسجد جامع زاهدان برطبق اعلام منابع رسمی 25نفر شهید و 312 نفر مجروح شدند که اسامی22تن از این شهیدان منتشر شده است.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

در حالیکه دوستداران نبوت و امامت در مسجد جامع زاهدان گرد آمده بودند تا در ایام شعبانیه جشن و سرور برپا کنند معاندان بهانه‌ای‌شدند تا عاشقان حضرتش به‌سوی او پربکشند و در این میان حلاوت ایام شعبانیه را نه‌تنها برکام مردم سیستان وبلوچستان بلکه برتمام ملت ایران تلخ کنند. خبرگزاری فارس این ضایعه دردناک را به ساحت مقدس امام زمان (عج)، خانواده شهدا، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گوید.

*اسامی22تن از شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان
1- محمد رضا راغی
2- محمد اکبری
3- مصطفی نجار
4- محمود کیانی
5- عارف شهرکی
6- سجاد حاجیان
7- سیدجواد حسینی
8- مصطفی آبیاری
9- محمد سرگزی
10- علی غلامحسین تهرانی
11- کاظم نجار
12- رضا میر
13-رضا شهرکی
14- غلامرضا توکلی
15- احسان فرازمند
16- محمد حسینی
17- حمید سرحدی راد
18- محمد گلدوی
19- علیرضا کرد
20 -مجتبی ثریا
21- مسعود شجاعی باغینی
22- مرتضی عباس‌زاده محمودی
بر اساس این گزارش تا کنون آمار شهدا به 25 شهید رسیده که هویت سایر شهدا متعاقبا ارسال می‌شود.


*اعلام 3 روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان در پی شهادت جمعی از شهروندان مظلوم بر اثر بمب‌گذاری عوامل استکبار در مقابل مسجد جامع زاهدان از امروز به مدت سه روز عزای عمومی در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی محمد آزاد در بیانیه‌ای ضمن تبریک و تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای ای حادثه تروریستی اعلام کرد: عمال محارب و حلقه به گوشان استکبار جهانی بار دیگر خشم و عداوت خود را از وحدت و انسجام آحاد امت مسلمان نشان دادند.
آزاد افزود: این بار در شب ولادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(س)در یک اقدام تروریستی و ددمنشانه تعدادی از فرزندان این دیار را با هدف ایجاد تفرقه و نفاق بین شیعه و سنی به شهادت رساندند.

*جزییات جدید از نحوه انفجار و شهادت هموطنان در مسجد جامع زاهدان
خبرگزاری فارس: حسینعلی شهریاری گفت: ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع را داشته که از ورود وی جلوگیری می‌شود. در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چون انفجار اول جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند در آن شلوغی فرد دومی عملیات انتحاری دیگری انجام می دهد.
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی که در خصوص دو انفجار صورت گرفته در مسجد جامع زاهدان با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: این دو انفجار طی عملیات انتحاری انجام شده است.
وی افزود: در ابتدا فردی با پوشش زنانه قصد ورود به مسجد جامع شهر زاهدان را داشته که در جلوی درب ورودی مسجد از ورود وی به داخل مسجد جلوگیری می‌شود.
به گفته شهریاری تاکنون مشخص نشده فرد مذکور مرد بوده یا زن.
نماینده زاهدان در خانه ملت ادامه داد: در انفجار اول سه یا چهار نفر شهید می‌شوند چرا که انفجار اول در جلوی درب ورودی مسجد رخ می‌دهد اما چند دقیقه بعد که مردم برای کمک‌رسانی می‌آیند و در آن شلوغی فرد دومی می‌آید و با عملیات انتحاری انفجار دوم رخ می‌دهد.
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو متذکر شد بارها این تذکر را به مسؤلان امنیتی استان زاهدان داده‌ام و حتی قبل از تعطیلات عید نوروز کتبا طی نامه‌ای به مسؤلان یادآوری کردم که باید مراقبت‌های امنیتی را در استان سیستان و بلوچستان گسترش دهند.
وی با یادآوری اینکه زمانیکه عملیات انتحاری باشد وضعیت متفاوت است، توضیح داد: این جریانات تلاش بسیار زیادی داشته‌اند اما اکنون نیز موفق نشده‌اند که وارد مسجد جامع شهر زاهدان شوند.
وی اضافه کرد: مردم در مسجد در حال برگزاری جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) بوده‌اند.
نماینده زاهدان در مجلس در ادامه با بیان اینکه تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است، یادآور شد: این انفجار به عهده عوامل وابسته به گروهک ترویستی ریگی است.
شهریاری در ادامه آخرین تعداد شهدا را 26 تن و مجروحان را 312 نفر عنوان کرد که تعدادی از آنها سرپایی بوده و عده‌ای مریض بدحال در آی.سی.یو تحت مراقبت هستند.
وی در خصوص محکوم کردن این حمله تروریستی از سوی وزیر امور خارجه آمریکا، تصریح‌کرد: سران آمریکایی به ظاهر مدعیان حقوق بشر هستند اما در باطن گروهک‌های تروریستی مثل منافقین و جندالشیطان را حمایت می‌کنند و به آنها امکانات می‌دهند.
شهریاری با تأکید بر اینکه در اعترافات عبدالمالک این موضوع وجود دارد که با آمریکایی‌ها جلسه داشته و از آنها امکانات دریافت کرده و مأموریت داشته است، افزود: آنها می‌خواهند ذهن افکار عمومی دنیا را منحرف کنند از این رو این شعارها می‌دهند.
وی در خاتمه این حملات تروریستی را در راستای تفرقه‌افکنی میان تحکیم وحدت شیعه و سنی دانست و گفت: قطعا این حملات در تحکیم وحدت میان شیعه و سنی تاثیر خواهد داشت و هر کس که بگوید تاثیر ندارد شعار داده و دروغ گفته است.

*استکبار امنیت کنونی سیستان و بلوچستان را برنتابید
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به دنبال دستگیری و معدوم شدن سرکرده و تعدادی از عناصر گروهک تروریستی جندالله، استکبار جهانی امنیت حاکم شده بر سیستان و بلوچستان را برنتابید.
مولوی نظیر احمد سلامی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بار دیگر دست پنهان استکبار از آستین جنایتکاران از خدابی‌خبر بیرون آمد و تعدادی از فرزندان این مرز و بوم را به خاک و خون کشانده و شهید کرد.
وی افزود: این جنایت وحشیانه را محکوم کرده و شناسایی و مجازات عاملان آن را از مراجع ذیربط خواستاریم.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرنگان رهبری ادامه داد: از مردم شریف این استان تقاضا داریم که در مقابل حرکات ددمنشانه این جانیان که می‌خواهند وحدت شیعه و سنی را از بین ببرند و از گل آلود کردن آب به اهداف پلید خود برسند، خونسردی خود را حفظ کرده و در شناسایی عاملان این جنایت با نیروهای انتظامی و امنیتی همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در این مقطع بعد از دستگیری شرور معدوم عبدالمالک ریگی، امنیت خوبی در سیستان و بلوچستان حاکم بود اما دشمن را نباید دست کم بگیریم زیرا که دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود از هر دری وارد می‌شود.
وی بیان کرد: دشمن احساس کرد در این مقطع امنیت در منطقه حاکم بوده که سربازان پیاده خود را بار دیگر برای برهم زدن امنیت بسیج کرده و این جنایت هولناک را برای مردم شهید پرور سیستان و بلوچستان رقم زد.
سلامی ادامه داد: استکبار برای ایجاد شکاف و اختلاف در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان از هر ابزاری استفاده می‌کند به طوری که اگر یک گروه متلاشی شد، گروه‌ها و افراد دیگری را به کار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه باید همواره هوشیار باشیم و زمینه به وجود آمدن چنین جنایاتی را برای دشمنان نظام فراهم نکنیم، تصریح کرد: تحقق این امر وحدت و انسجام همه مردم و مسئولان را می‌طلبد تا بهانه‌ای به دست دشمن نیفتد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار بداند با این حرکات ناجوانمردانه نمی‌تواند نظام را از پا درآورد.
وی اضافه کرد: همچنان که تاکنون در تمام عرصه‌ها استکبار با ناکامی مواجه شده ان‌شاء‌الله فرزندان گمنام امام زمان (عج) و افراد دلداده به نظام، جلوی هر جنایتی را خواهند گرفت و عزم و اراده پلید استکبار و ایادی آن را در نطفه خفه می‌کنند.

*اامنیت در منطقه با هوشیاری مردم امکان‌پذیر است
امام جمعه زابل گفت: مردم صبور و بردبار باشند و بدانند امنیت با هوشیاری آنان در منطقه ایجاد می‌شود.
سید کاظم طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این گونه جنایات استکبار جهانی تازگی ندارد و دائما ملت ایران مورد هجوم دشمن قرار دارد.
وی افزود: هنگامی که در شهری دو فرقه زندگی می‌کنند دشمن مراکز مذهبی را مورد هجوم قرار می‌دهد و هدف آنان ایجاد تفرقه و نامنی در منطقه است.
وی ادامه داد: شیعه و سنی پروژه اصلی آمریکا است و دشمن تلاش دارد با انجام این گونه جنایات احساسات مردم را بر انگیزد و بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.
امام جمعه زابل ضمن محکوم کردن این جنایات تصریح کرد: مردم شیعه و سنی صبور بوده و مراقب باشند حرکت احساسی که ضرر اسلام است، انجام ندهند زیرا دشمن به دنبال این گونه حرکات است.
طباطبایی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد تا منطقه را ناامن نشان دهد و نباید جز آمریکا و استکبار جهانی کس دیگر متهم به انجام این جنایات شود.
وی گفت: آمریکا با کمک مزدوران خود فروخته این جنایات را انجام می‌دهد و مردم بیدار باشند که نقشه دشمن برانگیختن احساسات مذهبی آنان است و باید با صبوری و هوشیاری دشمن را ناکام بگذارند.

*شیعه و سنی در برابر توطئه تفرقه هوشیار باشند
مدرس مدرسه مکی زاهدان گفت: شیعه و سنی باید در برابر توطئه تفرقه هوشیار بوده و به اصول دین توجه داشته و استوار باشند.
عبدالرحمن محبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آنچه روشن بوده، دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران است و اینان از هر راهی وارد می‌شوند تا در نظام جمهوری اسلامی تفرقه و آشوب ایجاد کنند.
وی افزود: دشمن با اجیر کردن عده‌ای نادان و بی‌اراده برای نظام مزاحمت ایجاد می‌کند که به ضرر مردم، نظام و به ویژه منطقه است.
وی ادامه داد: این جنایات موجب ناراحتی و نگرانی مردم می‌شود و همه انزجار خود را از استکبار جهانی که مخل آرامش و امنیت جوامع اسلامی است، اعلام‌ می‌کنند.
مدرس مدرسه مکی زاهدان خاطرنشان کرد: راه‌پیروزی و سعادت روشن بوده و اتحاد و همدلی مایه رضایتمندی خداوند است.
وی گفت: مردم شیعه و سنی هوشیار باشند و بدانند استکبار جهانی دشمنی دیرینه با نظام دارد و انجام این گونه اقدامات با قصد آشوب و تفرقه در اتحاد مسلمانان است.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با آگاهی و هوشیاری مردم توطئه‌های شوم دشمن را خنثی و آنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام می‌گذارند.

*روحانیون اهل سنت جنایت دیشب زاهدان را محکوم می‌کنند
رابط نهاد نمایندگی رهبری در شهرستان خاش گفت: روحانیون اهل سنت جنایت دیشب زاهدان را محکوم می‌کنند.
مولوی یعقوب حسین‌بر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دشمن چشم دیدن پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی را ندارد و اتحاد شیعه و سنی در این نظام خاری در چشم دشمن است.
رابط نهاد نمایندگی رهبری در شهرستان خاش تاکید کرد: استکبار جهانی برای اینکه به اهداف شوم خود برسد، دست به توطئه‌بر علیه نظام می‌زند و حرکت‌های زیادی را انجام می‌دهد که جریان دیشب نمونه‌ای از قیام حسینی بود.
وی افزود: استکبار از بدو انقلاب تاکنون برای نابودی نظام و ایجاد تفرقه و توطئه تلاش زیادی کرده اما در طول 30 سال مشاهده شده که چگونه جمهوری اسلامی با حمایت مردم شهید پرور و رهبری نگذاشته تا توطئه‌های دشمن به ثمر بنشیند و دشمن به اهداف شوم خود نرسیده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تمام امکانات و اقدامات با این افراد خود فروخته برخورد می‌کند و دشمن بداند هرچه در ایجاد تفرقه تلاش کند چیزی جز وحدت و همبستگی نخواهد دید.
حسین‌بر اضافه کرد: روحانیون اهل سنت این جنایات استکبار را محکوم و خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گویند و مطمئن باشند که دستگاه امنیتی ایران بار دیگر اقتدار ملی خود را نشان می‌دهد و عوامل این جنایات را شناسایی می‌کند.

*بمب‌گذاری در اماکن مقدس خللی در وحدت شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بمب‌گذاری در اماکن مقدس موجب ناراحتی همه مردم می‌شود اما تاثیری در وحدت شیعه و سنی نخواهد داشت.
حجت‌السلام صفر قربانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: دست خیانت استکباری بار دیگر از آستین افراد زهر خورده گروهک ریگی در سیستان و بلوچستان با هدف ایجاد آشوب در آمده است.
وی افزود: دشمن تلاش می‌کند در این ایام مقدس مردم شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهد و جنایات دیشب در زمان برگزاری دعای کمیل انگیزه سوء دشمن در راستای استفاده از فضای مذهبی بود.
قربانپور تاکید کرد: این بمب‌گذاری‌ها و آشوب‌ها خسارت به مردم و نظام وارد می‌کند اما نظام جمهوری اسلامی اقتدار لازم را دارد و دشمن با انجام این گونه جنایات به اهداف شوم خود نمی‌رسد.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی سرباز نظام جمهوری اسلامی است و در منطقه آماده رکاب بوده و این جنایت شوم را به شدت محکوم می‌کند و از گروهک‌ها و افرادی که قصد توطئه و تفرقه بین شیعه و سنی دارند می‌خواهد تا هشدارهای نظام را جدی بگیرند.
قربانپور تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی توانست با اقتدار و صلابت کامل سرکرده گروهک را دستگیر و به سزای اعمالش برساند و سایر نوچه‌های این گروهک بدانند از این اعمال هیچ بهره‌ای جز سیه‌رویی در مقابل پیامبر (ص) نخواهند داشت.

*عوامل حوادث تروریستی در زاهدان مزدوران اجاره‌ای آمریکا و اسرائیل هستند
خبرگزاری فارس: دهنوی تاکید کرد: عوامل اصلی حوادث تروریستی در زاهدان، مزدوران اجاره‌ای آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی هستند.

سعید دهنوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد جامع زاهدان، گفت:‌ با عملکرد قاطع نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، شاهد پیروزی چشمگیر در زمینه مبارزه با اعمال تروریستی و به دام افتادن عبدالمالک ریگی و ایادی آن بودیم.
وی افزود: ضربه مهلک به جریان وهابیت در استان سیستان و بلوچستان موجب شد ته‌مانده‌های جریان عبدالمالک ریگی تمام تلاش خود را برای چنگ و دندان نشان دادن به مردم بی‌دفاع استان نشان دهند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: فضای همدلی و برادری به طور مضاعف پس از دستگیری عبدالمالک ریگی در استان سیستان و بلوچستان مشاهده شد و این امر خاری بر چشم دشمنان وحدت و برادری مسلمانان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان بود.
دهنوی در ادامه تصریح کرد: دشمنان به دنبال موقعیتی بودند تا ابراز وجود کرده و با شانتاژ‌های رسانه‌ای فضای تفرقه را در استان و کشور ایجاد کنند، البته حادثه تروریستی روز گذشته موجب همدلی و همدردی بیشتر مردم استان سیستان و بلوچستان شد، به گونه‌ای که پیامک‌های تسلیت میان مردم شیعه و سنی این استان، پس از حادثه تروریستی روز گذشته در سطح گسترده رد و بدل می‌شد.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان تأکید کرد: مردم اهل سنت استان با تأسف و تأثر فراوان همدردی خود را نسبت به خانواده‌های شهدا و مجروحان ابراز کردند و این نشاندهنده برکت خون شهدای حادثه تروریستی روز گذشته در مسجد جامع زاهدان بوده و موجب بارور شدن درخت تناور وحدت میان مسلمانان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان شد.
این فعال دانشجویی اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، سنت خداوند باز هم نمایان شد و این سنت همان پیروزی نهایی حق و آرمان‌های انقلاب اسلامی بر عقاید باطل و وحشی‌گری‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.
دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان به نمایندگی از دانشجویان شیعه و سنی این استان نهایت انزجار و تنفر خود را از عوامل اصلی این حادثه تروریستی که همان مزدوران اجاره‌ای آمریکا، انگلیس و رژیم‌صهیونیستی هستند اعلام کرده و با اطمینان اعلام می‌دارد، اینگونه اعمال تروریستی و وحشیانه هیچ تأثیری بر وحدت و همدلی مردم استان سیستان و بلوچستان نخواهد گذاشت.

*دشمنان نمی‌توانند با اقدامات تروریستی در میان مردم رخنه ایجاد کنند
یکی از فعالان دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان تاکید کرد: دشمنان کشورمان نمی‌توانند با اقدامات تروریستی در میان مردم استان رخنه ایجاد کنند و یا عده‌ای را به سوی خود بکشند.
صدیق ریگی از فعالان دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: حادثه تروریستی روز گذشته در مسجدجامع زاهدان را به همه مردم سیستانی و بلوچستانی تسلیت گفته و مطمئن هستم کسانی که به فکر انجام چنین اعمال تروریستی هستند، جدایی میان اقشار مردم سیستان و بلوچستان را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: مطمئنا در طی سال‌هایی که این اعمال تروریستی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، نه تنها مردم شیعه و سنی این استان از یکدیگر جدا نشده‌اند، بلکه این اقدامات تروریستی موجب وحدت و همدلی بیشتر مردم سیستان و بلوچستان شده است.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: دشمنان وحدت مردم مسلمان استان قصد دارند با ضربه‌های خود به مردم، به هر دو جبهه شیعه و سنی ضربه بزنند تا شاید بتوانند میان مسلمانان استان جدایی ایجاد کنند.
ریگی در ادامه تصریح کرد: این گروه‌ها نه تنها نتوانستند با اقدامات تروریستی خود میان مردم منطقه جدایی ایجاد کنند، بلکه موجب هوشیاری بیشتر مردم استان سیتان و بلوچستان شده‌اند.
این فعال دانشجویی اهل سنت دانشگاه سیستان و بلوجستان، تاکید کرد: قطعا این گروه‌ها از کشورهایی فرمان می‌گیرند که نتوانسته‌اند منافع خود را در کشورمان به دست آوردند.
وی افزود: کشورهای سلطه‌گر قصد دارند همان‌طور که در سایر کشورها نفوذ می‌کنند، به کشور ما نیز نفوذ داشته باشند، اما هوشیاری ملت ایران اجازه این اقدامات را به آنها نداده است.
ریگی تصریح کرد: کشورهای سلطه‌گر در پاسخ به هوشیاری ملت ایران، دست به اقدامات تروریستی می‌زنند تا میان مردم کشورمان فاصله بیاندازند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر انسان آزاده و با خدا و هر انسان دلسوزی از این حوادث تروریستی اعلام انزجار می‌کند و مطمئنا با این‌گونه اقدامات، دشمنان کشورمان نمی‌توانند در میان مردم استان رخنه ایجاد کنند و یا عده‌ای را به سوی خود بکشند.

* مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان در پی جنایت بمب‌گذاری مسجد جامع زاهدان ابراز همدری جامعه اهل سنت زاهدان و استان را طی بیانیه‌ای بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در این بیانیه آمده است "بار دیگر فتنه‌گران و ایادی استکبار جهانی با حمله به خانه خدا مسجد جامع شهر زاهدان تعدادی از برادران شیعه و مسلمان ما را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کردند ".
این بیانیه می‌افزاید: این جنایت هولناک را محکوم کرده و از مسؤلان می‌خواهیم هر چه زودتر این جنایتکاران را دستگیر و به سزای اعمال ننگینشان برسانند.
در این بیانیه آمده است: از تمام برادران و خواهران هم استانی بویژه برادران اهل سنت می‌خواهم با برادران و خواهران دینی خود ابراز همدردی نموده و آرامش و صبر اختیار کرده و هوشیاری خود را حفظ کنند.
این بیانیه می‌افزاید: ما جامعه اهل سنت زاهدان و استان، خود را در غم شهدا شریک دانسته و ضمن اینکه خود را عزادار می‌دانیم از خداوند متعال دستگیری و مجازات آنان را خواستاریم.

*پلیس و دستگاه‌های امنیتی موضوع انفجارهای زاهدان را پیگیری می‌کنند
جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: موضوع انفجارهای دیشب در زاهدان توسط نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی در حال پیگیری است.
سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: نتیجه و جزئیات تحقیقات انفجارهای دیشب در زاهدان پس از تکمیل اعلام خواهد شد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور درپی انفجارهای شب گذشته در زاهدان به این شهر سفر کرده است.


تحریمهای جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه است

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در گفت‌وگو با فارس:
تحریم‌های جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت فتنه‌گران در سال گذشته، گفت: اتفاقات سال گذشته در تصمیم‌گیری‌های آمریکا موثر بوده و تحریم‌های جدید علیه ملت ایران حاصل عملکرد جریان فتنه و اغتشاشگر است.


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید غرب علیه ایران، اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا بود که در گذشته علیه ایران اعمال شود و آمریکا بعد از انقلاب اسلامی در صدد اجرای آن بوده است.
وی افزود: باید پرسید چه شده است که با وجود همراهی کشورهای برزیل و ترکیه با ایران، آمریکا مذاکرات خود را نادیده گرفته و بحث‌های جدیدی مطرح می‌کند.
عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اغتشاشات اخیر و فعالیت فتنه‌گران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: اتفاقات سال گذشته در تصمیم‌گیری‌های آمریکا موثر بوده و تحریم‌های جدید حاصل عملکرد جریان اغتشاشگر است.
وی با بیان اینکه کشورهای غربی اگر چه در طول این 30 سال تحریم‌های بسیاری علیه ایران اتخاذ کرده بودند اما اکنون در اجرای آن مصمم‌تر هستند، ادامه داد: آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی با دیدن وقایع سال گذشته احساس کردند یک‌پارچگی و وحدت ملت ایران از بین رفته و آنها می‌توانند با فشار به این کشور به اهداف خود برسند که این فکر عبث و باطلی است.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اغلب احاد ملت ایران طرفدار اردوگاه اصولگرایی بوده و با هم متحد هستند اما فعالیت‌های فتنه‌گران در وارونه جلوه دادن کشور ایران مقابل غرب تاثیر بسیاری داشته است.
وی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای متلاشی کردن نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اگر آمریکا و همفکرانش با فکر و تأمل به ملت ایران بنگرند متوجه استواری و وحدت بین همه اقشار جامعه می‌شوند و باور خواهند کرد این پیوستگی از هم گسسته نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با بیان اینکه ایالات متحده از ابتدای انقلاب اسلامی قصد منزوی کردن ایران را در جوامع بین‌المللی داشته است، تأکید کرد: ملت‌ها و کشورهای غیر متحد کلیت تصمیمات جمهوری اسلامی ایران را تأیید می‌کنند و به همین دلیل انزواء برای ایران معنایی ندارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا برای منزوی کردن ایران نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد و مبنای این تفکر اشتباه است، گفت: همه تحولاتی که در دنیا در حال وقوع است مانند خیزش مردمی کشورها علیه رژیم اشغالگر اسرائیل به طوری که این رژیم در 60 سال گذشته این گونه تضعیف نشده بود، حاصل زحمات و نتایج انقلاب ایران است.
عضو شورای مرکزی رهپویان انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بیداری ملت‌ها و انقلابی که در تمام ملل دنیا به چشم می‌خورد غرب را نگران کرده و آنها به هر دستاویزی چنگ می‌زنند تا این اتفاقات رخ ندهد.
وی ضمن بیان این نکته که رژیم صهیونیستی می‌داند پشتوانه‌اش در غرب تضعیف شده است، افزود: صهیونیسم به دلیل آنکه اغلب کمپانی‌های غرب را در دست دارد برای کشورهای غربی و آمریکا تصمیم گیری کرده و دولت آمریکا دست نشانده صهیونیسم است.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در پایان با اشاره به تدابیر درست مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: با گذشت هر سال ملت ایران تدابیر رهبر انقلاب را بیشتر حس کرده و در این سال‌ها ایشان در همه موضوعاتی که می‌توانست انقلاب ما را ساقط کند با درایت و رهبری ظریف و دقیق توانستند کشور را از همه تهدیدات نجات دهند


روایت سرشار از حذف نام احمد محمود از فهرست نویسندگان

در پاسخ به عطا‌ءالله مهاجرانی بیان شد
روایت سرشار از حذف نام احمد محمود از فهرست نویسندگان

خبرگزاری فارس: محمدرضا سرشار در پاسخ به عطاءالله‌ مهاجرانی، توضیحاتی را درباره حذف نام احمد محمود از فهرست نویسندگان برتر ادبیات داستانی کشور در سال 78 ارائه داده است.


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا سرشار در یادداشتی نوشته است:
«اخیرا آقای عطاءالله مهاجرانی در یادداشتی گستاخانه در اعتراض به پخش ویژه برنامه سیما درباره خودش - خطاب به یک مسئول عالیرتبه نظام -، ذکری هم از من به میان آورده است، مبنی براینکه رهبر معظم انقلاب گویا به استناد نامه‌ای از اینجانب ( "ظاهرا بر اساس نامه آقای رضا رهگذر فرموده بودید جشنواره متوقف شود ")، از وی - به عنوان وزیر ارشاد وقت و بانی این جایزه - خواسته‌اند که نام احمد محمود را - که از قضا بنا بوده به عنوان برترین نویسنده آن بیست سال معرفی شود - از فهرست برندگان حذف کند؛ و ....
نامبرده همچنین در مورد دلیل حذف نام آقای محمود، اظهار داشته است که مقام معظم رهبری گفته‌اند به این سبب که اثری که آنها از احمد محمود انتخاب کرده‌اند، یک داستان "ضد جنگ " است.
تنها نقطه مقاومت شما رمان " مدار صفر درجه " احمد محمود بود که از قضا به عنوان رمان برگزیده بیست سال ادبیات داستانی انتخاب شده بود و من هیچگاه نگاه بهت‌زده و غم آلود احمد محمود را از یاد نمی‌برم. همه هیات داوران می‌دانستند که مدار صفر درجه ستاره جشنواره ادبیات داستانی است.
حتما به یاد دارید فرمودید این رمان ضد جنگ است. گفتم مگر شما ضد جنگ نیستید؟! جنگ یک شر ناگزیر است و نه یک خیر لازم... "
وی در این یادداشت نوشته است: در این بخش از اظهارات مشارالیه دو مورد ناصواب وجود دارد؛ که به احتمال زیاد ناشی از فراموشی (پس از گذشت این سالها) و تصور یا القائات نادرست به وی(در همان زمان) است:
در مورد اول، باید بگویم: کتابی که از آقای احمد محمود از سوی ارشاد آقای مهاجرانی - به سرپرستی آقای قاسمعلی فراست - نامزد دریافت جایزه برتر بیست سال مذکور شده بود، "مدار صفر درجه " بود؛ که اصولا ربطی به جنگ تحمیلی ندارد؛ بلکه مربوط به انقلاب است؛ و ماجرایش در بهمن 1357 هم (مدتها قبل از آغاز جنگ تحمیلی) به پایان می رسد.بنابراین - به فرض صحت آن ملاقات آقای مهاجرانی با رهبر معظم انقلاب در این ارتباط و با توجه به اینکه حضرت آقا در آن زمان "مدار صفر درجه " را خوانده بودند - به طور طبیعی رهبر این رمان را "ضد جنگ " قلمداد نکرده اند. حتی به فرض که این اثر را نخوانده بودند و صرفا براساس نقد من هم آن تصمیم را گرفته بودند، باز طبیعی است که من می‌دانستم که این اثر اصولا ربطی به جنگ تحمیلی ندارد.
در مورد احتمال اینکه رهبر بر اساس نامه این ضعیف چنان تصمیمی در باره آن رمان گرفته‌اند، تا امروز چیزی به من گفته نشده است. هرچند هم مصاحبه‌های آقای احمد محمود و هم برخی اظهارات همفکران آقای مهاجرانی، بر این موضوع - به طور سربسته و بدون ذکر دلیل و شاهد - تاکید داشته است که من باعث این قضیه شده‌ام.
وی می‌نویسد: واقعیت این است که این فقیر تا امروز هرگز افتخار این را نداشته ام که چه برای خودم و چه برای دیگران، نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری بنویسم. دلیلش هم این است که اولا اصولا از از اینکه برای خودم چیزی از کسی بخواهم ابا دارم، در ثانی، وقت شخصیتی بزرگ و والامقام همچون مقام معظم رهبری را - با آن همه گرفتاری - بسیار ذی‌قیمت‌تر از آن می‌دانم که صرف مسائل شخصی کسی چون من شود. در مورد مسائل ملی و اجتماعی البته قضیه به کل فرق می‌کند. ولی همان را هم به نظرم باید در وهله اول از طریق مسئولان امر ذیربط حل کرد.لذا در این مورد هم تا کنون نامه‌ای به معظم له ننوشته‌ام.
مورد آقای احمد محمود هم از این گونه بود.البته من به این دلیل که "مدار صفر درجه " را اثری در جهت تحریف انقلاب اسلامی ایران می‌دانستم و می‌دانم، طبعا با انتخاب آن و نویسنده‌اش به عنوان برترین نویسنده بیست سال اول پس از انقلاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظام مخالف بودم. اما نه به رهبری و نه به هیچ مسئول مملکتی دیگر، در این باره نامه‌ای ننوشتم ( یکی هم به این دلیل به مسئولان نامه ننوشتم که دولت وقت دوم خردادی بود و از اساس به این مسائل اهمیت نمی‌داد).
قضیه از این قرار بود که من مدتها قبل از این جشنواره(!)وزارت ارشاد، "مدار صفر درجه " را در حوزه هنری و بنیاد جانبازان نقد شفاهی کرده بودم.با تاسیس روزنامه انتخاب، به خواست مسئول صفحه ادب و هنر این روزنامه، نقد مزبور را مکتوب کردم و در اختیار او قرار دادم.از آنجا که نامبرده دلبستگی‌ای به آقای احمد محمود داشت و به خانه‌اش رفت و آمد می‌کرد، از او خواستم دستنویس نقد مرا به وی بدهد تا قبل از چاپ بخواند و اگر پاسخی دارد بنویسد؛ تا همراه با نقد من در روزنامه انتخاب چاپ شود. مشارالیه همین کار را کرده بود.آقای احمد محمود نقد مفصل مرا که دیده بود، گفته بود: "سلام مرا به آقای سرشار برسانید و از ایشان به خاطر وقتی که برای مطالعه و نقد رمان من گذاشته‌اند تشکرکنید.اما من فعلا وقت مطالعه این نقد را ندارم. شما آن را در روزنامه تان چاپ کنید.بعد من اگر لازم دیدم، به آن جواب می‌دهم. "
مسئول صفحه ادب و هنر روزنامه اتنخاب - که خود اینها را برای من تعریف کرد -، نقد مرا در سه شماره پیوسته روزنامه - هر شماره در یک صفحه کامل و گاه بیشتر روزنامه - چاپ کرد.(بعد هم آن را در کتابم: "ورود نویسنده به ساحت داستان و خروج شخصیتها از آن "؛ چاپ اول:1380؛به نشر، چاپ کردم.) آقای محمود هم با آنکه سالها بعد از چاپ آن نقد زنده بود، پاسخی به آن نداد. تا آنکه در سال 78 ، وقتی به رغم چاپ آن نقد - که مستدلا ثابت می‌کرد اثر مذکور انقلاب را تحریف کرده و ...-، آقای فراست و دوستانش با حمایت آقای مهاجرانی، آن رمان و نویسنده‌اش را به عنوان برترین رمان بیست سال اول پس از انقلاب برگزیدند، عده ای با همت‌تر از من، نسخه‌ای از آن نقد را به همراه نامه اعتراض آمیزی برای مسئولان فرستاده بودند (لابد این طور که آقای مهاجرانی نوشته است، برای رهبر هم فرستاده‌اند). در نتیجه دستور حذف این اثر و نویسنده‌اش از فهرست برگزیدگان مذکور شده است.
من البته از اینکه نقدم باعث وقوع چنین اتفاق مثبت مهمی شده است بسیار خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم و از هر مسئولی که بر اساس نقد مذکور دستور حذف اثر مذکور را از فهرست مورد اشاره داده است صمیمانه سپاسگزارم.اما امیدوارم در مورد سایر مطالب آمده در سایر بخشهای آن یادداشت آقای مهاجرانی، از این قبیل اشتباهات وجود نداشته باشد.»


سرمایهگذاری آمریکا در جذب نخبگان، تولید فیلترشکن و دیپلماسی عموم

مدیر پروژه دموکراسی در خاورمیانه در نشست کنگره خواستار شد:
سرمایه‌گذاری آمریکا در جذب نخبگان، تولید فیلترشکن و دیپلماسی عمومی علیه ایران

خبرگزاری فارس: "اندرو آلبرتسون " در نشست کنگره با عنوان "ایران: یکسال پس از انتخابات "گفت که واشنگتن باید برای تولید فیلترشکن، نوع جدیدی از ویزا برای جذب نخبگان و گسترش دیپلماسی عمومی در قبال ایرانیان سرمایه‌گذاری کلانی کند.


به گزارش خبرگزاری فارس، مؤسسه آمریکایی "شورای دموکراسی " با برگزاری نشستی در کنگره آمریکا روابط بین ایران و آمریکا را در فضای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته مورد بررسی قرار داد که مؤسسه "پروژه دموکراسی خاورمیانه " خلاصه‌ای از مباحث مطروحه در این نشست‌ها را در وب‌سایت خود (pomed.org) منتشر کرده است.
این سلسله نشست‌ها با عنوان "ایران: یکسال بعد از انتخابات " در چند بخش مختلف برگزار شده و طی آن چندین هیئت،‌ طیف گوناگونی از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
«حقوق بشر و جامعه مدنی، فعالیت و تأثیرگذاری ایران در عرصه بین‌المللی، دسترسی به اطلاعات رسانه‌های مستقل و جنبش سبز و همچنین پیامدهای آن در رویکرد آمریکا» محورهای اصلی و عناوین مطرح شده در این نشستها را تشکیل می‌دادند.
در این گزارش پیشنهادهایی در مورد نحوه و چگونگی حمایت آمریکا از جریان فتنه مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته است.

در این نشست "اندرو آلبرتسون " (Andrew Albertson)، مدیر اجرایی "پروژه دموکراسی در خاورمیانه " (POMED) گفت: "به علت استفاده بالای ایرانی‌ها از اینترنت، مصرف رسانه‌های بین‌المللی و وجود طبقه متوسط قوی، فرصت بسیار خوبی پدید آمده تا با مردم این کشور ارتباط برقرار کنیم. "
آلبرتسون در ادامه سخنان خود از تحریم‌های چندجانبه دولت اوباما حمایت کرد و در عین حال از آنها خواست تا درهای مذاکره را باز نگه دارند.
وی هم‌چنین از همکاری آمریکا با متحدین عرب خود تمجید کرد.

مدیر اجرایی پروژه دموکراسی در خاورمیانه پنج راهکار مهم را پیشنهاد کرد که در سیاست‌های آمریکا در قبال ایران بکار گرفته شود:

1. ما به زمان زیادتری نیاز داریم تا دیپلماسی عمومی خود را گسترش داده و مردم دو کشور را به یکدیگر پیوند دهیم و بدین ترتیب نشان دهیم که از مردم ایران حمایت می‌کنیم.

2. آمریکا باید ابزار برقرار ارتباط با ایران را تقویت کرده و در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

3. باید سرمایه‌گذاری هنگفتی در طیف وسیعی از تکنولوژی‌های ضدسانسور انجام گیرد تا مردم ایران از فیلترهای دولتی عبور کنند.

4. باید نوع جدید از ویزا تعبیه گردد تا دانشجویان، دانشمندان و نخبگان فرهنگی به آمریکا آمده تا تعهد آمریکا به مردم ایران و خواسته‌های آنها را به کشورشان منتقل کنند.

5. همکاری و کمک در حقوق بشر و دموکراسی

گزارش فارس می‌افزاید: در این نشست که از جانب "شورای دموکراسی " آمریکا در مقر کنگره آمریکا برگزار شد، متخصصین و تحلیلگران مؤسسات مطالعاتی آمریکا از جمله جیمز پرنس عضو شورای دموکراسی، ملک عبدو مدیر واحد سیاست‌گذاری در جنبش دموکراسی و عدالت، راجر نوریگا دیپلمات سابق آمریکا، مایکل روبین عضو موسسه امریکن اینترپرایز، مریم معمار سابقی از موسسه الکتریونیکی جامعه مدنی ایرانیان، مایکل میلری مدیر تکنولوژی فضای سایبر در فضای دموکراسی و مایکل سینگ عضو موسسه واشنگتن آخرین پیشنهادها و برآوردهای خود در مورد وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را بیان کردند.
خبرگیزاری فارس در بخش‌هخای بعدی جزئیات بیشتر این نشست را منتشر خواهد کرد.


شهید «مصطفی الموسوی» در کنار همرزمانش آرام گرفت

در معراج شهدای وادی رحمت تبریز؛
شهید «مصطفی الموسوی» در کنار همرزمانش آرام گرفت

خبرگزاری فارس: پیکر شهید «مصطفی الموسوی» ظهر امروز با حضور مردم شهیدپرور تبریز تشییع شد و در معراج شهدای وادی رحمت تبریز در کنار یاران و دوستان شهیدش آرام گرفت.


? گزارش تصویری مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ظهر امروز مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه تبریز لاله دشت نینوای ایران را بر دوش گرفته و در حالی که بر پیمان قدیمی خود با شهیدانشان تاکید داشتند، شهید مصطفی الموسوی خونین بال حرم علوی را از میدان شهدا تا میدان ساعت تشییع کردند.
علی اکبر پورجمشدیان فرمانده سپاه عاشورا، در حاشیه این تشییع در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هنر واقعی رشادت مردان بزرگی است که با الهام از قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و آموختن درس عزت و آزادگی، جاودانه‌ترین و اثر بخش‌ترین عصاره هنر را به شیفتگان طریق معرفت بخشیدند و بذر این شجره طیبه را با خون پاک خویش آبیاری کردند.
وی افزود: ناسپاسی است که راه این پارسایان راه حق و عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لااله‌الاالله و پرچمشان نصرمن‌الله است را فراموش کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا از شهید مصطفی الموسوی به عنوان عصاره رزمندگان آذربایجان نام برد و گفت: این شهید از چهره‌های شاخص و اصلی رزمندگان تبریز و لشکر 31 عاشورا در دوران دفاع مقدس بود.‌
وی با بیان اینکه مصطفی الموسوی بیش از 100 ترکش دوران دفاع مقدس در بدن مطهرش داشت افزود: سال‌ها رنج جانبازی و درد را تحمل کرد و از چهره‌های شاخص مخابرات دوران دفاع مقدس بود که وظیفه ایجاد مخابرات بی‌سیم در لشکر عاشورا و قرارگاه‌های مختلف را داشت.
فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: اگر کسی از مخابرات دوران دفاع مقدس سخن بگوید و از مصطفی الموسوی نامی نبرد، کم لطفی کرده است.
پورجمشیدیان گفت: مصطفی الموسوی از فرماندهان لشکر عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که از نخستین روزهای جنگ تا آخرین روز جنگ در میدان‌های نبرد نقش کلیدی و مهمی ایفا کرده بود.
وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار ده‌ها بار مجروح شد و از یاران باوفای سردار مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا در علمیات‌های خیبر و بدر بود که صبح امروز براثر جراحات دوران دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.
فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: موسوی در اوایل جنگ از فرماندهان نیروهای آذربایجانی در شهر سوسنگرد بود که در جریان آزادی سوسنگرد و مقاومت این شهر در برابر متجاوزان عراقی نقش مهمی داشت.
پورجمشیدیان در ادامه از شهید الموسوی به عنوان مدافعان اصلی حریم ولایت نام برد و اظهار داشت: وی در قضای اخیر بعد از انتخابات چند بار پیش من آمد و اعلام کرد هر طور آقا امر و فرمایش کنند، حاضر به جانفشانی هستند.
وی با تاکید بر حفظ فرهنگ شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، افزود: رسالت عصر حاضر همه ما حفظ فرهنگ شهادت است و باید بدانیم که راه حل بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ترویج این فرهنگ است.
پورجمشیدیان با بیان اینکه مسئولان نظام باید به فکر ترویج این فرهنگ در حوزه‌های دیگر نیز باشند، اظهار داشت: فرهنگ شهادت باید زیرساخت و سیاست کلی مراکز فرهنگی کشور باشد و در این عرصه تنها یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید زندگی، افکار و اندیشه‌های آن بزرگواران بررسی شده و سینه به سینه برای نسل‌های آینده نقل و به یادگار گذاشته شود.
وی با اشاره به مسئولیت همگان در قبال شهدا، تصریح کرد: ادامه راه شهیدان و ترویج فرهنگ شهادت و آرمان‌های شهدا وظیفه امروز تمامی ملت ایران و مسئولان است.
پورجمشیدیان گفت: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.
وی با بیان اینکه ما امروز مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: عزت امروز ایرانیان در عرصه بین‌المللی نزد دوست و دشمن به برکت مقاومت و خون شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس است.
رضا رضوانی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی سپاه عاشورا افزود: پرافتخارترین فراز تاریخ ایران اسلامی، دفاع هشت ساله ملت بزرگی است که در برابر متجاوزان بعثی، مقاومت و ایستادگی کردند و زیباترین جلوه‌های پایداری را آفریدند و علمداران و پیشتازان این حماسه شهیدان پرافتخارند که پس از سال ها حماسه جاوید عاشورای حسینی در دشت خونین کربلا را در غرب و جنوب این کشور تکرار کردند.
وی افزود: حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار دوران دفاع مقدس، حفظ شود.
رضوانی گفت: رمز بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است،تا زمانی که این فرهنگ در جامعه اسلامی ایران حاکم باشد هیچ خطری نظام را تهدید نمی‌کند.
وی ادامه داد: ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس با الگو گرفتن از این فرهنگ ناب از مرزهای این کشور جانانه دفاع کرده و حتی یک وجب از آن را از دست ندادند.
مدیر تبلیغات سپاه عاشورا تصریح کرد: شهدا بهترین الگوی رفتاری و عمل برای نسل جوان بوده و عزت، شرف و سربلندی جامعه در گرو ادامه راه انقلاب و پاسداری از خون شهدا است.
برپایه این گزارش، در مراسم تشییع این شهید احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی، محمود چمنی فرماندار تبریز و علی اکبرپورجمشدیان فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از مسئولان، فرمانده لشکر 31 عاشورا، فرمانده بسیج و نیروی انتظامی استان، روحانیت و مردم همیشه در صحنه تبریز حضور داشتند، پس از اقامه نماز توسط آیت الله محمد تقی آل هاشم پیکر پاک سردارقبیله خورشید با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت در معراج شهدا کنار همرزمانشان در وادی رحمت به خاک سپرده شد.
گزارش فارس حاکی است، شهید الموسوی، با آغاز جنگ تحمیلی به همراه دوستان و همرزمان خود به جبهه‌های حق علیه باطل در جبهه سوسنگرد شتافت و با توجه به روحیه خلاق و پرتلاش‌اش به عنوان مسئول مخابرات گروه المهدی که متشکل از رزمندگان سلحشور خطه آذربایجان در این منطقه بود، مشغول دفاع از مرزهای ایران اسلامی گردید و در عملیات‌های ظفرمند رزمندگان اسلام در این جبهه همچون امام مهدی (عج)، شهید مدنی ـ امام علی(ع) شرکت فعال داشت.
اما با تشکیل نخستین تیپ رزمی سپاه به نام تیپ عاشورا، شهیدالموسوی به عنوان مسئول مخابرات این تیپ در عملیات طریق‌القدس «آزادسازی بستان» مشارکت و بعد از آزاد شدن منطقه دشت آزادگان از چنگال دشمن بعثی، در دیگر جبهه‌ها حضور پیدا کرده و تا پایان دوران دفاع مقدس افتخار شرکت در جهاد مقدس و همراهی با مجاهدان فی‌سبیل‌الله را از آن خود کرد.
شهید الموسوی در طی حضور هشت ساله‌اش در جبهه‌ها، مشارکت فعال و خستگی ناپذیر داشته و شاهد و ناظر رشادتها و عشق بازی شهیدان والامقام دفاع مقدس با معبود خود و مخزن خاطرات بسیار شیرین و فراموش نشدنی از آن عزیزان بود.
وی در عملیات‌های مختلف منجمله سوسنگر، بدر و خیبر دارای جراحت‌های شدید شد، ولی افتخار شهادت و پیوستن به دوستان شهیدش مقدّر نگشت و همچنان در آرزوی شیرین آن باقی ماند.
شهید بزرگوار و دل‌سوخته ما که طی 10 سال اخیر، دردهای ناشی از جراحت‌ شیمیایی عملیات‌های بدر و خیبر او را به شدت آزرده و بارها روانه بیمارستان و بستری شدن کرده بود، سرانجام در نیمه شب گذشته جسم رنجور و نحیف او بالاخره پس از سال‌ها مقاومت، تاب تحمل در برابر آلام و جراحت‌های شیمیایی نیاورده و روح بلند او که چند دهه‌ بی‌صبرانه منتظر پیوستن به ارواح دوستان شهیدش از جمله شهیدان باکری، تجلایی، یاغچیان، توانا و مهدوی بود، از کالبد جسم رها و به سوی بهشت و رضوان الهی پر کشید.
مراسم شام غریبان شهید الموسوی امروز روز چهارشنبه اول اردیبهشت ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی، مسجد طوبی و مراسم ختم آن مرحوم نیز در روز جمعه سوم اردیبهشت از ساعت 18 تا 20 در خیابان آزادی مسجد طوبی برگزار می‌شود.


آمریکا در نشست 1+5 درباره ایران باز هم شکست خورد

آمریکا در نشست 1+5 درباره ایران باز هم شکست خورد

خبرگزاری فارس: نشست نمایندگان 1+5 در نیویورک در ارتباط با موضوع تحریم ایران روز گذشته(سه‌شنبه) در پشت درهای بسته برگزار شد اما این بار هم برای واشنگتن و متحدان آن پیشرفتی را در پی نداشت.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شامل انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آمریکا به‌علاوه آلمان روز گذشته(سه‌شنبه) در نیویورک نشستی را پیرامون موضوع تحریم ایران در پشت درهای بسته برگزار کردند.
یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات گروه 1+5 این نمایندگان در حالی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که نماینده روس در مذاکرات گروه 1+5 پیش‌نویس آمریکا برای تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران، طرح‌های سازنده‌ای را مطرح کرد.
این منبع ناشناس افزود که چین هنوز اظهارنظری در خصوص پیش‌نویس ارائه نداده است و هنوز نیز مشخص نیست که در نشست روز گذشته نیز اظهار نظری در این رابطه ارائه داده باشد.
برخی از گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نشست روز گذشته 1+5 تنها مدت زمان بسیار کوتاهی به طول انجامید و بدون هیچ‌گونه پیشرفتی به پایان رسید.
بنا بر این گزارش، بسته پیشنهادی هم‌پیمانان اروپایی واشنگتن برای تحریم ایران شامل تحریم کامل تسلیحات، ممنوعیت سرمایه‌گذاری جدید در بخش انرژی ایران، محدودیت کشتیرانی و امور مالی ایران و همچنین تحریم‌هایی که منافع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد، است.


3 تن از دلاورمردان پاسدار به شهادت رسیدند

در درگیری با عوامل ضد انقلاب؛
3 تن از دلاورمردان پاسدار به شهادت رسیدند

خبرگزاری فارس: سه تن از پاسداران تیپ 71 سپاه روح‌الله استان مرکزی در درگیری با ضد انقلاب شمال غرب کشور به شهادت رسیدند.


به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، در پی تامین امنیت و آسایش در شمال غرب کشور و درگیری نیروهای تیپ 71 روح‌الله با عوامل ضد انقلاب متاسفانه سه تن از پاسداران این یگان به نام‌های سیدمحسن قریشی، مهدی جودکی و حمید آسنجرانی به شهادت رسیدند.
در اطلاعیه‌ای که سپاه روح‌الله استان مرکزی به مناسبت شهادت این سه شهید سرافراز امروز به دفتر خبرگزاری فارس ارسال کرده آمده است: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 بنا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پی‌ریزی شد، شاید در آن روزهای نخست که هدف از تشکیل سپاه را پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مطرح می‌کردند، تصور نمی‌رفت که چه مسئولیت سنگین و رسالت خطیری به عهده این تشکیلات نو پا خواهد بود، اما از آنجا که محرک حضور در این نهاد انقلابی خدمت بی‌شائبه به انقلاب اسلام و اطاعت عاشقانه از ولایت مطلقه فقیه بود، جملگی به عنوان بازوی توانمند ولایت خویشتن را برای هر نوع ماموریت محوله آماده کرده بودند.
این اطلاعیه می‌افزاید: حضرت امام خمینی(ره) در دوم اردیبهشت ماه سال 58 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسما تاسیس این نهاد مقدس را اعلام کردند و شورای انقلاب با تاسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در راستای سازماندهی این نهاد برداشت.
در ادامه آمده است: سپاه نهادی انقلابی در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار به این دلیل است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی بر پا شده و داعیه تحقق آن را در جهان امروز دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی(عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی روشن دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهانشمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.
این اطلاعیه می‌افزاید: در همین ماموریت خطیر است که شهادت برای پاسداران انقلاب اسلامی از عسل شیرین‌تر خواهد بود، بدینوسیله به استحضار مردم خوب و مومن و شهیدپرور استان مرکزی به ویژه شهرهای اراک و خمین می‌رساند در پی تامین امنیت و آسایش مردم شمال‌غرب کشورمان توسط پاسداران تیپ پیاده 71 روح الله متاسفانه طی یک درگیری با ضد انقلاب سه تن از پاسداران تیپ به شهادت می‌رسند.
سپاه روح‌الله استان مرکزی ضمن تبریک و تسلیت شهادت پاسداران شهید سیدمحسن قریشی، شهیدمهدی جودکی و شهیدحمید آسنجرانی را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و فرماندهی معظم کل قوا و مردم مومن و قدرشناس استان مرکزی به ویژه خانواده‌‌های معظم این شهیدان، اعلام می‌دارد که ما پاسدارن و بسیجیان استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پاسداران شهیدسیدمحسن قریشی، شهیدمهدی جودکی و شهید حمید آسنجرانی آمادگی خود را برای پاسداری و سربازی در رکاب ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) برای دفاع همه‌جانبه از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حراست از اسلامی عزیز اعلام کرده و به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گلگون کفن اسلام و انقلاب اسلامی درود و سلام و صلوات می‌فرستیم.
مراسم تشییع این عزیزان فردا ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا به طرف مزار شهدا برگزار خواهد شد